Den (STORA) app-tråden
Den (STORA) app-tråden
Zirre skrev:http://forum.fetbobba.netkullan skrev:Zirre skrev:Vilket forum gäller det?
Fetbobbaforum.nu
Ja det är det forumet. Skrev så klart fel.
Re: Den (STORA) app-tråden
Rekommnderar folk med android att skaffa appen c:geo och ge sig ut på lite geocaching
Finns säkert nån app för er andra också med det vet jag inget om.
Finns säkert nån app för er andra också med det vet jag inget om.
Den (STORA) app-tråden
Om man trots sin skräck ska installera en " bankapp" vilken ska man välja? Swedbank eller Bankdroid. Eller fyller de inte ens samma funktion?
Den (STORA) app-tråden
Nej, de fyller inte samma funktion.
Med bankens egna app kan du utföra de flesta bankärenden, betala räkningar, föra över pengar mm, Bankdroid är enbart till för att hålla koll på förändringarna på kontot och meddelar när det sker (vilket inte bankapparna gör).
Med bankens egna app kan du utföra de flesta bankärenden, betala räkningar, föra över pengar mm, Bankdroid är enbart till för att hålla koll på förändringarna på kontot och meddelar när det sker (vilket inte bankapparna gör).
Den (STORA) app-tråden
Om man vill hålla koll på pengar som går ut eller in på kontot (eller kontona) är Bankdroid perfekt, ex. om någon kommer åt dina uppgifter och handlar för dina pengar så ser du det snabbt och kan sätta stopp för det eller om du inte vet när dina pengar ska komma in på kontot så slipper du bevaka det, Bankdroid berätar det för dig.
Det finns ju en till app som är värd att begrunda om man snabbt vill kunna skicka pengar till konton i andra banker, det är Swish, utan appen kan det i samband med helger ta flera dagar att skicka pengarna, med Swish går det på sekunder och mottagaren (som även denne måste ha Swish) ser det direkt.
Det finns ju en till app som är värd att begrunda om man snabbt vill kunna skicka pengar till konton i andra banker, det är Swish, utan appen kan det i samband med helger ta flera dagar att skicka pengarna, med Swish går det på sekunder och mottagaren (som även denne måste ha Swish) ser det direkt.
Den (STORA) app-tråden
Miche skrev:Det finns ju en till app som är värd att begrunda om man snabbt vill kunna skicka pengar till konton i andra banker, det är Swish, utan appen kan det i samband med helger ta flera dagar att skicka pengarna, med Swish går det på sekunder och mottagaren (som även denne måste ha Swish) ser det direkt.
Ok. Ja den har jag sett.
Den (STORA) app-tråden
Zirre skrev:Bankdroid är jävligt buggigt
En period så dök den då mobilen växlade mellan WiFi och mobilt data, men den buggen är borta nu och den känns stabil nu tycker jag.
Den (STORA) app-tråden
Finns det någon app som påminner om Turf men är mindre energikrävande? Turf äter både både datatrafik och batteri. vore kul att hitta en android app som inte var så hungrig.
Den (STORA) app-tråden
kullan skrev:De gör reklam på min internetbank för appen BankID. Är det något att ha?
BankID på datorn är bra om man på internet behöver identifiera sig hos myndigheter som försäkringskassan och skatteverket, för att kolla saker, komma åt deras tjänster, helpdesk, chatt mm. Man kan numera deklarera med sitt BankID även om det finns flera andra sätt att deklarera också.
De vill trycka ut BankID även mobilt. För mig känns det inte helt rätt att vara ute på stan och logga in på skatteverket eller försäkringskassan, det vill jag göra hemma vid trygga datorn. Jag kan möjligen se att det skulle kunna vara ett behov nån gång. Men inte tillräckligt för att få mig att ladda ner ännu fler mobilappar. Jag har bara bankens vanliga app där jag kan göra enkla saker som kolla saldon, överföra inom banken.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Den (STORA) app-tråden
barracuber skrev:De vill trycka ut BankID även mobilt. För mig känns det inte helt rätt att vara ute på stan och logga in på skatteverket eller försäkringskassan, det vill jag göra hemma vid trygga datorn. Jag kan möjligen se att det skulle kunna vara ett behov nån gång. Men inte tillräckligt för att få mig att ladda ner ännu fler mobilappar. Jag har bara bankens vanliga app där jag kan göra enkla saker som kolla saldon, överföra inom banken.
Vi tänker lika hör jag. Ev. installerar jag bankens egna app för att göra ärenden mellan mina konton som du. Då hoppar jag detta.
Den (STORA) app-tråden
barracuber skrev:De vill trycka ut BankID även mobilt. För mig känns det inte helt rätt att vara ute på stan och logga in på skatteverket eller försäkringskassan, det vill jag göra hemma vid trygga datorn. Jag kan möjligen se att det skulle kunna vara ett behov nån gång. Men inte tillräckligt för att få mig att ladda ner ännu fler mobilappar. Jag har bara bankens vanliga app där jag kan göra enkla saker som kolla saldon, överföra inom banken.
Håller med, men flera myndigheter har begränsningar vad man kan se när man loggar in med mobilt bank id, tex försäkringskassan, dock inte alla, och banken har inga begränsningar jag hittat, man kan göra allt där om man har "mobilt bank id med utökad användning".
Den (STORA) app-tråden
Jonielle skrev:barracuber skrev:De vill trycka ut BankID även mobilt. För mig känns det inte helt rätt att vara ute på stan och logga in på skatteverket eller försäkringskassan, det vill jag göra hemma vid trygga datorn. Jag kan möjligen se att det skulle kunna vara ett behov nån gång. Men inte tillräckligt för att få mig att ladda ner ännu fler mobilappar. Jag har bara bankens vanliga app där jag kan göra enkla saker som kolla saldon, överföra inom banken.
Håller med, men flera myndigheter har begränsningar vad man kan se när man loggar in med mobilt bank id, tex försäkringskassan, dock inte alla, och banken har inga begränsningar jag hittat, man kan göra allt där om man har "mobilt bank id med utökad användning".
Bankerna vill klämma ut så många tjänster som möjligt (så länge de följer Bankinspektionen), de behöver eg inte bry sig om var personen befinner sig. Myndigheter däremot skulle ju kunna vara väldigt intresserade av var personen är, hemma i Sverige eller på en beach i Brasilien, så att de kan sätta samma begränsningar beroende på plats som de sätter på mobila enheter.
- barracuber
Den (STORA) app-tråden
kullan skrev:De gör reklam på min internetbank för appen BankID. Är det något att ha?
Bry dig inte om det förrän du ev. har behov av appen (det märker du)
Ex. om du installerar Swish så säger den till att du behöver BankID-appen.
Den (STORA) app-tråden
Jag saknar en enkel schema app där veckodagarna inte är daterade men man ska kunna editera i schemat efter behov. Den ska vara enkelt gjord. Ett ark uppdelat i 7 kolumner där alla veckodagar har varsin kolumn. Ev. kan appen numrera veckorna så vid varje ny vecka blir arket tomt. Jag har provat olika skolscheman men där är aktiviteterna statiska ( ser lika ut varje vecka) det går inte att ändra på någon detalj eller tillföra något om det dyker upp något extra. Jag vill inte ha datum på dagarna då det blir för plåttrigt och rörigt för mig. Det ska se ut som ett enkelt skolschema men det ska gå att föra in nyinkomna aktiviteter på schemat när de dyker upp. Som i en kalender.
Bör nog tillägga att det är android jag har så även om iphone har en sådan app så hjälper det inte mig i dagsläget.
Bör nog tillägga att det är android jag har så även om iphone har en sådan app så hjälper det inte mig i dagsläget.
Den (STORA) app-tråden
Den app jag söker ska påminna om denna fast för en vecka i taget.
https://play.google.com/store/apps/deta ... e24H&hl=sv
https://play.google.com/store/apps/deta ... e24H&hl=sv
Den (STORA) app-tråden
Även om den inte finns som androidapp är https://teuxdeux.com/ värd att kolla upp. Den är känd för sin minimalistiska design vilket jag tror är en bra grej.
Synd bara att den numera kostar vilket den inte gjorde förr, men det handlar bara om 2 eller 3 dollar per månad.
De påstår själva att den ser bra ut i mobila webbläsare så att man inte saknar nån androidapp, vilket jag tycker är djävligt snålt med tanke på att tjänsten numera kostar.
Synd bara att den numera kostar vilket den inte gjorde förr, men det handlar bara om 2 eller 3 dollar per månad.
De påstår själva att den ser bra ut i mobila webbläsare så att man inte saknar nån androidapp, vilket jag tycker är djävligt snålt med tanke på att tjänsten numera kostar.
- barracuber
Den (STORA) app-tråden
Även om den inte finns som androidapp är https://teuxdeux.com/ värd att kolla upp. Den är känd för sin minimalistiska design vilket jag tror är en bra grej.
- barracuber