Bok o Hemsida

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Bok o Hemsida

Inläggav Amari » 2011-03-24 19:26:59

Jag vill informera om min bok som är en självbiografi. Den heter Ut ur tunneln - Att leva med Aspergers syndrom och psykisk ohälsa.
Den går att beställa på alla nätbokhandlar och bokhandlar, men billigast och enklast görs det på www.litenupplaga.se.

Jag har dessutom en hemsida med blogg bl.a. som heter www.amariraphaelis.se
Där finns mer information om mig som är författaren och jag bloggar om min vardag och mitt liv som handlar mycket om vad jag gör för att vara så välmående som möjligt.

Min bok beskriver min resa från att ha varit totalt kraschad till att vara så välmående som jag är idag. Jag har fått otroligt mycket hjälp på vägen både av kommunen, boendestöd, psykiatrin, habiliteringen, rörelseterapi och inte minst behandlingshem. Jag berättar om vad jag har fått hjälp med och hur jag har kommit dit jag är idag genom mycket hårt självarbete.

Ni är välkomna att skriva till mig både här på Aspergerforum och på min egen hemsida och blogg. Dessutom så finns jag på Facebook där min sida är samma namn som bokens namn. Där kan man också bli medlem genom att "Gilla" sidan.

Varma hälsningar
Amari Raphaelis
Amari

Anslöt: 2011-03-24

Inläggav DIProgan » 2011-03-24 19:31:49

Du vill göra gratis reklam menar du. Andra säger hej först när de kommer till ett community.
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav Amari » 2011-03-24 19:34:15

Det var tråkigt att du ser det på det viset, men hej på dig! Det var min nästa punkt på dagordningen att göra...
Amari

Inläggav Vaniljflickan » 2011-03-24 21:12:04

DIProgan skrev:Du vill göra gratis reklam menar du. Andra säger hej först när de kommer till ett community.

Hon skriver väl antagligen/förhoppningsvis mer än hej i sin självbiografi.. ha ha :wink:
Vaniljflickan

Anslöt: 2011-02-01

Inläggav internettt » 2011-03-25 2:47:11

Amari

Läser du mycket också, eller skriver du mest? Vi har ju några olika boktrådar härinne som kan vara av intresse. Där kan du ju göra ytterligare reklam för din bok, och gärna också ge oss övriga boktips förstås.

http://www.aspergerforum.se/basta-boken-om-as-t19673.html

http://www.aspergerforum.se/den-stora-litteraturtraden-t4444.html

http://www.aspergerforum.se/vad-laser-du-just-nu-t7309.html
internettt

Anslöt: 2010-12-12

Inläggav Amari » 2011-03-25 10:24:36

Hej internettt,
Tack så jättemycket för ditt inlägg. Jag ska försöka lära mig hur allt fungerar här inne med trådar etc. så jag återkommer gärna och berättar om min bok och andra boktips så småningom.
Just för tillfället läser jag inte så mycket, jag håller på med min andra bok, bloggar etc som tar en hel del tid. Men jag har många favoriter så jag ska försöka tänka ut nån bra att rekommendera.

Hälsningar
Amari
Amari

Inläggav Glimma » 2011-03-25 11:53:44

Hej!

En undran bara. Använder du dig av det här forumet på din Blogg också? Det är inte okej att publicera vad vi skriver här så att andra kan läsa det också. Tycker inte jag iaf. Men du kanske har gjort ett eget forum som liknar detta. Kolla med moderatorerna vad det tycker. Annars tycker jag din bok skulle vara intressant att läsa. Men lägg inte ut det vi skriver här på din privata blogg. Inte alls ok i mina ögon iaf.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Amari » 2011-03-25 19:36:55

Hej Glimma,

Nej, GIVETVIS så använder jag mig INTE av det här forumet på min blogg, publicerar INTE något som skrivs här eller lägger ut något av det ni skriver här på min blogg. Det vore oerhört oetiskt att göra det.
Jag har ett eget forum som jag använder i samband med min bok och det är helt öppet att skriva något där om man vill. Är det så att man bara vill tillhöra ett forum, så ska man givetvis bara göra det.

Trevligt att höra att du tycker det vore intressant att läsa min bok.

Hälsningar
Amari
Amari

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in