Bra hudvård
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Bra hudvård
Silikon är inte vattenlösligt så det är lite besvärligt att få bort sånt glidmedel efteråt, man måste ha tvål. Vet inte hur det blir om man låter det sitta kvar på snoppen faktiskt . Kanske inte optimalt om man lätt får torr hud.plåtmonster skrev:sugrövmanövern skrev:Jag undviker sådant med silikoner i då jag upplever att sådant torkar ut huden och håret.
Finns glidmedel som är silikonbaserat. Det kanske inte är en bra idé om det sabbar huden?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Bra hudvård
Jag har soriasis, det slår endast ut i ansiktet på vintern och ser ut som en levande zombie då, jag skulle må bra av hudvård
Bra hudvård
Vad jobbigt!145852 skrev:Jag har soriasis, det slår endast ut i ansiktet på vintern och ser ut som en levande zombie då, jag skulle må bra av hudvård
En sak som man kan testa som är billigt är att kleta honung i ansiktet och ha det som en ansiktsmask så länge man orkar.
Det är nämligen antiseptiskt och klådstillande, och mjukar upp huden (och utslagen). Botar ju inte, men kan kännas skönt och dämpa inflammationen något.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Bra hudvård
-Det finns nåt som heter gerillaförsäljare.
Deras metod går ut på att leta upp folk på stan att sälja på grejer och de har en aggressiv-positiv approach och går på som hjärntvättade pitbulls om hur fantastisk deras produkt är.
Att mötas av försäljare. I affärer.
Det blir lite för mycket.
Min filosofi är att jag själv köper det jag ska ha, jag vill inte bli påprackad saker av dessa pappskallar som borde skaffa sig ett hederligt arbete istället för att trakassera folk.
Och så klagar folk på tiggarna.
Det är dessa försäljarhuliganer som är problemet.
Det är de som stör min frid och inkräktar på min personliga sfär, inte tiggarna.
Deras metod går ut på att leta upp folk på stan att sälja på grejer och de har en aggressiv-positiv approach och går på som hjärntvättade pitbulls om hur fantastisk deras produkt är.
Att mötas av försäljare. I affärer.
Det blir lite för mycket.
Min filosofi är att jag själv köper det jag ska ha, jag vill inte bli påprackad saker av dessa pappskallar som borde skaffa sig ett hederligt arbete istället för att trakassera folk.
Och så klagar folk på tiggarna.
Det är dessa försäljarhuliganer som är problemet.
Det är de som stör min frid och inkräktar på min personliga sfär, inte tiggarna.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Bra hudvård
jag använder mig av ett knep. Först smörjer jag in det torra med tigerbalsam sen appliserar jag tigerbalsam sedan vänta 3m oxh sen appliserar jag nivea fungerar varge gångplåtmonster skrev:sugrövmanövern skrev:Jag undviker sådant med silikoner i då jag upplever att sådant torkar ut huden och håret.
Finns glidmedel som är silikonbaserat. Det kanske inte är en bra idé om det sabbar huden?
Bra hudvård
plåtmonster skrev:sugrövmanövern skrev:Jag undviker sådant med silikoner i då jag upplever att sådant torkar ut huden och håret.
Silikonbaserat glidmedel är lite känt för att sabba huden, ja. Dessutom ska det inte användas tillsammans med sexleksaker av silikon eftersom det kan lösa dem. För det mesta är vattenbaserade glidmedel att föredra, förutom vid analsex då silikonbaserat kan vara bra.