Bron - på SVT 1 söndagar kl 21. 4:e säsongen på gång!
Bron - ny serie på television. Edit: 2:a säsongen börjar!
Alien skrev:Sen har jag svårt att skilja på alla kvinnor som hyrt eskorten Claudio. Tre stycken, varav två systrar. Och en tredje som ska skriva en bok. På något sätt hänger dessa personer ihop med terroristerna, även om jag inte lyckats klura ut det än. Serien som helhet är kanske för komplicerad för mig.
Vi får hoppas dimmorna skingras på slutet, jag förstår inte heller det där vad har dom med det hela att göra, men den tredje som skall skriva en biografi är ju döende och har med läkemedelstillverkningen att göra, strange
Såg en kort parodi på Bron från TV-programmet Partaj i söndags och blev lite sugen på att se serien. Skriver dock i tråden för att jag hakade upp mig på en grej i det länkade parodi-klippet vid 1:09, där skriver dom:
Tror ni att dom avsiktligt har räknat fel, och vad skulle man i så fall försöka att antyda? Eller är det helt enkelt bara jag eller dom som har räknat fel? Blir aningen osäker. :/
Vi har sett säsongens första 10 episoder, som är 57 minuter långa vardera, 238 gånger. Det blir sammanlagt 77 236 200 minuter.
- Aspergerförbundet, Stockholm
Tror ni att dom avsiktligt har räknat fel, och vad skulle man i så fall försöka att antyda? Eller är det helt enkelt bara jag eller dom som har räknat fel? Blir aningen osäker. :/
Haha, parodin var inte ens överdriven ... Gillar du parodin kommer du gilla serien.ajemen skrev:Såg en kort parodi på Bron från TV-programmet Partaj i söndags och blev lite sugen på att se serien.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Haha, parodin var inte ens överdriven ... Gillar du parodin kommer du gilla serien.ajemen skrev:Såg en kort parodi på Bron från TV-programmet Partaj i söndags och blev lite sugen på att se serien.
Aight. Får väl dra igång en nedladdning innan jag går och handlar. ^^
sugrövmanövern skrev:Haha, parodin var inte ens överdriven ... Gillar du parodin kommer du gilla serien.ajemen skrev:Såg en kort parodi på Bron från TV-programmet Partaj i söndags och blev lite sugen på att se serien.
Haha, ja, den var riktigt rolig. Bra parodi!
Instämmer, utmärkt parodi!
Gillar också att man i text omnämner "Aspergerförbundet, Stockholm"...
Gillar också att man i text omnämner "Aspergerförbundet, Stockholm"...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
En till remake, The Tunnel.
http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=274065
http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=274065
When a prominent French politician is found dead on the border between the UK and France, detectives Karl Roebuck and Elise Wassermann are sent to investigate on behalf of their respective countries. The case takes a surreal turn when a shocking discovery is made at the crime scene, forcing the French and British police into an uneasy partnership.
Nån som fattar varför Martin besöker Jens så flitigt?
För att bearbeta, för att se att den onde psykopaten verkligen är inlåst? Men då borde det räckt med en gång.
För att få hjälp med att få goda idéer om pågående utredning?
För att hämnas - Jens inser vad han går miste om där han sitter i fängelset?
För att bearbeta, för att se att den onde psykopaten verkligen är inlåst? Men då borde det räckt med en gång.
-Han vill tränga in i hans huvud och få honom att inse vad han gjort.
Mental kamp.
Mental kamp.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ok, men det skulle knappast hjälpa mot en psykopat.
Brukar inte titta på serier men jag den här verkar helt ok. Jag hoppar in på säsong 2 dock
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Alien skrev:Nån som fattar varför Martin besöker Jens så flitigt?
Tror han har ett ess i rockärmen där. Men jag har hoppat in nu på säsong två och vet inte riktigt vad som hände i första säsongen.
Men det blir ju tvärtom. Om en del av handlingen inte har någon begriplig koppling till resten av serien och dessutom inget dramatiskt händer i de scenerna så tappar man intresset och tänker:Flia skrev:Det är inte meningen att man ska fatta kopplingarna. Det är dramaturgi, att hålla tittaren nyfiken.
– Vilka är det där? Vad har de med saken att göra? Jag tänker på något annat tills det kommer något intressant i rutan igen.
Kahlokatt skrev:Alien skrev:Nån som fattar varför Martin besöker Jens så flitigt?
Tror han har ett ess i rockärmen där. Men jag har hoppat in nu på säsong två och vet inte riktigt vad som hände i första säsongen.
Detta har hänt:
Spoiler: visa
Undrar om denna säsong kommer att bli som den första, mördaren/mördarna verkar ha politiska motiv, men det är bara en dimrådå för det verkliga motivet.
Såg första avsnittet, tyckte det var helt ok, men nu med alla AS-kopplingar är jag sugen på att se mer. Få bli ett maraton i helgen.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Kahlokatt skrev:Alien skrev:Nån som fattar varför Martin besöker Jens så flitigt?
Wow, då har du ngt att se fram emot.
Min rekommendation är att gå in på svt.se och se om du kan se de tidigare avsnitten i säsong två.
Gällande säsong ett får du troligen leta efter en filmsida som du kan se den på, alternativt ber du ngn här berätta säsong ett för dig.
Ha det bra och njut av serien.
M_l
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Alien skrev:Jag tror knappast det blir fler säsonger.
På söndagskvällen sänds det tionde och sista avsnittet av thrillerserien "Bron" som utspelar sig i Malmö. I det nionde avsnittet avslöjas vem som är mördaren, men i slutet inser huvudpersonen Saga Norén att det måste finnas ytterligare en gärningsman. Serien kommer att få ett "gripande och känslomässigt" slut, säger manusförfattaren Hans Rosenfeldt till tidningen DI Weekend.
Och för Kvällsposten berättar Rosenfeldt att arbetet är igång med en tredje säsong. I slutet av januari fattas beslut om pengar, men skrivandet är långt gånget.
– Säsong ett startar med ett lik som ligger på gränsen mitt ute på bron. Vi tänkte att en kropp mitt på bron skulle engagera två länders poliskårer. Men det visade sig att det var nationaliteten på kroppen som var avgörande i sammanhanget. Vi blev tvungna att dela kroppen. En dansk och en svenska halva. Och i säsong två kör en båt in i bron. Säsong tre kommer inte att starta lika spektakulärt. Jag tror inte ens att bron kommer att finnas med i inledningen, säger Hans Rosenfeldt till Kvällsposten.
Tanken är att tredje säsongen ska få premiär hösten 2015.
http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen ... je-sasong/
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag hade fel, det tycks faktiskt planeras för en tredje säsong, om finansärerna ger klartecken. Och då ska en norsk karaktär vara med.
Då borde väl NRK kunna vara med på ett hörn med finanseringen också.
http://www.svd.se/kultur/norge-med-pa-e ... 762242.svdSvD skrev:- Resten får bli en överraskning, säger manusförfattaren Nikolaj Scherfig till norska NRK.
Efter jul ska SVT och danska DR säga ”ja” eller ”nej” till en tredje säsong. Finansieringen måste få grönt ljus innan inspelningen kan börja hösten 2014.
- Vi håller på med en story för tredje säsongen. De första två avsnitten ska vara klara före jul, säger manusförfattaren Hans Rosenfeldt till NRK.
Då borde väl NRK kunna vara med på ett hörn med finanseringen också.
Jag tycker att slutet var bedrövlig!
Är det nån som vet om man kan se första säsongen i repris nånstans ?
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
ullstrumpan skrev:Är det nån som vet om man kan se första säsongen i repris nånstans ?
Netflix kanske?