Behöver klaga (på granne m m)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2009-06-01 23:56:45

:D
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 19:40:09, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2009-06-02 3:08:32

Kommenterar i en annan tråd.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:40:09, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Behöver klaga

Inläggav serpentin » 2009-06-02 9:00:53

Kikarn skrev:
Så länge jag har min fungerande rutin så fungerar det här med tvätt. Jag har svårt att ställa om sådant.

Jag måste nu lära mig att hålla reda på vilken som är varannan dag och jag får lov att tvätta även om maskinen är ledig på "min rutintid" på annan dag....


Fy vad jobbigt det låter. Jag förstår att du känner dig störd av detta. Jag hade blivit enormt stressad.

Jag kan iofs förstå grannen också, att hon kanske också vill kunna tvätta på kvällen precis som du. Tyvärr är det så det blir när man måste dela tvättstuga med andra.

Jag lyckas inte förstå detta riktigt men du får gärna förtydliga: och jag får lov att tvätta även om maskinen är ledig på "min rutintid" på annan dag....
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 19:40:09, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Re: Behöver klaga

Inläggav Kikarn » 2009-06-02 9:17:15

serpentin skrev:Fy vad jobbigt det låter. Jag förstår att du känner dig störd av detta. Jag hade blivit enormt stressad.

Jag kan iofs förstå grannen också, att hon kanske också vill kunna tvätta på kvällen precis som du. Tyvärr är det så det blir när man måste dela tvättstuga med andra.

Jag lyckas inte förstå detta riktigt men du får gärna förtydliga: och jag får lov att tvätta även om maskinen är ledig på "min rutintid" på annan dag....


Jag känner mig inte fullt så stressad längre, som jag gjorde just när diskussionen uppstod. Håller på att landa i det. Men visst, det kändes väldigt ovant att inte slänga på en tvätt igår ex. Det är som om jag inte vet vad jag skall göra av mig själv när jag inte kan göra det jag förväntar mig av mig själv att jag skall lägga tid på just när det beger sig. Men jag lär mig nog av det med.

Det sista; jag missade ett INTE i texten. Jag får inte lov att tvätta även om maskinen är ledig på min rutintid om det infaller på fel dag. Kanske skulle jag "få lov" om jag frågade, men jag tänker inte krypa för att få lov att tvätta en tvätt, där har gränsen gått för vad jag sänker mig till. Häromdagen tog jag fram tvättbräda och balja istället, det är inte något världsjobb att göra det på det gammaldagsa sättet om det behövs.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in