Contrast/brightness i photoshop felaktigt?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Contrast/brightness i photoshop felaktigt?
Har precis bytt ut min gamla skärm och trodde problemet med contrast/brightness skulle lösa sig, vilket det gjorde i stort men inte i photoshop. Märkte att kontrasten/ljusåtergivningen var lite off innan skärmbytet men nu är det ännu mer påtagligt. D.v.s.: en svartvit bild som jag tittar på via Windows Picture and Fax viewer (eller på nätet i allmänhet) är mörkare än samma bild i photoshop. Hur i hela fridens da'r är det möjligt? Vad kan man göra åt saken?
Detta blir ju väldigt tokigt när jag "målar" i photoshop då risken finns att bilderna blir för ljusa...eller mörka...eller vad de nu blir. Fel blir det iaf.
Jag har CS3.
Tacksam för svar och innerligt trött på krångliga datorer...
Banzai
Detta blir ju väldigt tokigt när jag "målar" i photoshop då risken finns att bilderna blir för ljusa...eller mörka...eller vad de nu blir. Fel blir det iaf.
Jag har CS3.
Tacksam för svar och innerligt trött på krångliga datorer...
Banzai
Här är verkligen ett shot in the dark...
En gammal diskussion från - hör och häpna - 2004.
<a target="_blank" href="http://forums.devshed.com/photoshop-help-88/colors-are-darker-in-photoshop-79291.html">Colors are Darker in Photoshop</a>
Jag är själv inte tillräckligt duktig på bildbehandling för att kunna validera informationen men det kanske du är....?
PC?
En gammal diskussion från - hör och häpna - 2004.
<a target="_blank" href="http://forums.devshed.com/photoshop-help-88/colors-are-darker-in-photoshop-79291.html">Colors are Darker in Photoshop</a>
Jag är själv inte tillräckligt duktig på bildbehandling för att kunna validera informationen men det kanske du är....?
Banzai skrev:"Krånglande datorer"?
PC?
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
TACK! Det fungerade! Stämde inte riktigt det som stod i tråden med min photoshopversion, men med lite experimenterande så gick det!
Fick ju en liten hint om vad jag skulle göra.
Är helt tappad bakom en vagn när det gäller datorer (PC i detta fall), det är därför jag blir så arg på dem.
Tog Edit-Color Settings-Settings-Monitor Color och ta-da!
Nu ska jag skutta runt och vara fånigt glad ett tag.
Fick ju en liten hint om vad jag skulle göra.
Är helt tappad bakom en vagn när det gäller datorer (PC i detta fall), det är därför jag blir så arg på dem.
Tog Edit-Color Settings-Settings-Monitor Color och ta-da!
Nu ska jag skutta runt och vara fånigt glad ett tag.