Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-20 19:54:01

Aha! Jag har faktiskt använt en Fa-produkt minns jag nu. På ett hotell i Leipzig hade de följande duschcreme:


Bild


Den var bra! Luktade inte alls för mycket eller så. Den heter Fa Yoghurt och Aloe Vera.
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-20 20:21:31

Fa Yoghurt har jag också provat i oktober i år. minns att jag köpte en gång Fa tandkräm :)
den rosa serien luktar som rosor :
Bild
den gröna luktar som lime :
Bild
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-21 10:27:31

Nu måste jag tipsa om en ansiktsskrubb som jag använder, som är rena rama fyndet:

Bild

Gunry - Facial Scrub Mango Papaya

"Mango Papaya- ”Härligt exotisk ansiktspeeling med doft av Mango, Papaya och Limeblom.”


Finns att köpa på t.ex. Rusta, Överskottsbolaget et.c. för under 20-lappen! Det finns flera dofter också, jag har t.ex. prövat på en doft som heter Aloe Vera och Kamomill tidigare, men så långt föredrar jag Mangon. :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav earlydayminer » 2012-11-21 11:09:21

Jag använder fuktgivande krämer samt ansiktsvatten utan alkohol.

Någon som har förslag på på företag som har dokumenterats av oberoende källor att de inte testar sina produkter på djur? Inte av djurrättsaktivister heller. Det ska vara neutrala källor.

Nivea gör bra krämer, men det finns inga klara besked huruvida de testar sina produkter på djur. De ägs dessutom av beiersdorf.

Nivea själva påstår att de inte testar sina produkter på djur och är emot det. Jag funderar på om de har råd att påstå det utan att vara sanna. Och frågan är om ingredienserna till själva produkten är fria från djurförsök.

Lurigt det där! Nivea gör mycket bra produkter till rimligt pris, men ja.. Det finns viktigare saker än den ekonomiska aspekten.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-21 11:17:54

earlydayminer skrev:Nivea gör bra krämer, men det finns inga klara besked huruvida de testar sina produkter på djur. De ägs dessutom av beiersdorf.


hur menar du med att :
De ägs dessutom av beiersdorf.
:?:
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-21 11:25:19

en bra produkt mot torra läppar på vinter är den här :
Bild
kostar runt 18 sek och hjälper verkligen och är dessutom oparfymerad . jag använder och är :)
http://www.apoteket.se/privatpersoner/r ... uid=231951
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-21 11:40:56

earlydayminer skrev:Någon som har förslag på på företag som har dokumenterats av oberoende källor att de inte testar sina produkter på djur? Inte av djurrättsaktivister heller. Det ska vara neutrala källor.

kanske det här :
http://www.forskautandjurforsok.se/djur ... estats.php
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-21 12:38:47

earlydayminer skrev:Jag använder fuktgivande krämer samt ansiktsvatten utan alkohol.

Någon som har förslag på på företag som har dokumenterats av oberoende källor att de inte testar sina produkter på djur? Inte av djurrättsaktivister heller. Det ska vara neutrala källor.

Nivea gör bra krämer, men det finns inga klara besked huruvida de testar sina produkter på djur. De ägs dessutom av beiersdorf.

Nivea själva påstår att de inte testar sina produkter på djur och är emot det. Jag funderar på om de har råd att påstå det utan att vara sanna. Och frågan är om ingredienserna till själva produkten är fria från djurförsök.

Lurigt det där! Nivea gör mycket bra produkter till rimligt pris, men ja.. Det finns viktigare saker än den ekonomiska aspekten.



The Body Shop! Antagligen mitt favoritmärke över alla andra...


http://www.thebodyshop.se
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Undefined » 2012-11-21 12:53:46

Blinc Mascara

"Blinc Mascara är en helt unik mascara som bildar pyttesmå "tuber" runt varje ögonfrans. Trots regn, gnuggande och tårar så sitter den kvar utan att rinna eller flyta ut. Nu behöver man alltså inte längre stå ut med att pensla fransarna med oljefärg (som traditionella mascaror) som flagar, irriterar och ofta färgar ytan under ögat svart."

Är jättelätt att tvätta bort, med bara ljummet vatten, tuberna glider av ögonfransarna! Hur smidigt som helst!

Ca 219 :-

(Hur lägger man till en bild?)
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-21 19:04:53

Undefined skrev:(Hur lägger man till en bild?)



Off topic:
Leta upp en bild på internet som föreställer det du vill visa. Högerklicka. Ta kopiera bildwebbadress. Klistra sedan in den i fönstret här. Markera texten med musen och tryck på knappen där det står Img här ovanför. Klart! :-)Happy


On topic:
För övrigt, så låter den där mascaran väldigt intressant! Jag är på jakt efter en ny, förklaring kommer i inlägget nedanför...
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-21 19:18:13

Inte bara ros, nu kommer också lite ris!


Jag har varit på jakt efter en mascara ett tag, och jag vet inte vad jag skall köpa.

Jag köpte då Lancome Hypnose Drama Silver Shimmer i en butik (fotnot, det är dock inte därifrån bilden kommer!), då jag tilltalades av glittret som jag tyckte skulle vara sött. Jag hade i samband med köpet kontakt med en säljare i butiken som först sade att det inte skulle bli glittrigt på, sedan ändrade hon sig när det bevisligen blev glittrigt som jag ville... Vad hon dessutom inte informerade mig om var att denna är en "top coat" som skall appliceras över den vanliga mascaran du använder.

Nåväl. Den dåliga säljaren obeaktat, jag köpte mascaran och prövade den. Glittret stannade dock inte på ögonfransarna, och jag såg ut som en julkula i ansiktet. Köp den inte, den är definitivt inte värd sina 315 kr!


Bild



Någon som kan tipsa mig om en bra mascara (gärna för känsliga ögon) som ger ögonfransarna det där lilla extra?
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-21 20:43:15

elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-21 21:41:27

Elle;


Nej, det har jag inte! De var dessutom plånboksvänliga också, jag skall helt klart kika på dem nästa gång jag är inne i stan. Tack för tipset! :-)Hug
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Sv: Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Bror Duktig » 2012-11-21 23:46:14

Jag kör Mene&Moy och Jan Marini som krämer. Svindyrt iofs och jag hade inte kunnat köpa om jag inte delvis "levt på någon annan".

Min hy har aldrig varit fet eller torr, och älskar glykolsyra. Använder 30-procentig t.o.m.

Deras ögonkrämer är f*n så mycket bättre än allt annat.

Jag köper från England = halva priset jämfört med Sverige.

Tyvärr ger plötsliga hormonsvängningar eller in-/ut-sättning av SSRI underliga finnar mitt på kinderna. Har haft lite sådant senaste tiden.

Orkar inte sminka mig, men har börjat färga ögonfransarna. Enkelt och bra, och endast duttar med mascaran om jag i sällsynta fall sminkar mig, ger stor effekt när grundfärgen redan finns.

Har en dermaroller också men inte använt på ett tag eftersom det är så jobbigt när jag inte kan se i spegeln (pga min BDD).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-21 23:51:10

Bror Duktig skrev:Har en dermaroller också men inte använt på ett tag eftersom det är så jobbigt när jag inte kan se i spegeln (pga min BDD).



Vad är en dermaroller, och fungerar den bra? *okunnig* (hade kunnat googla, men skall bege mig emot sängen nu).
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Undefined » 2012-11-21 23:57:04

Har ändrat inlägg tidigare, men helt plötsligt verkar det inte gå att göra? Så skickar in bilden här istället:
http://eleven.se/files/b/blinc_mascara_500x500.jpg

Tack Svarta för informationen, ja ge Blinc mascara en chans, men någonting som du bör ha i åtanke är att den inte ger så mycket volym, men tillräcklig.
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Sv: Re: Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Bror Duktig » 2012-11-22 0:06:02

Svarta skrev:
Bror Duktig skrev:Har en dermaroller också men inte använt på ett tag eftersom det är så jobbigt när jag inte kan se i spegeln (pga min BDD).

Vad är en dermaroller, och fungerar den bra? *okunnig* (hade kunnat googla, men skall bege mig emot sängen nu).


En roller med massa små nålar. Prickar sönder huden och får den att bli aktiv. Fungerar lite enligt samma princip som laser. Används mot ärr, rynkor, slapphet. Kan med fördel kombineras med vissa aktiva ämnen, men helst inte med vissa andra.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav sugrövmanövern » 2012-11-22 0:23:32

Svarta skrev:Någon som kan tipsa mig om en bra mascara (gärna för känsliga ögon) som ger ögonfransarna det där lilla extra?


Denna tycker jag är bra, luktar ingenting:
Maybelline VOLUM' EXPRESS® THE FALSIES™ BLACK DRAMA MASCARA

Sedan finns det en cool metod om man vill ha riktigt tjocka långa ögonfransar. Hon i videon använder två olika mascaror, men jag använder bara en, den jag tipsar om ovan, och det funkar lika bra. För att undvika att det klumpar sig bör man även använda en ren mascaraborste mellan appliceringarna. Tror inte hon i videon gör det.

sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-22 9:33:05

Bror Duktig skrev:
Svarta skrev:
Bror Duktig skrev:Har en dermaroller också men inte använt på ett tag eftersom det är så jobbigt när jag inte kan se i spegeln (pga min BDD).


Vad är en dermaroller, och fungerar den bra? *okunnig* (hade kunnat googla, men skall bege mig emot sängen nu).

En roller med massa små nålar. Prickar sönder huden och får den att bli aktiv. Fungerar lite enligt samma princip som laser. Används mot ärr, rynkor, slapphet. Kan med fördel kombineras med vissa aktiva ämnen, men helst inte med vissa andra.




Det låter nästan som diatermi (som används för oönskad hårväxt), minus elektriciteten. Gör det ont att använda en dermaroller, det låter inte speciellt skönt?
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-22 9:41:16

sugrövmanövern skrev:
Svarta skrev:Någon som kan tipsa mig om en bra mascara (gärna för känsliga ögon) som ger ögonfransarna det där lilla extra?


Denna tycker jag är bra, luktar ingenting:
Maybelline VOLUM' EXPRESS® THE FALSIES™ BLACK DRAMA MASCARA

Sedan finns det en cool metod om man vill ha riktigt tjocka långa ögonfransar. Hon i videon använder två olika mascaror, men jag använder bara en, den jag tipsar om ovan, och det funkar lika bra. För att undvika att det klumpar sig bör man även använda en ren mascaraborste mellan appliceringarna. Tror inte hon i videon gör det.





Jag kan inte använda en ögonfransböjare, jag får liksom inte till det! Men tack för tipset, jag skall försöka utan och se vad som händer. :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-11-22 10:09:18

Smink och kroppsvård? Är inte det varandras motsatser? :wink: :roll:
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-22 19:12:33

...som kanske kompletterar varandra ? :wink:
Bild
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Sv: Re: Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Bror Duktig » 2012-11-22 19:35:38

Svarta skrev:
Bror Duktig skrev:
Svarta skrev:
Vad är en dermaroller, och fungerar den bra? *okunnig* (hade kunnat googla, men skall bege mig emot sängen nu).

En roller med massa små nålar. Prickar sönder huden och får den att bli aktiv. Fungerar lite enligt samma princip som laser. Används mot ärr, rynkor, slapphet. Kan med fördel kombineras med vissa aktiva ämnen, men helst inte med vissa andra.


Det låter nästan som diatermi (som används för oönskad hårväxt), minus elektriciteten. Gör det ont att använda en dermaroller, det låter inte speciellt skönt?

Det gör rätt ont faktiskt :D
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Sv: Re: Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Bror Duktig » 2012-11-22 19:36:13

Bjäbbmonstret skrev:Smink och kroppsvård? Är inte det varandras motsatser? :wink: :roll:

Finns smink som är ok och tom bra.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Intressanta intressen



Logga in