Cyberpunk och filmer med cyberpunk?
39 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
så i denna hära tråden så tänkte jag ta upp filmer med cyberpunk och cyberpunk teknologi.
här är en hel del filmer med cyber punk.
så vad tror ni kommer teknologin som i cyber punken bli verklighet om några årtionden
vilka filmer är på gång i den changern då
här är en hel del filmer med cyber punk.
så vad tror ni kommer teknologin som i cyber punken bli verklighet om några årtionden
vilka filmer är på gång i den changern då
Cyberpunk och filmer med cyberpunk.?
här är mera cyberpunk
The Origins of the Engineers in Prometheus and the Alien Franchise
The Origins of the Engineers in Prometheus and the Alien Franchise
Cyberpunk och filmer med cyberpunk.?
så hur tror ni att cyber punk lägenheterna ser ut i framtiden
hur kommer framtidens bostäder att vara konstruerade
hur kommer framtidens bostäder att vara konstruerade
Nu visste jag inte ens vad "cyberpunk" var för något, så jag måste slå upp det.
Jag har faktiskt sett en sådan film: Minority Report (2002), byggd på en novell av just Philip K. Dick.
Minority Report - Trailer
I framtiden kan man förutse vilka som ska begå mord och fängsla dem redan innan. Inga fler mord! Men naturligtvis går det att kringgå reglerna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/CyberpunkCyberpunk (en sammansättning, så kallat teleskopord, av cybernetik och punk) är en genre inom science fiction med fokus på datorer eller informationsteknik, och ibland en degenerering av samhället. Historierna i cyberpunklitteratur kretsar ofta kring konflikten mellan hackare, artificiell intelligens och megabolag i en snar framtid på jorden. Denna framtids städer präglas ofta av dystopiska kännetecken men även av en extraordinär energi och mångfald.
---
Cyberpunkvärlden är den dystopiska, hopplösa film noir-världen, men knuffad en liten bit in i framtiden. Philip K. Dick hade också starkt inflytande på genren; hans verk innehåller de återkommande temana socialt förfall, artificiell intelligens och utsuddade gränser mellan verkligheten och någon sorts virtuell verklighet.
Jag har faktiskt sett en sådan film: Minority Report (2002), byggd på en novell av just Philip K. Dick.
Spoiler: visa
Spoiler: visa
I framtiden kan man förutse vilka som ska begå mord och fängsla dem redan innan. Inga fler mord! Men naturligtvis går det att kringgå reglerna.
Alien skrev:Nu visste jag inte ens vad "cyberpunk" var för något, så jag måste slå upp det.https://sv.wikipedia.org/wiki/CyberpunkCyberpunk (en sammansättning, så kallat teleskopord, av cybernetik och punk) är en genre inom science fiction med fokus på datorer eller informationsteknik, och ibland en degenerering av samhället. Historierna i cyberpunklitteratur kretsar ofta kring konflikten mellan hackare, artificiell intelligens och megabolag i en snar framtid på jorden. Denna framtids städer präglas ofta av dystopiska kännetecken men även av en extraordinär energi och mångfald.
---
Cyberpunkvärlden är den dystopiska, hopplösa film noir-världen, men knuffad en liten bit in i framtiden. Philip K. Dick hade också starkt inflytande på genren; hans verk innehåller de återkommande temana socialt förfall, artificiell intelligens och utsuddade gränser mellan verkligheten och någon sorts virtuell verklighet.
Jag har faktiskt sett en sådan film: Minority Report (2002), byggd på en novell av just Philip K. Dick.Spoiler: visa
Kändaste filmen är nog Blade Runner baserar på en roman utav samma författare som den du nämnde fast den du nämnde har jag för mig är en novel.
Romanen Blade Runner bygger på heter Do Androids Dream of Electric Sheep och inte Blade Runner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blade_Runner
slackern skrev:Alien skrev:Nu visste jag inte ens vad "cyberpunk" var för något, så jag måste slå upp det.https://sv.wikipedia.org/wiki/CyberpunkCyberpunk (en sammansättning, så kallat teleskopord, av cybernetik och punk) är en genre inom science fiction med fokus på datorer eller informationsteknik, och ibland en degenerering av samhället. Historierna i cyberpunklitteratur kretsar ofta kring konflikten mellan hackare, artificiell intelligens och megabolag i en snar framtid på jorden. Denna framtids städer präglas ofta av dystopiska kännetecken men även av en extraordinär energi och mångfald.
---
Jag har faktiskt sett en sådan film: Minority Report (2002), byggd på en novell av just Philip K. Dick.Spoiler: visa
Kändaste filmen är nog Blade Runner baserar på en roman utav samma författare som den du nämnde fast den du nämnde har jag för mig är en novel.
Romanen Blade Runner bygger på heter Do Androids Dream of Electric Sheep och inte Blade Runner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blade_Runner
finns mera här
Alien skrev:Nu visste jag inte ens vad "cyberpunk" var för något, så jag måste slå upp det.https://sv.wikipedia.org/wiki/CyberpunkCyberpunk (en sammansättning, så kallat teleskopord, av cybernetik och punk) är en genre inom science fiction med fokus på datorer eller informationsteknik, och ibland en degenerering av samhället. Historierna i cyberpunklitteratur kretsar ofta kring konflikten mellan hackare, artificiell intelligens och megabolag i en snar framtid på jorden. Denna framtids städer präglas ofta av dystopiska kännetecken men även av en extraordinär energi och mångfald.
---
https://www.youtube.com/watch?v=aGWQYgZZEEQ
JA den filmen ned Tom Cruise den är väldigt bra 10 av 10 av mig betyg
---
höll på att glömma bort dessa
The Matrix (1999) Official Trailer #1 - Sci-Fi Action Movie
höll på att glömma bort alla matrix filmerna som du säkert har sätt med Neo
Matrix Code Background Ambiance - The Matrix Has You... in 4K
Matrix Code Background Ambiance - The Matrix Has You... in 4K
manne skrev:
mera här
Men manne du ska ju se det versionen med Arnold Schwarzenegger.
slackern skrev:manne skrev:
mera här
Har redan sätt den förut flera gånger
slackern skrev:manne skrev:
mera här
denna där filmen har jag haft på blue reay
denna film är mycket bra.
William Gibson
är cyber punkens fader går att göra många filmer på hans böcker
är cyber punkens fader går att göra många filmer på hans böcker
så vad tror ni kommer artificiell intelligens att finnas i alla hem och bostäder i framtiden och bli standard i varje hem.?
bilen och hemmen och allt kommer att ha artificiell intelligens i framtiden.?
bilen och hemmen och allt kommer att ha artificiell intelligens i framtiden.?
här så har ni AI i framtiden och i bostaden
TAU | Official Trailer [HD] | Netflix
TAU | Official Trailer [HD] | Netflix
Återgå till Intressanta intressen