Blåa ögonvitor ? vad är detta?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej, har en fråga, min tjej har fått blåa ögonvitor, ser ut som blåa ringar runt iris.
Har inte märkt att hon haft dethär förut, vilket jag borde ha gjort, så därför är jag rätt säker på att det kommit nu, sista 1-2 veckorna.
Jag har 2 saker i tanke som det kan vara, eftersom hon började med dem samtidigt som hon fick blåa ögonvitor.
Den första är Cerazette. Den andra är ögondroppar mot pollen-allergi.
Vad tror ni att det kan vara?
Det enda som passar in på blåa ögonvitor är Osteogenesis imperfecta, vilket hon inte har.
Det står ingenting om blåa ögonvitor som biverkning på Fass.se
Har inte märkt att hon haft dethär förut, vilket jag borde ha gjort, så därför är jag rätt säker på att det kommit nu, sista 1-2 veckorna.
Jag har 2 saker i tanke som det kan vara, eftersom hon började med dem samtidigt som hon fick blåa ögonvitor.
Den första är Cerazette. Den andra är ögondroppar mot pollen-allergi.
Vad tror ni att det kan vara?
Det enda som passar in på blåa ögonvitor är Osteogenesis imperfecta, vilket hon inte har.
Det står ingenting om blåa ögonvitor som biverkning på Fass.se
Re: Blåa ögonvitor ? vad är detta?
Jag har ljusblå ögonvitor har alltid haft det. Det är fler i min släkt som har det med.
Det är 2012 bäst att du låser dörren.
Eller bäst är väll att du ringer sjukrådsvårdgivningen om du är orolig för henne.
Jag ser att Hermione har det korrekta svaret så strunta i det jag skrev då.
Eller bäst är väll att du ringer sjukrådsvårdgivningen om du är orolig för henne.
Jag ser att Hermione har det korrekta svaret så strunta i det jag skrev då.
Använder hon linser? Kan de + ögondropparna färga ögonvitorna måntro?
Ja, linser ibland.Zima33 skrev:Använder hon linser? Kan de + ögondropparna färga ögonvitorna måntro?
Dem frågar bara om hon är benskör och syftar på Osteogenesis imperfecta...slackern skrev:Eller bäst är väll att du ringer sjukrådsvårdgivningen om du är orolig för henne.
Men detta har kommit nu för henne? det som är så weird.Hermione skrev:Jag har ljusblå ögonvitor har alltid haft det. Det är fler i min släkt som har det med.
Zima33 skrev:Använder hon linser? Kan de + ögondropparna färga ögonvitorna måntro?
+1
Mina linser är färgade ljusblå. (lättare att hitta om man tappar i vitt handfat)
Så om man tittar noga så har jag lite blått precis runt iris.
Så det är en möjlighet.
Återgå till Aspergare och vården