Byta utseende/avatar förvirrande?
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Inger skrev:Moggy däremot, har just bytt till nån sorts älva som jag trodde var en ny medlem innan jag kollade på namnet.
Jag tycket om Moggys lilla älva. Den är jättesöt!
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 14:09:25, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Hm. Vet inte om det finns nått som e mer Isse än en bild på mig, men jag har och har haft bilder och symboler som avatarer. Men avatarvalet på detta forum hängde lite på att ragga lite aspergare till rejvscenen. Men det gick inte så bra. Kanske ska byta till något helt annat.
Nån som spelar liverollspel eller kortspel, ex.vis magic (http://www.wizards.com/magic/)?
PLUR.
Nån som spelar liverollspel eller kortspel, ex.vis magic (http://www.wizards.com/magic/)?
PLUR.
Senast redigerad av Isse 2011-05-04 14:09:25, redigerad totalt 1 gång.
junkandshit skrev:Jag blir också störd när folk byter avatar. Det blir som en helt ny användare för mig. Förvirringen kan bli stor. Däremot störs jag inte av MsTibbs och Pemer eftersom de använder olika bilder av sig själva.
Jag är också en del av "problemet" eftersom jag har bytt avatar tre gånger.
Oj, vilken tur... *pusta lättat ut* ...för jag har en viss tendens att tröttna väldigt snabbt på gamla bilder av/om mig själv, i synnerhet då jag färgat/klippt håret eller att färgen gått bort, eller... :S hm. Jag är en allt för kaotisk och virrig hjärna för att kunna välja EN enda avatar och EN enda under-line och nöja mig med den för resten av all framtid... vad jag för tillfället gillar för foton/symboler/bilder och text beror ju helt på hur jag för tillfället är och mår. Altså känner jag det som om jag skulle "ljuga" om jag idag postade en avatar med mig själv i turkos munktröja och tremilimetersnagg exempelvis... eller punksprayat knallgult som jag haft, eller skinhead-chelseacut, eller mörkbrunt, eller neonrött eller... you get the point.
Jag har ett flygande, fritt associerande och snabbrörligt intellekt i värsta ADHD-manér, på gott och ont. Jag är så långt från den stabila samma-som-every-year-James-avatar-autisten som man kan komma.
Jag skulle bli skitstressad om jag tvingades ha en gammal "fel" avatar som inte längre speglar vem jag känner mig som.... Jag övar på att inte byta avatar lika ofta iallafll. Jag gillar skarpt fotot där jag har princesskrona och rött läppstift med, så den får hänga med en sväng till.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:09:26, redigerad totalt 1 gång.
Isse skrev:Nån som spelar liverollspel eller kortspel, ex.vis magic (http://www.wizards.com/magic/)?
Japp. Sysslade väldigt mycket med lajv innan. Har haft en time off från världen ett par år nu, men kanske det blir av igen i framtiden.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:09:26, redigerad totalt 1 gång.
Jag störs inte heller av att folk byter foton av sig själva. Inte heller av earlydayminers likartade bilder. Det är främst när den nya blir markant annorlunda i färg, form och innehåll som det blir lite förvirrande och tar ett tag att vänja om sig. Men inget som inte går att leva med, man kan ju inte begära att andra ska anpassa sig till ens egna preferenser om de inte vill.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:09:26, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor