Bluetooth och Windows 7
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Bluetooth och Windows 7
Ja det verkar vara något i programkoden hos W7 som gör att op - systemet tappar kontakten med Bluetooth. Är det någon som gjort samma erfarenhet? köpte en USB - bluetooth feb. 2013 och den har slutat funka. Eller rättare sagt det ser ut som den inte funkar men det är W7 som strular. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Bluetooth och Windows 7
Byt USB-port. Är det stationär så gärna till en på baksidan.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Bluetooth och Windows 7
Håller med Hundralappen, man får vara beredd på att pröva olika portar. Och ha tålamod så att alla drivisar installeras korrekt - se msg i gula bubblorna - tills du får meddelandet "klar att användas", vilket brukar ta lite tid.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Bluetooth och Windows 7
Det kan även vara värt att avinstallera drivrutinerna och installera om dom.
Bluetooth och Windows 7
Miche skrev:Det kan även vara värt att avinstallera drivrutinerna och installera om dom.
I mitt fall hade jag nog haft svårt att veta exakt vad jag skulle välja att ominstallera. Jag har väldigt många rader med USB devices i Enhetshanteraren. Problemet att alla raderna har ungefär samma generiska namn, jag kan inte skilja dem åt. Beror antagligen på att jag använder en USB-hubb (4-ports). Gör man inte det borde det bli betydligt färre rader.
(Jag antar att de enheter man ser i den här delen av Enhetshanteraren är de inbyggda portarna samt när man använder hubb. Namnen är så gott som alltid generiska. Övriga USB-drivna prylar man ansluter - scanner, skrivare, kamera osv - hamnar i sina egna respektive undergrupper. )
Senast redigerad av barracuber 2013-06-17 12:30:44, redigerad totalt 2 gånger.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Bluetooth och Windows 7
Pojkvännen ska få se på det där när han dyker upp nästa gång. Han var med när jag köpte den och han installerade den åt mig.
Bluetooth och Windows 7
Har du provat att appen google drive?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs
Du kan ladda upp bilderna till google drive i mobilen och sedan hämta bilderna (eller vad det nu är för filer) till datorn via google drive som du hittar i övre raden när du loggat in på din gmail i webläsaren. Rätt smidigt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs
Du kan ladda upp bilderna till google drive i mobilen och sedan hämta bilderna (eller vad det nu är för filer) till datorn via google drive som du hittar i övre raden när du loggat in på din gmail i webläsaren. Rätt smidigt.
Bluetooth och Windows 7
Jag har Dropbox på mobilen. Vill jag så laddar jag ner och installerar jag en sådan på datorn oxå.
Bluetooth och Windows 7
Jag fattar inte varför du startar såna här trådar om du alltid ska kontra med att din PV ska kolla på det nästa gång han kommer.
Du måste ju lära dig. Byta USB-port lovar jag att tillochmed du som har svårt med teknik klarar.
Du måste ju lära dig. Byta USB-port lovar jag att tillochmed du som har svårt med teknik klarar.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16