Brittiska TV-serien "Vår stora kärlek" (kärlek på äldre dar)
25 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
TV-serier
Dagobert skrev:Alien skrev:KrigarSjäl skrev:Det får de gärna ha för mig.
-Men det ingår inte i mina skyldigheter som medborgare att bevittna akten.
Men du har inget emot att bevittna samma "akter" mellan unga personer? Det är vad jag skulle kalla för gerontofobi.
F ö så har jag aldrig skrivit att man bevittnar någon explicit sexakt. Men gerontofober kanske inte ens tål att se gamla människor som kysser varandra el ligger i samma säng.Puzzle skrev:För att komma dragandes med lite aspig-logik så skulle jag nog säga att man uppskattar sexuella scener där man åtminstone är intresserad av en av personerna. Som exempel så kan heterosexuella som accepterar homosexualitet ändå ha svårt för homosexuella sexscener för dom ser ingenting där som attraherar dom och utan attraktionsvärde så är det nog få som vill se såpass intima scener.
Håller med Puzzle.
Och de som gärna åser intima scener mellan personer de upplever som sexuellt oattraktiva kanske lider av bristande inlevelseförmåga.
Folk är tametusan helt sexfixerade på detta forum! Det handlar inte om utförliga sexscener, bara att man förstår att personerna är kära och har sex. Folk som ogärna ser sådant lider säkerligen av bristande inlevelseförmåga.
Identifierar ni er alltid med personerna i sexscener?!! Hur kan ni då klara av att se rena våldtäktsscener och scener där folk torteras och dödas?
Bali skrev:Kommer det att bli en ny säsong, Alien?
Det ser jag i så fall fram emot, för sådana här mer eller mindre struliga familjerelationer, beskrivna med både allvar och humor, tar jag mer än gärna del av.
I England är de väl redan inne på tredje säsongen. Jag hoppas verkligen SVT visar alla säsonger också. Själv missade jag de första avsnitten bara för att jag trodde det skulle vara en massa kärlekslarv mtp titeln Vår stora kärlek. (Men originaltiteln sade ju inte heller så mycket ("Last Tango in Halifax"). Men det bar ju inte bara kärlek utan drama och en hel del humor också. Britterna kan det där!
Man kanske borde skriva och fråga SVT om och när nästa säsong kommer.