Bio någon?

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav milve » 2009-12-28 2:15:22

Helt ok att se filmen, har läst lite om den innan. Trevligt som vanligt!
Senast redigerad av milve 2011-05-04 23:25:20, redigerad totalt 1 gång.
milve
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-13

Inläggav nano » 2009-12-28 6:40:19

Jepp, gillade det hela, inte en toppfilm men jag gillade att vara där o se den :)
Den var intressant att se.

Satt o funderade på vad de runtomkring tänkte när vi hade vår jobbdiskussion.
Kan tänka mig att det är bra att vid sådana tillfällen lägga till något i stil med "näe, nu har det hänt så mycket krasher i jobbsamanhang att det får vara nog".
Jag tror de runtikring kan ha uppfattat om som att vi per definition inte ville jobba bara för att vara lata, inte att det faktiuskt finns en anledning till att viljan att jobba inte finns.

Skulle tro att det lätt blir så att den som hör sedan säger till sina vänner "hörni vet ni vad jag råkade höra på ett fik häromdagen, det var en hel grupp människor som bara inte ville jobba, helt utan anledning".

Sedan sprider sig det där och folk börjar bli arga och så sprider det sig mer o mer och när tillräckligt många hört liknande saker så kommer krav på att alla ska jobba oavsett vad.
Och så blir man utplacerad på något ställe någon coach skulle gilla själv i all välmening men som ofta är det motsatta för många av oss.
Då får vi kracher igen och så börjar de undra varför i helskotta folk hamnar på ställen som psykvåden till slut.

Tror flertalet av oss kan tänka sig o jobba när man orkar med livet öht längre än en förmiddag.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:25:20, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Grimuald » 2009-12-29 9:53:34

mondo beyondo skrev:Grim, jag var skräckfilmsfantast som tonåring men efter Alien filmen så blev jag för känslig och det har suttit i sedan dess. Såg Alien 2 på tv hemma och körde på mute under de värsta scenerna och då förlorade filmen helt sin skräckeffekt. Det är väl jämförbart med din idé om minimera intryck på bio och jag kan säga att vill man inte se och höra det som visas så kan man lika gärna låta bli. Jag har inte sett på en skräckis sedan efter Alien 2 på mute.

Finns annat som man kan lägga sin tid på där man inte behöver skydda sig för intrycken.

Tack för uppmärksamheten !

Har faktiskt praktiserat att hålla för örona och blundat under ett biobesök. Vad det var för film ? Alien 4 så klart :) . Förövrigt så gillar jag alien-filmerna och en gång såg jag 3 av dem i en följd och kände mig rätt mör efteråt. Men då var det ej på bio.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 23:25:20, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald

Anslöt: 2006-09-22

Inläggav regnif » 2010-01-18 21:00:32

Kände mig lite dum som svarade att det kunde vara ok för mig att gå på bio i den här tråden. Fick en förfrågan en gång om att gå på det nån gång, svarade då nej på det, men ja på det här i tråden. Så att den som läser vet, det var inte personligt. Men får jag ett erbjudande om att bättra mina biobesök, då svarar jag kanske ja ;)

Har mått dåligt över det här, så jag skriver det nu.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 23:25:20, redigerad totalt 1 gång.
regnif

Anslöt: 2009-04-25

Inläggav nano » 2010-01-18 22:00:57

Det är sällan eller aldrig fel att ha en åsikt :)
Jag ser det som självklart att alla forumister får gå på bio när ett sådant event annonseras ut, det gäller såklart även dig :)

Möjligen hade jag protesterat om du hade varit någon som går o slår folk.
Hos dig har jag inte ens sett en tendens till att slåss.

När du vill komma är du välkommen :)
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Träffar

Logga in