Dagbok: NT-ragg, utvärdering och förbättringspunkter

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Känns det aktuellt för dig att försöka komma tillrätta med din sociala inkompetens genom att initiera samtal med främlingar och utsätta dig?

Ja, jag tror att det är vägen mot ljuset. "Fake it 'till you make it, baby!"
13
22%
Nej, jag törs inte ta kontakt med främlingar hur som helst. Jag får öva i den mån de kommer till mig.
16
27%
Nej, jag är redan socialt kompetent. Det är ett icke-problem.
8
14%
Nej, jag må vara socialt inkompetent men jag bryr mig inte om det. NT-människorna får anpassa nivån på umgänget efter mig istället.
13
22%
Jag tror att utsätta sig är vägen mot ljuset och allt sådant, men jag känner mig inte manad att dela min utveckling med er andra forummedlemmarna.
5
8%
Vet ej / förstod inte frågan.
4
7%

Antal röster : 59

Re: Dagbok: NT-ragg, utvärdering och förbättringspunkter

Inläggav animal » 2012-04-29 9:25:24

Angelic Fruitcake skrev:
animal skrev:Mycket störande frågor att tänka på... Rent konkret har jag inte hunnit planera något mer än att (för tredje gången) försöka sätta på min ex-fru (vi kan kalla henne S) imorgon. Får hålla tummarna för att det inte kommer avskräcka henne!

Det här låter inte särskilt generöst dock. Plötsligt handlar det om att du vill ha något. Tredje gången? Då låter det som att du vill ha något hon inte vill ge och det går ju tvärtemot vad du beskrev ovan. Kan du inte försöka balansera upp ditt behov av att ge och ta genom att hitta en partner som både vill ta emot och kan ge dig det du behöver, istället för att å ena sidan leta efter ett vrak du kan ta hand om och å andra sidan någon annan som kan tillfredställa dig? Är det omöjligt att hitta båda i samma person?

Ytterst handlar det såklart alltid att jag vill "ha något" – närmare bestämt någon att rikta min kärlek till i det här fallet. Jag kan inte riktigt sympatisera med bilden du målar upp av att försöka sätta på S skulle stå i kontrast till att "hitta ett vrak som jag kan ta hand om". Anledningen till att jag lämnade S var just att hon var mer att "ta hand om" än jag klarade av vid tillfället. Men idag är S en smula mindre belastad samtidigt som jag har betydligt bättre resurser att stödja och hjälpa dem jag älskar.

Jag skulle till och med sträcka mig till att säga att det numer i princip inte finns några "partnerskapsintroducerade problem" som skulle vara för jobbiga för mig. Möjligtvis om partnern ifråga regelbundet stjäl saker från mig eller insisterar på att sälja mitt arsle till främmande män för att finansiera skönhetsoperationer/drogmissbruk/liknande.

Att försöka sätta på S skulle vara helt ointressant om det var så att hon var nöjd med sitt aktuella förhållande och jag trodde att ett framgångsrikt försök skulle missgynna henne. Men jag tror tvärt om att det skulle hjälpa henne mer än något annat om hon tackade ja till min fysiska närhet.
animal

Anslöt: 2010-05-02

Inläggav Alien » 2012-05-01 4:12:17

animal skrev:Jag har fått mycket värdefull feedback från A de senaste veckorna, vad gäller framtida partners går återkopplingen framförallt ut på att jag borde bli mindre av Mr Gentle and Kind och mer av den jag var för 3-4 år sedan om jag ska lyckas finna en ny partner. Det är förmodligen helt korrekt: Även om kvinnor gärna lovordar respekt och ansvarstagande så finner de det inte särskilt attraktivt med respektfulla män som tar anvar för sina egna känslor – det är snarare något som a) gör en osynlig och b) alienerar en genom att man framstår som "mindre mänsklig".

Vad, har du verkligen sagt det Fruktkakan? Vilken förrädare mot oss andra kvinnor! :shock: :roll:

Nu har kvinnor i flera trådar försökt förklara att det visserligen är attraktivt med män med självförtroende, men att vi kvinnor, iaf inte aspiekvinnor, inte alls är ute efter enbart tuffingar och "bad boys". Och så kommer du och säger att alla fördomar stämmer!

Allt som diskterats till leda i tidigare trådar:

snalla-killar-kommer-sist-omrostning-t2794.html

hur-man-overlever-som-singel-as-kille-t3172.html

dejtingtrad-for-aspergare-omrostning-t4736.html

feminismfloskler-kontra-verkligheten-t15434.html

varfor-ar-tjejer-sa-krasna-nar-det-galler-natdejting-t5760.html

Etc ad nauseam.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-05-01 9:20:52

Alien skrev:
animal skrev:Jag har fått mycket värdefull feedback från A de senaste veckorna, vad gäller framtida partners går återkopplingen framförallt ut på att jag borde bli mindre av Mr Gentle and Kind och mer av den jag var för 3-4 år sedan om jag ska lyckas finna en ny partner. Det är förmodligen helt korrekt: Även om kvinnor gärna lovordar respekt och ansvarstagande så finner de det inte särskilt attraktivt med respektfulla män som tar anvar för sina egna känslor – det är snarare något som a) gör en osynlig och b) alienerar en genom att man framstår som "mindre mänsklig".

Vad, har du verkligen sagt det Fruktkakan? Vilken förrädare mot oss andra kvinnor! :shock: :roll:

Nu har kvinnor i flera trådar försökt förklara att det visserligen är attraktivt med män med självförtroende, men att vi kvinnor, iaf inte aspiekvinnor, inte alls är ute efter enbart tuffingar och "bad boys". Och så kommer du och säger att alla fördomar stämmer!

*suck* Nej, det har jag inte sagt. Det är inte alltid budskapet når fram när jag pratar. Det jag sagt är ungefär att det inte funkar att gå in i ett förhållande och bara vilja rädda/vårda/serva den andra, man måste även vilja ta emot. Jag tror få kvinnor skulle känna sig uppskattade om deras pojkvän enbart agerade som självuppoffrande skötare och inte visade åtrå, inte ville ha dem och inte behövde dem. Och den diskussion vi haft har handlat mest om att animal har som målsättning att radera alla sina egna behov och enbart fokusera på att ge. Jag har svårt att se att det blir ett bra förhållande av det.
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav animal » 2012-05-01 9:38:04

Angelic Fruitcake skrev:
Alien skrev:Vad, har du verkligen sagt det Fruktkakan? Vilken förrädare mot oss andra kvinnor! :shock: :roll:

*suck* Nej, det har jag inte sagt. Det är inte alltid budskapet når fram när jag pratar. Det jag sagt är ungefär att det inte funkar att gå in i ett förhållande och bara vilja rädda/vårda/serva den andra, man måste även vilja ta emot. Jag tror få kvinnor skulle känna sig uppskattade om deras pojkvän enbart agerade som självuppoffrande skötare och inte visade åtrå, inte ville ha dem och inte behövde dem. Och den diskussion vi haft har handlat mest om att animal har som målsättning att radera alla sina egna behov och enbart fokusera på att ge. Jag har svårt att se att det blir ett bra förhållande av det.

Öhh... Jag tyckte du sa att i princip alla kvinnor helst av allt vill ha en bad boy som vet vart skåpet ska stå och inte tvekar att peka med hela handen – oavsett om det är mot spisen eller mot sängen. Så att det inte känns som att man är tillsammans med någon toffel som kommer och "ber om lov" när han vill knulla.
animal

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-05-01 9:42:43

animal skrev:
Angelic Fruitcake skrev:
Alien skrev:Vad, har du verkligen sagt det Fruktkakan? Vilken förrädare mot oss andra kvinnor! :shock: :roll:

Öhh... Jag tyckte du sa att i princip alla kvinnor helst av allt vill ha en bad boy som vet vart skåpet ska stå och inte tvekar att peka med hela handen – oavsett om det är mot spisen eller mot sängen. Så att det inte känns som att man är tillsammans med någon toffel som kommer och "ber om lov" när han vill knulla.

Du lyssnar ju med.... ja inte med öronen i alla fall! Underkänt! Gör om! Renskrivning!

Det jag sa var att man inte vill vara tillsammans med någon som helt saknar egna behov!
Angelic Fruitcake

Inläggav animal » 2012-05-01 10:00:08

Angelic Fruitcake skrev:
animal skrev:
Angelic Fruitcake skrev:*suck* Nej, det har jag inte sagt. Det är inte alltid budskapet når fram när jag pratar. Det jag sagt är ungefär att det inte funkar att gå in i ett förhållande och bara vilja rädda/vårda/serva den andra, man måste även vilja ta emot. Jag tror få kvinnor skulle känna sig uppskattade om deras pojkvän enbart agerade som självuppoffrande skötare och inte visade åtrå, inte ville ha dem och inte behövde dem. Och den diskussion vi haft har handlat mest om att animal har som målsättning att radera alla sina egna behov och enbart fokusera på att ge. Jag har svårt att se att det blir ett bra förhållande av det.

Du lyssnar ju med.... ja inte med öronen i alla fall! Underkänt! Gör om! Renskrivning!

Det jag sa var att man inte vill vara tillsammans med någon som helt saknar egna behov!

Det räcker väl inte att ha egna behov någonstans långt inne heller. Man måste verkställa dem också och markera att de är överordnade tjejens eventuella behov, annars blir den reflexmässiga reaktionen långt inne i hondjurets mörka hjärta "oj, shit, jag måste verkligen ha råkat dejta neråt när jag hittade den här killen eftersom hans viljestyrka uppenbarligen ligger och krälar på samma nivå som min". Det är ju den naturliga ordningen när allt kommer ikring: Män vill dejta neråt för att få sprida sin säd i så många och "billiga" livmödrar som möjligt. Kvinnor vill dejta uppåt för att bli befruktade med maximalt livskraftiga arvsanlag.
Senast redigerad av animal 2012-05-01 10:09:04, redigerad totalt 1 gång.
animal

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-05-01 10:02:42

animal skrev:
Angelic Fruitcake skrev:

Det räcker väl inte att ha egna behov någonstans långt inne heller. Man måste verkställa dem också och markera att de är överordnade tjejens eventuella behov, annars blir den reflexmässiga reaktionen långt inne i hondjuret mörka hjärta "oj, shit, jag måste verkligen ha råkat dejta neråt när jag hittade den här killen eftersom hans viljestyrka uppenbarligen ligger och krälar på samma nivå som min". Det är ju den naturliga ordningen när allt kommer ikring: Män vill dejta neråt för att få sprida sin säd i så många och enkla livmödrar som möjligt. Kvinnor vill dejta uppåt för att bli befruktade med maximalt livskraftiga arvsanlag.

Och sådär gör man för att avskräcka hondjur från eventuellt dejtande...

Moderator: Rättade citatet.
Angelic Fruitcake

Inläggav kullan » 2012-05-01 10:07:12

Jag har slutat tro på tvåsamheten. Och jag skulle aldrig " ragga" upp nån vem som helst. Det vore ju att Gå mot alla sina egna värderingar. Nä mitt liv kommer from nu bestå av ensamhet.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav nallen » 2012-05-01 11:29:02

Angelic Fruitcake skrev:Och sådär gör man för att avskräcka hondjur från eventuellt dejtande...

På vilka punkter var den analysen fel? Var nåt osant?
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-05-01 11:39:16

nallen skrev:
Angelic Fruitcake skrev:Och sådär gör man för att avskräcka hondjur från eventuellt dejtande...

Sanningshalten kan jag inte svara för även om jag ifrågasätter den. Men om han vill träffa ett nytt "hondjur" gör han nog bäst i att inte uttrycka sig sådär.
Angelic Fruitcake

Inläggav animal » 2012-05-01 11:46:31

nallen skrev:

Bra fråga. Jag skulle inte säga att det är någon överdrift att påstå att det är kutym bland hondjur att ta tillfället i akt att låta sig befruktas av största och styggaste "alfahanen" de kan locka till sig för en natt, för att sedan hitta någon "snäll kille" som kan dela försörjningsbördan och föräldraansvaret i utbyte mot sällskap (d.v.s. slippa leva som singel resten av livet).

//toffel-djuret

Edit: Ifall jag framstår som bitter eller dömande så har det definitivt mer med dig som läser att göra än med mig. Faktum är att jag älskar världen, människorna och naturen precis som den är, med alla sina lustigheter. Från u-landsmänniskor som ägnar dagarna åt att skapa ett helvete för sig själv och sin avkomma till bittra svenssons i medelåldern som utvecklar "vällevnadssjuka" i brist på reella hot/utmaningar.
animal

Inläggav nallen » 2012-05-01 12:02:28

Angelic Fruitcake skrev:Sanningshalten kan jag inte svara för även om jag ifrågasätter den. Men om han vill träffa ett nytt "hondjur" gör han nog bäst i att inte uttrycka sig sådär.

Varför? På vilka punkter var analysen fel?
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Sheyen » 2012-05-01 12:14:23

kullan skrev:Jag har slutat tro på tvåsamheten. Och jag skulle aldrig " ragga" upp nån vem som helst. Det vore ju att Gå mot alla sina egna värderingar. Nä mitt liv kommer from nu bestå av ensamhet.

Vi har förstått det nu. Det räcker ju att du skriver det i en tråd. Du måste inte sprida runt det på hela forumet. Vi har förstått. Sluta spamma nu.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Dagbok: NT-ragg, utvärdering och förbättringspunkter

Inläggav matterik » 2012-05-01 12:17:49

kullan skrev:Nä mitt liv kommer from nu bestå av ensamhet.

Tror det är vanligt med folk som får asperger diagnos.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Inläggav Mellanvärld » 2012-05-01 12:27:13

Angelic Fruitcake skrev:Det jag sagt är ungefär att det inte funkar att gå in i ett förhållande och bara vilja rädda/vårda/serva den andra, man måste även vilja ta emot. Jag tror få kvinnor skulle känna sig uppskattade om deras pojkvän enbart agerade som självuppoffrande skötare och inte visade åtrå, inte ville ha dem och inte behövde dem. Och den diskussion vi haft har handlat mest om att animal har som målsättning att radera alla sina egna behov och enbart fokusera på att ge. Jag har svårt att se att det blir ett bra förhållande av det.
Den metoden funkar nog bättre om målet är att bli den andres förälder, annars borde det väl vara bättre att eftersträva en jämbördig relation.
Mellanvärld

Anslöt: 2010-11-28

Inläggav weasley » 2012-05-01 12:27:24

animal skrev: Det är ju den naturliga ordningen när allt kommer ikring: Män vill dejta neråt för att få sprida sin säd i så många och "billiga" livmödrar som möjligt. Kvinnor vill dejta uppåt för att bli befruktade med maximalt livskraftiga arvsanlag.

En väldigt gammal missuppfattning, baserad på psykologiska självskattningstest på collegestudenter i USA. Studier baserade på observationer av speed-datinguppförande visar en helt annan bild. Där är verkligheten långt mer komplex än vad collegestudenternas självskattningsformulär visar.

Rent evolutionärt är speed-datingresultatet mer optimerat för maximal genblandning dessutom, eftersom då får personerna tillfälle att lukta på (=feromoner som avslöjar genuppsättning) och stimuleras intellektuellt (=lämplighet för smarta överlevnadsstrategier) av den potentiella partnern.

Det är självklart att självskattningsformulär bland halvfjuniga nittonåringar ger ett helt annat resultat, vilket dessutom vilsna karlar som animal mfl använder som intäkt för att "kvinnor vill ha ett dominant arsle". När det de facto är mycket mer komplext än så.

Fan vad sur jag blir på slöfockar som bestämmer sej för att bli en "bad boy" i tron att det ska ge något annat än lite överlägset suckande från majoriteten av kvinnsen. De kvinnor som trots allt vill ha en bääääd båjj, är antingen jävligt korkade (och tror att de ska "rädda" sin bäääd båjj undan kriminalitenen via sin kärlek) eller redan upptagna med att skicka beundrarbrev till knivmördar-Juha.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Alien » 2012-05-01 13:33:01

Den biologiska förklaringsmodellen har också diskuterats, t ex här: sexualitet-biologiska-vs-sociala-faktorer-t18980.html
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav animal » 2012-05-02 6:31:40

weasley skrev:
animal skrev: Det är ju den naturliga ordningen när allt kommer ikring: Män vill dejta neråt för att få sprida sin säd i så många och "billiga" livmödrar som möjligt. Kvinnor vill dejta uppåt för att bli befruktade med maximalt livskraftiga arvsanlag.

En väldigt gammal missuppfattning, baserad på psykologiska självskattningstest på collegestudenter i USA. Studier baserade på observationer av speed-datinguppförande visar en helt annan bild. Där är verkligheten långt mer komplex än vad collegestudenternas självskattningsformulär visar.

Rent evolutionärt är speed-datingresultatet mer optimerat för maximal genblandning dessutom, eftersom då får personerna tillfälle att lukta på (=feromoner som avslöjar genuppsättning) och stimuleras intellektuellt (=lämplighet för smarta överlevnadsstrategier) av den potentiella partnern.

Det är självklart att självskattningsformulär bland halvfjuniga nittonåringar ger ett helt annat resultat, vilket dessutom vilsna karlar som animal mfl använder som intäkt för att "kvinnor vill ha ett dominant arsle". När det de facto är mycket mer komplext än så.

Fan vad sur jag blir på slöfockar som bestämmer sej för att bli en "bad boy" i tron att det ska ge något annat än lite överlägset suckande från majoriteten av kvinnsen. De kvinnor som trots allt vill ha en bääääd båjj, är antingen jävligt korkade (och tror att de ska "rädda" sin bäääd båjj undan kriminalitenen via sin kärlek) eller redan upptagna med att skicka beundrarbrev till knivmördar-Juha.

Chillax! Det är bara en gemytlig pissing contest, gamla vänner emellan. :D

Vi får träffas någon dag och prata om datorerna, världen och kärleken som binder oss samman (TCP/IP=>SPDY). Vi är så rörande överens du och jag, vore tråkigt om det skulle lyckas undgå din skarpa blick.
animal

Inläggav Manschett » 2012-05-02 10:52:44

Jag har inga problem att prata med okända människor om det är något ämne som berör det vi båda syslar med, tex stå i en korvkiosk kö i ösregnet skapar ämnen att tala om, eller när man hjälper en gammal tant att bära ut kassen till bilen, inte för man egentligen är snäll utan för hon går för sakta ut genom dörren i butiken. Men att tala med grannen är en omöjlighet, just nu har jag problem av att grannarna sitter vid sophuset och solar, idiotisk plats för det tycker jag, för mig blir det som om de vaktar sophuset och jag kan inte bära dit soporna. För om de skulle tilltala mig så vet jag inte vad de förväntar sig att jag ska svara och jag vet inte egentligen om jag får svara för någon från hyresgästföreningen försökte få med mig som medlem men jag tackade nej för jag har inte råd, och han sa att om jag går med så får jag umgås med alla grannarna. Så nu har mitt hem blivit ett fängelse och jag ångrar mig att jag inte gick med i den förbannade hyresgästföreningen, fast då kanske jag blir tvungen att pyssla i trädgårdar och sitta uta och umgås hela tiden fast jag helst inte vill. Så nu har jag börjat smyga ut via källardörren och tar med soppåsen och kastar den i en annan sopanläggning istället så kan de sitta där och vakta soptunnorna bäst de vill för jag har lurat dem på att förnedra mig.
Manschett
Inaktiv

Anslöt: 2012-05-01

Inläggav Skinny » 2012-05-02 11:32:37

Manschett skrev:Jag har inga problem att prata med okända människor om det är något ämne som berör det vi båda syslar med, tex stå i en korvkiosk kö i ösregnet skapar ämnen att tala om, eller när man hjälper en gammal tant att bära ut kassen till bilen, inte för man egentligen är snäll utan för hon går för sakta ut genom dörren i butiken. Men att tala med grannen är en omöjlighet, just nu har jag problem av att grannarna sitter vid sophuset och solar, idiotisk plats för det tycker jag, för mig blir det som om de vaktar sophuset och jag kan inte bära dit soporna. För om de skulle tilltala mig så vet jag inte vad de förväntar sig att jag ska svara och jag vet inte egentligen om jag får svara för någon från hyresgästföreningen försökte få med mig som medlem men jag tackade nej för jag har inte råd, och han sa att om jag går med så får jag umgås med alla grannarna. Så nu har mitt hem blivit ett fängelse och jag ångrar mig att jag inte gick med i den förbannade hyresgästföreningen, fast då kanske jag blir tvungen att pyssla i trädgårdar och sitta uta och umgås hela tiden fast jag helst inte vill. Så nu har jag börjat smyga ut via källardörren och tar med soppåsen och kastar den i en annan sopanläggning istället så kan de sitta där och vakta soptunnorna bäst de vill för jag har lurat dem på att förnedra mig.

Så det är alltså Hyresgästföreningen som avgör vilka man får umgås med?
Skinny

Anslöt: 2011-02-27

Inläggav Zombie » 2012-05-02 14:37:50

Manschett, du bestämmer själv vem du vill umgås med av dina grannar, om någon, och hur du ska bete dig när du går ut med soporna. Som alla vi andra. (Så länge man inte bär sig direkt illa åt, och det får jag inte intrycket att du är lagd åt.) Sådant varken kan eller får Hyresgästföreningen ha några synpunkter på. Och är man det minsta vettig så vill man det inte heller som funktionär i den. Ordet "får" var säkert bara ett uttryck och vad den där funktionären menade var säkert bara att de ordnar möten och "små trevliga träffar" och sådant. Och det förväntas man ju uppskatta, eller hur? ;)
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zombie » 2012-05-02 14:58:16

Går man förbi en granne kan man säga "hej" och så är det bra med det. Finns det något att tala om så kan man väl börja göra det, bara man är litet försiktig och inte för "på" i början. Finns det inget så räcker hejet gott. Börjar den andra tala och man själv vill undan kan man vänligt och som i förbigående hänvisa till att man har mat på spisen eller vad som helst – så brukar folk göra. Reagerar den andra konstigt på en kan det bero på vanlig osäkerhet, för så är det ofta även med "NT". Det är dens problem som är osäker – till och med om man själv som aspergare skulle ge ett konstigt intryck. Som om inte även andra skulle kunna ge folk konstiga intryck (det kan de!) och som om man skulle kunna göra mer än sitt bästa.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Soyagumman » 2012-05-02 16:33:22

Mitt problem är inte att jag inte vågar tala med och tilltala andra, men jag har åkt på många nitar också, så nuförtiden försöker jag undvika att tilltala folk. Jag förstår inte deras intensioner när de talar med mig, och min psykolog råder mig att vidta försiktighet. Jag är väldigt naiv och gränslös. Det kan sluta illa. Tydligen märks det också på mitt tal att jag är aspie, då läkaren frågade om jag har autistiska problem då jag sökte för en annan åkomma. Lustigt..trodde inte det märktes, men jag har ett speciellt sätt att tala. :-D
Soyagumman

Anslöt: 2011-06-23

Inläggav animal » 2012-05-04 5:53:58

Loggbok; NT-ragg

Datum: 4 maj 2012.

Tid: Kl. 04:50.

Plats: Påväg hem från Stureplan.

Händelseförlopp:
Istället för att – som ett annat flickebarn – sitta och gråta över min aktuella brist på fysisk närhet tog jag "saken i egna händer" och berikade mig med en tur kring Stureplan inatt. Dels för att få se lite varelser av kött och blod och dels för att sluta tänka "jobb" för en stund.

Jag skulle definitivt inte få för mig att dansa i något som helst läge (inte ens själv på min kammare), men jag finner det väldigt berikande att iaktta människor när de håller på med sin "parningsdans". Det är så glädjande att se människor glada/exalterade! Det är även intressant att observera vilka tjejer som går hem med sina "plåster" resp. ensamma.

Samtidigt blir detta till en plågsam påminnelse om hur lite jag har att komma med på den ordinarie "könsmarknaden". Killarna går antingen runt i "tank tops" (heter det så?) eller t-shirts och spänner sig eller så försöker de se framgångsrika och sofistikerade ut (grovt indelat naturligtvis). Tjejerna svansar runt och putar med tuttarna/rumpan i högklackade skor och försöker appellera till potentiella partners m.h.a. sina yttre attribut (mindre grovt indelat).

Personligen försöker jag i regel dra in fettet en smula när jag går utanför dörren, men det skulle aldrig falla mig in att försöka konkurrera på könsmarknaden med mitt utseende och om jag försöker tänka på mina eventuella prestationer genom åren så är det enda jag kommer på alla otaliga saker jag misslyckats med att uppnå och alla aspekter av min personliga utveckling som fortfarande ligger på "att göra"-listan.

Tyvärr är det inga som kommit fram och bett att få kassera ut några av de där "gratis-avsugningarna" jag skriver om på min profil, men trevligt nog så var det två-tre relativt tilldragande tjejer som försökte få kontakt med mig. Mindre trevligt är jag inte lyckas sträcka mig längre till att besvara deras inviter än "ett vänligt och förstående leende". När de väl får tummen ur och försöker prata med mig så ser min spontana respons till att de snabbt går vidare... Inte så jävla smart av mig att försöka ha några begåvade konversationer med dragna tjejer kl. 4 på morgonen kanske?

Jag är numer helt övertygad om att mitt största hinder för att "få napp" är min reflexmässiga respekt och ödmjukhet inför andra människor. Jag önskar att det fanns någon drog som bara kunde eliminera dessa olater, men jag har redan testat det mesta från hash till heroin så det förefaller inte särskilt troligt... Det är nog mer en mental övning jag måste tvinga mig igenom – att tvinga mig själv att förhålla mig till kvinnor som ett standard-svin till man.

Förbättringspunkter:
  • Bli en arrogant mansgris.
  • Skaffa någon sorts (smickrande) pitch line att dra vid när jag presenterar mig för nya människor.
  • Hitta en mirakelkur som magiskt raderar alla spår av sund respekt och hövlighet gentemot kvinnor.
Aktualiserade frågor:
  • Finns det några gångbara strategier för att närma sig kvinnor i offentliga miljöer med inget eller minimalt inslag av respektlöshet/arrogans? Tacksam för tips isåfall!
animal

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in