Dejtar ni?
Dejtar ni?
Xzirie skrev:KrigarSjäl skrev:...dinosauriesamlande tjockisar med dumstrut på huvet...
Härliga fördomar du har om oss!
Även aspergare har fördomar vet du väl...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dejtar ni?
Personligen tror jag på sex vid första ögonkastet; hålla på att datea brukar för mig betyda att man blir kompisar...
- lejonungen
- Anslöt: 2013-01-25
Dejtar ni?
Har en inplanerad om 2veckor i Halland så atte det händer väl ibland, ibland går det väl bra ibland går det väl åt helvete, blir alltid förvånad då folk skriver till mig på dejtingsajter / communities som inte är spambotar, iofs har jag mest haft tur med irc kanaler där det hänger en massa nördar med samma intressen, men inget har klickat längre än 2år typ
@lejonkungen: mjo men det beror ju på vad man vill få ut sex är grymt trevligt men i längden vill man nog ha en seriös relation men jag vill nog bo på ett bättre ställe än Gruppboende då jag drar hem en tjej / kille hit eller vafan vet jag, jag är en förjävligt förvirrad 22åring
@lejonkungen: mjo men det beror ju på vad man vill få ut sex är grymt trevligt men i längden vill man nog ha en seriös relation men jag vill nog bo på ett bättre ställe än Gruppboende då jag drar hem en tjej / kille hit eller vafan vet jag, jag är en förjävligt förvirrad 22åring
Dejtar ni?
Kom nyss hem från en dejt i Malmö.
Hur det gick vet jag inte än men hon hade i vart fall inte bråttom därifrån.
Men det är ju fan vad ful station har blivit sen ombyggnaden.
Vad ar det för fel på den förut? Vad är det för fel på tegel?
En annan dejt nu på måndag. Fast inte i Malmö.
Hur det kommer gå vet jag heller ingenting om men jag vet i vart fall att jag slipper se den där fula station.
Hur det kommer gå vet jag heller ingenting om men jag vet i vart fall att jag slipper se den där fula station.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Dejtar ni?
KrigarSjäl skrev:Kom nyss hem från en dejt i Malmö.
Hahaha, erkänn att det där teglet brydde ditt huvud under hela dejten?
Dom där två du pratade om i nån tråd? Kör hårt!
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Dejtar ni?
Att dejta är den enda metoden om man vill hitta nån och om jag ska säga åt andra att det bara är att sätta igång måste jag ju göra det själv också.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Dejtar ni?
KrigarSjäl skrev:Att dejta är den enda metoden om man vill hitta nån och om jag ska säga åt andra att det bara är att sätta igång måste jag ju göra det själv också.
Låter bra det, lycka till
Fast iofs tycker jag väl att det finns andra bra sätt att träffa karlar (eller vad man nu vill träffa för något) också. T.ex. på fester, på jobbet, genom kompisar, genom idrott (eller andra fritidsaktiviteter) osv.
Dejtar ni?
nallen skrev:KrigarSjäl skrev:Att dejta är den enda metoden om man vill hitta nån [...]
Får visserligen känslan av att Krigarn är mer inne och sniffar på området "kärlek" än området "KK" i det här fallet.
Dejtar ni?
KrigarSjäl skrev:Att dejta är den enda metoden om man vill hitta nån [...]
Dejter behövs inte för att hitta någon, däremot är dejter väldigt bra (men knappast helt nödvändigt) för att skapa/etablera relationen.
Dejtar ni?
Värt att notera är väl att jag aldrig varit på en dejt i hela mitt liv men har likt förbannat haft ett gäng relationer.
Dejtar ni?
Tre av de fyra killar jag har varit tillsammans med har jag fått kontakt med via internet. För mig är det ett väldigt bra sätt att få kontakt med folk, eftersom jag sluppit ta kontakt med killar via andra människor, kallpratat, fått ångest, osv... Det är bara att skriva till någon, lära känna honom lite och sedan träffa honom på en allmän plats. Om detta räknas som en dejt vet jag inte.
Aspergersidor skulle inte jag rekommendera eftersom vi är en minoritet, och det finns fler "valmöjligheter" på allmänna sidor. Det behöver inte ens vara dejtingsidor, men det kan ju vara en fördel om sidan är inriktad på något du är intresserad av.
Aspergersidor skulle inte jag rekommendera eftersom vi är en minoritet, och det finns fler "valmöjligheter" på allmänna sidor. Det behöver inte ens vara dejtingsidor, men det kan ju vara en fördel om sidan är inriktad på något du är intresserad av.
- Autismsmurfen
- Anslöt: 2012-05-20
Dejtar ni?
Miche skrev:KrigarSjäl skrev:Att dejta är den enda metoden om man vill hitta nån [...]
Dejter behövs inte för att hitta någon, däremot är dejter väldigt bra (men knappast helt nödvändigt) för att skapa/etablera relationen.
Det är bättre än att springa på krogen om man som jag tröttnat på krogen.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Dejtar ni?
Det vete fan om jag hittade min kille via någon dejting direkt. Vi skicka PM på ett forum och sen träffades vi irl utomhus utan mat. Sen var det klart kan man säga.
Dejtar ni?
kullan skrev:Vi skicka PM på ett forum och sen träffades vi irl utomhus utan mat. Sen var det klart kan man säga.
Vilken underbart romantisk beskrivning
Skämt åsido, jag tyckte att det lät roligt men jag är glad för din skull, Kullan, och önskar dig lycka till med kärleken!
Dejtar ni?
Gafsan skrev:kullan skrev:Vi skicka PM på ett forum och sen träffades vi irl utomhus utan mat. Sen var det klart kan man säga.
Skämt åsido, jag tyckte att det lät roligt men jag är glad för din skull, Kullan, och önskar dig lycka till med kärleken!
Ja inte är det någon snyftande romantsik film direkt men vi är nöjda.
Dejtar ni?
Alltså, vafan gör man på en dejt? Jag och mitt ex gick på några dejter men då var vi ju redan ihop..
Om ligga i soffan/sängen och kolla på film och kramas räknas som en dejt har jag varit på en jävla massa dejter. Men något säger mig att det inte räknas
Om ligga i soffan/sängen och kolla på film och kramas räknas som en dejt har jag varit på en jävla massa dejter. Men något säger mig att det inte räknas
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Dejtar ni?
kullan skrev:Gafsan skrev:kullan skrev:Vi skicka PM på ett forum och sen träffades vi irl utomhus utan mat. Sen var det klart kan man säga.
Ja inte är det någon snyftande romantsik film direkt men vi är nöjda.
Filmromantik är överskattat och själv föredrar jag kärlek utan snyft Grattis!
Dejtar ni?
colaflaska skrev:Alltså, vafan gör man på en dejt? Jag och mitt ex gick på några dejter men då var vi ju redan ihop..
Egentligen så betyder väl uttrycket dejt bara att man har bestämt en tidpunkt när man ska träffas och göra något tillsammans, parvis? Jag tror man kan göra vad som helst. Dricka öl, gå på bio, äta en romantisk middag, fågelskåda... det viktiga är nog att båda parterna är införstådda med att det är en dejt, alltså att syftet är att minst en av de inblandade hoppas på en romantisk fortsättning.
Det finns säkert folk som har minutiösa regler för vad som räknas som en dejt och vad som inte gör det, men det känns inte som om det spelar någon roll egentligen.
Dejtar ni?
colaflaska skrev:Alltså, vafan gör man på en dejt? Jag och mitt ex gick på några dejter men då var vi ju redan ihop..
För mig dejtar man när man ännu inte är tillsammans, utan de gånger man träffas innan man bestämmer sig för ifall man vill vara ihop eller inte. Och enligt mig är en dejt som Gafsan säger, att man träffas för att gå på bio eller äta middag ihop. Men det kan ju vara annat också, precis som du skriver. När man redan är ihop med nån tycker jag inte det kan kallas dejt, utan då går man bara ut och äter middag ihop, eller vad man nu gör. Men det är ju förstås upp till var och en vad man vill kalla det
Dejtar ni?
Nixer skrev:Jag undrar om det är några av er aspergare som dejtar?
Nej
Nixer skrev:Hur förbereder ni er?
Nej
Dejtar ni?
Nixer skrev:Hejsan!
Jag undrar om det är några av er aspergare som dejtar? Själv har jag aldrig gjort det, för att jag har varit rädd på något sätt att söka kontakt. Jag är runt 20år, och samhällets normer säger ju att jag borde ha träffat någon nu.
Hur gör ni andra när ni dejtar? Hur förbereder ni er? Finns det någon dejting-sida för personer med AS?
Jag är i ett samboförhållande nu och söker ingen - när jag gjorde det, så var det lite från varstans. Folk en snackat med ett bra tag, via diverse diskussionsforum, via utbildning m.m.
Vill en träffa någon omgående och en inte är så kräsen, så finns ju alltid HappyPancake. Gratis dessutom.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Återgå till Att leva som Aspergare