Dåliga saker med Asperger...
77 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Andra dåliga saker som det har lett till är såklart det att man sitter och filosoferar något otroligt, jag själv har länge varit en mänsklighetshatare, hur man tar allt och alla som meningslösa kryp.
Just den här våldsamma sidan som kommer bara sådär, jag tror att det har med den här saken att man tar allt så mycket allvarligare att göra, om jag blir pressad på något sätt eller att någon säger något som får mig att ta det dödseriöst så går jag till den här "Hata mänskligheten" formen.
Mycket tankar har varit kring varför man skall ha barn, det är något som jag först klarade men som nu på det senaste inte pallar det mer, jag blir på något sätt nere när jag tänker på att man skall ha barn i framtiden, hur vissa som är runt min ålder (15-17) skaffar barn redan, skrämmer en.
Sen så är man extremt rasistisk utav sig, och man vågar verkligen visa vad man tycker, jag kan på en restaurang helt plötsligt dra ett muslimskämt eller att jag hemma påstår för mamma vad jag tycker om den där thailändaren vi nyss pratade med.
Så man är väldigt hatisk med asperger, det är synd att man inte kan förstå folks känslor under sådana tillfällen.
Lässvårigheter är inget nytt heller, tar inte upp alla rader riktigt.
Men man får hoppas att det är som dem flesta säger, att olika aspergare har olika svagheter och styrkor.
Just den här våldsamma sidan som kommer bara sådär, jag tror att det har med den här saken att man tar allt så mycket allvarligare att göra, om jag blir pressad på något sätt eller att någon säger något som får mig att ta det dödseriöst så går jag till den här "Hata mänskligheten" formen.
Mycket tankar har varit kring varför man skall ha barn, det är något som jag först klarade men som nu på det senaste inte pallar det mer, jag blir på något sätt nere när jag tänker på att man skall ha barn i framtiden, hur vissa som är runt min ålder (15-17) skaffar barn redan, skrämmer en.
Sen så är man extremt rasistisk utav sig, och man vågar verkligen visa vad man tycker, jag kan på en restaurang helt plötsligt dra ett muslimskämt eller att jag hemma påstår för mamma vad jag tycker om den där thailändaren vi nyss pratade med.
Så man är väldigt hatisk med asperger, det är synd att man inte kan förstå folks känslor under sådana tillfällen.
Lässvårigheter är inget nytt heller, tar inte upp alla rader riktigt.
Men man får hoppas att det är som dem flesta säger, att olika aspergare har olika svagheter och styrkor.
Senast redigerad av Paterrior94 2011-05-05 2:44:06, redigerad totalt 1 gång.
- Paterrior94
- Anslöt: 2010-04-20
Det finns ingen större mening med att gå runt och hata, använd den energin till något konstruktivt istället. Sen kan du inte tillskriva hat, rasistiska uppfattningar mm till Asperger enbart.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 2:44:06, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Det finns ingen större mening med att gå runt och hata, använd den energin till något konstruktivt istället.
Sen kan du inte tillskriva hat, rasistiska uppfattningar mm till Asperger enbart.
Jo!
Det kanske är aspergiskt att göra den tolkning som Paterrior94 gör.
Senast redigerad av atoms 2011-05-05 2:44:06, redigerad totalt 1 gång.
atoms skrev:KrigarSjäl skrev:Det finns ingen större mening med att gå runt och hata, använd den energin till något konstruktivt istället.
Sen kan du inte tillskriva hat, rasistiska uppfattningar mm till Asperger enbart.
Jo!
Det kanske är aspergiskt att göra den tolkning som Paterrior94 gör.
Precis!
Har sett att andra haft liknande problem i den här tråden, och BUP som gjorde undersökningen sa även dem att det berodde på asperger när jag frågade varför jag tyckte och gjorde som jag gör eller vad man skall säga.
- Paterrior94
- Anslöt: 2010-04-20
Återgå till Att leva som Aspergare