Den (STORA) app-tråden
Re: Den (STORA) app tråden
Jasså fanns det å, ä, ö, då kanske Switfkey kan vara något att fundera på trots allt. Tack för feedbacken.
Miche skrev:I alla telefoner jag har tittat i hittills så sitter antennen i övre tredjedelen av telefonen så genom att hålla fast i nedre delen av telefonen så slipper man få den starkaste strålningen direkt in i handen.
Men handen har ju bra kylning... fast ju mer du blockerar, ju starkare måste den sända.
Åter till appar:
Android: Smooth Calendar - ingen kalender utan en widget som visar kommande kalenderhändelser.
iOS: Pulse News - riktigt bra RSS-läsare.
- Le_inimitable
- Anslöt: 2008-10-26
Har en android, men använder den inte till att organisera mitt liv, även om det mycket väl skulle behövas. Det finns så mycket att välja mellan och så mycket inställningar att ändra att jag inte orkar ta tag i det.
Peace skrev:Har en android, men använder den inte till att organisera mitt liv, även om det mycket väl skulle behövas. Det finns så mycket att välja mellan och så mycket inställningar att ändra att jag inte orkar ta tag i det.
Jag hade organiserat det mesta på telefonen men tvingades att lämna in den för reparation. Fick nytt moderkort och trots att jag gjort backup så har jag inte lyckats få ordningen på den igen och nu har jag inte ork att fixa till det...
Samma här. Min android är gammal med dagens mått mätt. Att köpa en ny är det sista jag har råd. Men tack vare att jag har rootat den och lagt på en custom 2.2 så räcker den fortfarande till. Men den laggar ändå en hel del. Ex empelvis när man skriver, så det börjar närma sig gränsen. Att organisera både den och mig själv har jag fått prioritera ner, liksom mycket annat jag hade velat göra, våren har varit full av en massa andra krav, problem o måsten. Har dock blivit bättre att inse att vissa måsten som jag själv ställer upp ofta inte är måsten vilket varit nyttigt. Och att vägen till att hjälpa mig själv ofta går via att hjälpa andra. Har också blivit bättre på att inte lägga energi på oväsentligheter.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Finns det nån timstock-liknande app? Fick ju ingen från hab trots att de lovat.
Jag har funderat på att skriva en och du kanske kan hjälpa mig att få ändan ur vagnen (eller tummen ur röven)...
Fick lite ny input idag som förhoppningsvis kan hjälpa mig en bit på traven.
Hur vill du att en timstock ska fungera och se ut? Skriv gärna PM eller kanske starta en ny tråd (i IT-forum) så borde jag kunna lösa det.
Fick lite ny input idag som förhoppningsvis kan hjälpa mig en bit på traven.
Hur vill du att en timstock ska fungera och se ut? Skriv gärna PM eller kanske starta en ny tråd (i IT-forum) så borde jag kunna lösa det.
Kan rekommensera Tapatalk, ok om man kollar forum via mobilen.
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Tapatalk kostar pengar och jag har ingen som helst möjlighet för närvarande att köpa en enda app...
Zirre skrev:Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Måste du lägga ut det där varje gång, går det inte att stänga av?
Appen Convo verkar vara en Tapatalk-kopia, som är billigare (7,80 kr).
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Nu har jag äntligen lyckats hitta en bra och gratis budgetapp: http://www.androlib.com/android.applica ... qAmwp.aspx
Tog några timmar att fatta hur den funkar och lägga in alla konton, räkningar, utgifter, rätt valuta etc, men nu när jag gjort det jobbiga torde det bli en baggis att hålla reda på slantarna i fortsättningen och slippa räkna själv.
Tog några timmar att fatta hur den funkar och lägga in alla konton, räkningar, utgifter, rätt valuta etc, men nu när jag gjort det jobbiga torde det bli en baggis att hålla reda på slantarna i fortsättningen och slippa räkna själv.
Hittade gratis tapatalk för symbian på symbianfreeware. Funkar skitbra.Miche skrev:Tapatalk kostar pengar och jag har ingen som helst möjlighet för närvarande att köpa en enda app...
Android, profile switcher, timer+schema+genvägar ?
Det jag saknar mest (kanske för att jag tycker tillverkaren borde gjort en) på min Arc är [ljud-]profiler precis som på en vanlig Nokia eller Sony Ericsson.
Började testa Auto switch profile (mr. li). Verkade bra med widget som visar profil, men den var buggig. 105 betyg kanske inte heller tyder på att den är så använd.
Profile Timer Free (vazapps) fungerar bra och är enkel då det bara finns normal/vibrate/silent att välja på. Pro-versionen behöver dessutom inga behörigheter alls. Men jag gillar inte att behöva räkna ut hur lång tid framåt jag vill ha en viss profil. (Fast ibland är det förstås praktiskt om man vill slippa räkna ut vilken tid en viss aktivitet är klar...)
Profiles (egg 'n stone) har en väldans massa olika inställningar för varje profil, man kan göra genvägar för profilerna. Är inte aktiv efter att man använt den vilket är bra, men ikon i statusraden stannar kvar ändå vilket gör att den inte ändras om man ändrar inställningar ändå (om man valt att ha ikon). Men det gör ju att den inte kan ändra profil enligt schema.
Llama (KebabApps) verkar i första hand vara till för plats-baserade profiler. Fast alls inte bara, för det går att använda med en _massa_ andra events, enstaka eller i kombination, inklusive klockslag. Genvägar till profiler fungerar dock inte och vill man ha tillfällig tidsbegränsad profil verkar inte fungera så bra.
En event är batterinivå och det känns ju bra att kunna korta ner skärmtiden, stänga av diverser och byta från aktivt wallpaper till bild långt innan telefonen själv varnar.
Jag letar alltså efter förslag på nåt som uppfyller alla mina önskningar. Alternativen jag tycker jag har annars är:
- Llama (men känns inte bra att använda nåt som bevisligen har buggar
- Profiles + Profile Timer (OK, men när jag vet att det finns automatiska scheman...)
Började testa Auto switch profile (mr. li). Verkade bra med widget som visar profil, men den var buggig. 105 betyg kanske inte heller tyder på att den är så använd.
Profile Timer Free (vazapps) fungerar bra och är enkel då det bara finns normal/vibrate/silent att välja på. Pro-versionen behöver dessutom inga behörigheter alls. Men jag gillar inte att behöva räkna ut hur lång tid framåt jag vill ha en viss profil. (Fast ibland är det förstås praktiskt om man vill slippa räkna ut vilken tid en viss aktivitet är klar...)
Profiles (egg 'n stone) har en väldans massa olika inställningar för varje profil, man kan göra genvägar för profilerna. Är inte aktiv efter att man använt den vilket är bra, men ikon i statusraden stannar kvar ändå vilket gör att den inte ändras om man ändrar inställningar ändå (om man valt att ha ikon). Men det gör ju att den inte kan ändra profil enligt schema.
Llama (KebabApps) verkar i första hand vara till för plats-baserade profiler. Fast alls inte bara, för det går att använda med en _massa_ andra events, enstaka eller i kombination, inklusive klockslag. Genvägar till profiler fungerar dock inte och vill man ha tillfällig tidsbegränsad profil verkar inte fungera så bra.
En event är batterinivå och det känns ju bra att kunna korta ner skärmtiden, stänga av diverser och byta från aktivt wallpaper till bild långt innan telefonen själv varnar.
Jag letar alltså efter förslag på nåt som uppfyller alla mina önskningar. Alternativen jag tycker jag har annars är:
- Llama (men känns inte bra att använda nåt som bevisligen har buggar
- Profiles + Profile Timer (OK, men när jag vet att det finns automatiska scheman...)
- Le_inimitable
Re: Android, profile switcher, timer+schema+genvägar ?
Förstår inte riktigt vad det är du efterfrågar...
Moggy skrev:Förstår inte riktigt vad det är du efterfrågar...
Med andra ord: Nåt som gör ungefär samma saker som t ex en Nokia E52s inbyggda profilhanterare. Plus att jag kan lägga in ett veckoschema.
Och gärna, men inte nödvändigt, stänga av sånt som drar ström och alltså inte behövs när jag sover/whatever men sätter igång det igen och synkar lagom tid innan det är dags att vakna/filmen är slut/dags att åka hem från jobbet.
- Le_inimitable
Le_inimitable skrev:(men känns inte bra att använda nåt som bevisligen har buggar
Det där kanske inte direkt är sant, kanske det är så att den inte fungerar tillsammans med... allt annat.
- Le_inimitable
Le_inimitable skrev:Och gärna, men inte nödvändigt, stänga av sånt som drar ström och alltså inte behövs när jag sover/whatever men sätter igång det igen och synkar lagom tid innan det är dags att vakna/filmen är slut/dags att åka hem från jobbet.
Med Advanced Task Killer kan man i alla fall göra det manuellt.
Automatic Task Killer verkar göra en del automatiskt.
Alt att man bara stänger av mobilen/sätter den i flygplansläge när den inte ska störa.
Ber om ursäkt om frågan redan är ställd och jag inte hittar den, men när jag surfar på min HTC och är inne på aspergerforum då tjatar den konstant om att det finns en app för forumet. Men jag vill inte ha den eller ja, vill inte lägga påengar på det nu.
Men hur i hellsprätta får jag den att sluta tjata om det? kommer för varje gång jag klickar på något när jag är inne på forumet och inte bara första gången jag går in hit.
Men hur i hellsprätta får jag den att sluta tjata om det? kommer för varje gång jag klickar på något när jag är inne på forumet och inte bara första gången jag går in hit.
blyger skrev:Men hur i hellsprätta får jag den att sluta tjata om det? kommer för varje gång jag klickar på något när jag är inne på forumet och inte bara första gången jag går in hit.
Jag har inte det problemet, men en annan på forumet provade att köpa appen, men använde den inte och fick ändå meddelandet.
Undrar om det är någon kaka som saknas som skulle kunna fixa problemet?
Miche skrev:blyger skrev:Men hur i hellsprätta får jag den att sluta tjata om det? kommer för varje gång jag klickar på något när jag är inne på forumet och inte bara första gången jag går in hit.
Jag har inte det problemet, men en annan på forumet provade att köpa appen, men använde den inte och fick ändå meddelandet.
Undrar om det är någon kaka som saknas som skulle kunna fixa problemet?
Är det någon kaka på min mobil då som jag börde försöka fixa?
Jag har verkligen pinsamt noll koll när det kommer till sån här teknik