Boktips: "Alla får ligga" av Henrik Fexeus
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Det var ju en tänkvärd differentiering.
Har man ett handikapp, i detta fall socialt, så är det klart man kan behöva vissa hjälpmedel eller knep för att få kontakt med andra, precis som man kan behöva särskilda strategier eller hjälpmedel för att klara studier, jobb, hem och familj om man har inlärningssvårigheter, ADHD eller andra osynliga eller synliga handikapp.
Men rent generellt tror jag ingen vill bli manipulerad, särskilt inte när det gäller vänskap, kärlek eller affärer. När det gäller konsumtion, underhållning och information verkar många gilla att bli manipulerade och inte se något fel i det alls.
Har man ett handikapp, i detta fall socialt, så är det klart man kan behöva vissa hjälpmedel eller knep för att få kontakt med andra, precis som man kan behöva särskilda strategier eller hjälpmedel för att klara studier, jobb, hem och familj om man har inlärningssvårigheter, ADHD eller andra osynliga eller synliga handikapp.
Men rent generellt tror jag ingen vill bli manipulerad, särskilt inte när det gäller vänskap, kärlek eller affärer. När det gäller konsumtion, underhållning och information verkar många gilla att bli manipulerade och inte se något fel i det alls.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:16:15, redigerad totalt 1 gång.
ragnevi skrev:Du får absolut inte tanka hem den från följande länk, det är omoraliskt, olagligt och bidrar inte till den globala uppvärmningen: Moderator: Länk till upphovsrättsskyddat material borttagen.
Gör absolut inte det.
Bäst att göra det medan piratbukten finns och fungerar.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:16:15, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Boktips: "Alla får ligga" av Henrik Fexeus
Nu har jag, på grund av svår tristess, lyssnat på boken i fråga.
Den är skit, innehåller bara en massa socialt pjoller, inget konkret "gör så här".
Den är skit, innehåller bara en massa socialt pjoller, inget konkret "gör så här".