blekko och Babylon

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

blekko och Babylon

Inläggav Aklaim » 2012-09-22 3:42:09

hur får man igentligen bort dessa vidrigheter.

provat guide efter guide utan resultat skiten är alltid tillbaks när jag startar om webläsarn.

hade först bara problem med Babylon toolbar o att den lägger det som sökmotor men efter 2-3 omstarter med spybot s&d aktivt för att få bort det så dök även blekko upp helt plötsligt.

enda jag har kunnat hitta om Babylon är att det använder malware för att instalera sig självt i alla webbläsare man har (instalerade även firefox åt mig)

om ingen har nått tips på hur man får bort skräpet så är nästa fråga om nån inte råkar veta vart dom som skrev koderna för dem programmen bor :twisted:

har windows 8 om det gör någon skillnad och har Chrom som primär webläsare.
och fick in iaf Babylon när jag instalera empire earth 3 trotts att jag klicka ur att jag ville ha skräpet
Aklaim

Anslöt: 2011-11-24
Ort: ett par mil från örebro eller ett par mil ifrån kiruna

blekko och Babylon

Inläggav keyns » 2012-09-22 3:55:21

Hej!

Jag vet inte hur dina kunskaper kring Engelska är, men annars kan du för manuell borttagning kolla på http://forums.spybot.info/showthread.php?t=61869

Du kan även för framtiden ladda ner och installera Spybot Search & Destroy som finns på: http://www.securitywonks.net/listing/view/1/

Om du installerar programmet så glöm inte att uppdatera det!
Om du inte vill använda automatiska uppdateringar genom programmet så kan du, när du vill, finna de senaste uppdateringarna på: http://www.safer-networking.org/dl/

Det var längesedan jag hade Babylon men den borttagningen som första länken går till fungerade för mig. Med det sagt, så är det fullt möjligt att programmet i sig nuförtiden klarar av att ta bort det själv, och om inte annat så hittar den nästan all annan skit som inte andra saker hittar så det är absolut väl värt att installera! :)
keyns

Anslöt: 2010-09-08

blekko och Babylon

Inläggav Aklaim » 2012-09-22 4:02:37

spybot har jag o det får inte bort programmet iaf går igenom guiden nu
får väll åter komma om ett tag o säga om jag fått bort Babylon iaf
Aklaim

blekko och Babylon

Inläggav Aklaim » 2012-09-22 4:20:38

kunde inte hitta nått i autostart o kan inte hitta värdena i regedit :-)063

får bli o testa RootAlyzer och hoppas på det bästa
Aklaim

blekko och Babylon

Inläggav Aklaim » 2012-09-22 4:46:57

tror jag fick bort det nu eller hoppas på det iaf hittade en till inställning i chrome där programmen hade startat en grupp med sidor som skulle öppnas så tog bort den gruppen med.

så det o en runda till med RootAlyzer o ska nu köra spybot S&D igen för en extra koll men hoppas på att jag fått bort skräpet nu iaf.
Aklaim

Återgå till IT-forum

Logga in