Bron - på SVT 1 söndagar kl 21. 4:e säsongen på gång!
Bron - på SVT 1 söndagar kl 21. 3:e säsongen börjar!
I episode 6 merket jeg meg at Saga i en scene hadde på seg hvite joggesko, mens i resten av episoden og i alle andre episoder i sin helhet, har hun hatt på seg disse tur/militærstøvlene.
Vad tyckte ni om denna säsongen? Den var absolut väldigt bra men på något sätt kändes sista avsnittet lite "avslaget" på något vis.
Angående Saga och Henriks relation, jag gillar verkligen deras arbete ihop som kollegor och att han accepterar henne som hon är men vill inte se dem som ett kärlekspar.
Spoiler: visa
Angående Saga och Henriks relation, jag gillar verkligen deras arbete ihop som kollegor och att han accepterar henne som hon är men vill inte se dem som ett kärlekspar.
När chefen Linn sa att Saga måste ta tjänstledigt för att det här med Hans och hennes mor tydligen blivit för mycket för henne, då led jag med Saga. För vad är Saga utan sitt arbete? Hon har inga vänner, ingen familj och inga andra intressen än sitt arbete. Samtidigt som jag förstod Linn också. Saga begick ett ödesdigert misstag, som kunde ha kostat ett barn livet.
Men hela storyn med seriemördaren var totalt orealistisk, om man nu ville ha realism. Det var för många offer, jag tappade räkningen på dem.
Slutet tyckte jag bäddade för en fjärde säsong. Det fanns mysterier att lösa både i Sagas och Henriks liv.
Men hela storyn med seriemördaren var totalt orealistisk, om man nu ville ha realism. Det var för många offer, jag tappade räkningen på dem.
Slutet tyckte jag bäddade för en fjärde säsong. Det fanns mysterier att lösa både i Sagas och Henriks liv.
Jag kan väl avslöja det nu, att jag har gått med på att spela Sagas hemliga aspiga pojkvän i säsong IV...
Jag tycker att denna säsong nog var den mest spännande hittills och jag gillade speciellt hur man lade tid på att beskriva såpass många karraktärer nyanserat nog för att erbjuda realistiska förklaringar till varför de fungerar psykiatriskt som de gjorde (kollegan, den spelberoende pojkvännen, mördaren, stalkern, modern m.fl); dessutom togs många fascinerande samtida fenomen upp så som psykiatrisk mångfald, surrogatmödraskap, missförhållanden i familjehem, självmedicinering m.m.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
antonius skrev:Jag kan väl avslöja det nu, att jag har gått med på att spela Sagas hemliga aspiga pojkvän i säsong IV...
Åh vad kul, det ser vi fram emot!
Jag förstod inte heller vissa saker i sista avsnittet.
Bäst av allt är ju att man driver lite med livscoacheriet.
Den där nissen kunde inte riktigt "välja lyckan".
Gissar att manusförfattarna inte heller är överdrivet imponerade av Kay Pollak och liknande figurer...
Den där nissen kunde inte riktigt "välja lyckan".
Gissar att manusförfattarna inte heller är överdrivet imponerade av Kay Pollak och liknande figurer...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:[Bild]
Såvitt jag har förstått är planen att ställa Öresundsbron på högkant för att därigenom bilda en mur. Nej men OT-skämt åsido; tydligen finns en extra scen inspelad som förklarar vad som hände med Claes och Annika - som kanske kommer att ingå som extramaterial i DVD-versionen.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
Nu håller man på och spelar in fjärde (och sista) säsongen av Bron.
Saga förlorade ju sitt jobb i slutet av tredje säsongen men jag antar att hon fått det tillbaka i fjärde säsongen, så hon åter är "Saga Norén, Länskrim, Malmö".
Den här gången begås det första mordet i Danmark och det blir en dansk utredning. (Jag hoppas att det inte blir så många mord igen så jag alldeles tappar bort mig och inte längre kan hålla reda på alla mordoffer och alla misstänkta.)
Nyårsdagen 2018 är det äntligen dags!
https://www.svt.se/bron/det-blir-en-ny- ... t-lovande/svt skrev:– Det känns väldigt lovande. Det finns ju enormt höga förväntningar och det är en stor utmaning att göra en ny säsong, men det jag sett hittills känns som att det motsvarar de förväntningarna, säger Christian Wikander, dramabeställare på SVT.
Säsong fyra är planerad att sändas under 2018 och är uppdelad i åtta avsnitt.
Christian Wikander kan inte avslöja så mycket mer än att serien inte tar vid exakt vid den tidpunkt när vi senast lämnade Saga Norén och hennes kollegor, i slutet av säsong tre.
– Men de karaktärer som vi tog avsked från i senaste säsongen finns med i upptakten av den fjärde.
Saga förlorade ju sitt jobb i slutet av tredje säsongen men jag antar att hon fått det tillbaka i fjärde säsongen, så hon åter är "Saga Norén, Länskrim, Malmö".
http://www.unt.se/kultur-noje/slutet-na ... 58613.aspxUNT skrev:Ni hittar förmodligen några obesvarade frågor. Men vi försöker besvara de flesta, säger Hans Rosenfeldt som skrivit manus ihop med Camilla Ahlgren.
Den här gången begås det första mordet i Danmark och det blir en dansk utredning. (Jag hoppas att det inte blir så många mord igen så jag alldeles tappar bort mig och inte längre kan hålla reda på alla mordoffer och alla misstänkta.)
Vi har haft tre säsonger där en dansk polis kom till Sverige. Men i den fjärde säsongen är vi i en dansk polisstation eftersom det är en dansk utredning. , säger Hans Rosenfeldt.
Teamet avslöjar också att ett tema om identitet genomsyrar historier och rollfigurer.
Vem är jag? Hur vill jag vara? Det handlar till exempel om nya identiteter och betydelsen av ett pass, säger Camilla Ahlgren.
---
Fans i hela världen får återse en problemtyngd Saga Norén och göra sig redo för att hennes situation blir ännu värre. Sofia Helin har en teori om varför karaktären Saga Norén gör så många tv-tittare förtjusta.
Hon säger vad hon tycker och det är en lättnad för många människor. Men det handlar nog också om att hon kämpar så hårt för att förstå samhället och andra människor. Hon försöker hitta ett sätta att leva, trots att hon känner att hon inte platsar någonstans, säger Sofia Helin.
Nyårsdagen 2018 är det äntligen dags!
I kväll kl 21 börjar fjärde och sista säsongen av Bron! Jag kommer att sitta bänkad framför teven.
https://www.svtplay.se/kanalersvt skrev:I fjärde och sista säsongen ser vi återigen Sofia Helin i huvudrollen som Saga Norén och Thure Lindhardt som Henrik och återser även fler skådespelare från tidigare säsonger som Sarah Boberg, Rafael Pettersson och Maria Kulle. De kommer att få sällskap av flera nya och spännande karaktärer spelade av Mikael Birkkjær, Johannes Bah Kuhnke och Thomas W Gabrielsson m fl.
Jag har inte sett de tidigare säsongerna men råkade se avsnittet igår.
Har det alltid varit lika segt? Det var väl lite bättre fart än det brukar vara på svenska serier, men inte mycket.
Überdrygt med en massa folk som pratar danska också - tur att det iaf var textat.
Har det alltid varit lika segt? Det var väl lite bättre fart än det brukar vara på svenska serier, men inte mycket.
Überdrygt med en massa folk som pratar danska också - tur att det iaf var textat.
Det brukar alltid vara flera intriger och sidospår.
Ännu så länge kan jag hålla alla trådar i huvudet men det kommer att bli värre.
Men allra mest undrar man hur det ska gå för Saga.
Det är väl bara trevligt att höra danska! Hela grundförutsättningen är ju att det ska vara samarbete mellan den danska och svenska polisen. Med åtföljande kulturkrockar. Det är förstås ingen slump att svenska Saga får vara den fyrkantiga och stela typen och den danska den socialt kompetenta och utåtriktade.
Ännu så länge kan jag hålla alla trådar i huvudet men det kommer att bli värre.
Men allra mest undrar man hur det ska gå för Saga.
Det är väl bara trevligt att höra danska! Hela grundförutsättningen är ju att det ska vara samarbete mellan den danska och svenska polisen. Med åtföljande kulturkrockar. Det är förstås ingen slump att svenska Saga får vara den fyrkantiga och stela typen och den danska den socialt kompetenta och utåtriktade.
Är det för många personer med, funkar det inte för mig. Jag minns varken namn eller ansikten.Alien skrev:Ännu så länge kan jag hålla alla trådar i huvudet men det kommer att bli värre.
Jag gillar Bron just för Saga och hennes omgivning.
Jag struntar i själva brottet, utan följer det psykologiska runt Saga.
Jag struntar i själva brottet, utan följer det psykologiska runt Saga.
Samma här.
Brottsintrigen är helt ointressant men Saga och hennes situation, plus det här svala nordic noir-sättet att filma med disigt väder och ett rått Malmö, det är det som gör att jag tittar.
Galen seriemördare hit eller dit är bland det mest ointressanta man kan tänka sig eftersom man sett det sjuttioelvatusen gånger förut.
Brottsintrigen är helt ointressant men Saga och hennes situation, plus det här svala nordic noir-sättet att filma med disigt väder och ett rått Malmö, det är det som gör att jag tittar.
Galen seriemördare hit eller dit är bland det mest ointressanta man kan tänka sig eftersom man sett det sjuttioelvatusen gånger förut.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Synd bara att Saga som karaktär inte känns speciellt trovärdig men gillar serien ändå.
Nu har Saga äntligen fått lite hjälp, "nu har vi lite att jobba med", sa psykologen. Ja, gudars, bära på allt det där...
Jag förstår knappt något av brottsintrigen. "Vem är det där?" frågar jag ofta mig själv när jag tittar.nescio skrev:Är det för många personer med, funkar det inte för mig. Jag minns varken namn eller ansikten.Alien skrev:Ännu så länge kan jag hålla alla trådar i huvudet men det kommer att bli värre.