blogger vs wordpress
9 inlägg
• Sida 1 av 1
blogger vs wordpress
Kör just nu med blogger för det känns bra att det hör till Google-tjänsterna meeen...
..utan att koda för hand känns det att det bara blir plottrigare och plottrigare ju mer jag försöker få det att vara stilrent.
Bara senaste så fick jag inte till bild-galleriet att synas..sen funkade inte videosektionerna för att inte tala om andra små skavanker...
Sen ser jag på andras blogg/sajter som använder sig av wordpress och de ser ut att ha så mycket mer info ändå så mycket mer stilrent.
Dock har jag hört att mycket funktion på wordpress får man betala för..
..frågarn är hur mycket, hur ofta och hur mycket mer/mindre måste man kunna för använda wordpress jämfört med blogger?
Jag orkar bara inte sätta mig in i hela HTML-programmeringsvärlden igen
..utan att koda för hand känns det att det bara blir plottrigare och plottrigare ju mer jag försöker få det att vara stilrent.
Bara senaste så fick jag inte till bild-galleriet att synas..sen funkade inte videosektionerna för att inte tala om andra små skavanker...
Sen ser jag på andras blogg/sajter som använder sig av wordpress och de ser ut att ha så mycket mer info ändå så mycket mer stilrent.
Dock har jag hört att mycket funktion på wordpress får man betala för..
..frågarn är hur mycket, hur ofta och hur mycket mer/mindre måste man kunna för använda wordpress jämfört med blogger?
Jag orkar bara inte sätta mig in i hela HTML-programmeringsvärlden igen
Har du funderat på tumblr.com?
Den är konstigt nog inte så känd i Sverige. jag känner ingen som kör den.
Men gå in på sidan. Den är as-cool, snygg och verkar ha massvis med möjligheter.
Den är konstigt nog inte så känd i Sverige. jag känner ingen som kör den.
Men gå in på sidan. Den är as-cool, snygg och verkar ha massvis med möjligheter.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
<a target="_blank" href="http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=wordpress.com+vs+wordpress.org&ie=UTF-8&oe=UTF-8">wordpress.com vs wordpress.org</a>
Jag har kört wordpress.com i fyra år. Den är bra men börjar kännas starkt begränsad i antalet teman och plugins. Skulle vilja migrera till hotell, har redan ett konto på binero. Det innebär dock en kostnad vilket min ekonomi sätter begränsning på. I värsta fall får jag väl lägga dit typ adsense-annonser för att förhoppningsvis täcka hotellkostnaden. Just adsense-annonser är ett exempel på vad som inte är möjligt på wordpress.com men däremot på wordpress.org (och till och med på gratis-blogger.com faktiskt).
Jag har kört wordpress.com i fyra år. Den är bra men börjar kännas starkt begränsad i antalet teman och plugins. Skulle vilja migrera till hotell, har redan ett konto på binero. Det innebär dock en kostnad vilket min ekonomi sätter begränsning på. I värsta fall får jag väl lägga dit typ adsense-annonser för att förhoppningsvis täcka hotellkostnaden. Just adsense-annonser är ett exempel på vad som inte är möjligt på wordpress.com men däremot på wordpress.org (och till och med på gratis-blogger.com faktiskt).
Senast redigerad av barracuber 2010-12-03 18:02:31, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
<a target="_blank" href="http://www.technshare.com/wordpress-alternatives">9 Free Blog Alternatives to WordPress</a>
<a target="_blank" href="http://www.1stwebdesigner.com/freebies/wordpress-alternatives/">7 Awesome Alternatives to WordPress as a Blogging Platform</a>
<a target="_blank" href="http://www.1stwebdesigner.com/freebies/wordpress-alternatives/">7 Awesome Alternatives to WordPress as a Blogging Platform</a>
- barracuber
Miche skrev:barracuber skrev:Jag har kört wordpress.com i fyra år. Den är bra men börjar kännas starkt begränsad i antalet teman och plugins.
Enligt sonen är det lätt att skapa egna teman (om man förstår HTML) och det finns ställen på nätet där du kan lägga upp wordpress gratis.
Hmm. Jo men definitivt inte i Sverige. Det billigaste svenska alternativet jag vet är Surftown där man kan köra wp från 29 kr/mån. Men då får man inte tillgång till alls lika mycket funktioenr som på binero. Bineros billigaste paket ligger på 69/mån sist jag kollade.
Men ifall svarstider och driftpålitlighet inte är prio1 så kanske en utländsk gratishost kan vara acceptabelt. Men man måste kolla deras gränser för bandbredd. Lite synd att gå i taket ifall man har en populär blogg.
- barracuber