Behöver er hjälp!
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Behöver er hjälp!
Berättar kort igen: Jag lider av Adhd, Asperger, Panikångest och social fobi.
Har prövat olika behandlingar, dock har jag nyligen fått veta om mina funktionshinder..
Nu skall jag börja på öppenpsyk, nån som kan hjälpa mig?
Vart bör man vända sig, vad finns det för vård, och även medicinering?
Idag tar jag ciprlalex och atarax vid behov och det hjälper ingenting!
Som sagt, ni som har lika diagnoser, var får ni hjälp och vilka mediciner fungerar för er?
Kram
Har prövat olika behandlingar, dock har jag nyligen fått veta om mina funktionshinder..
Nu skall jag börja på öppenpsyk, nån som kan hjälpa mig?
Vart bör man vända sig, vad finns det för vård, och även medicinering?
Idag tar jag ciprlalex och atarax vid behov och det hjälper ingenting!
Som sagt, ni som har lika diagnoser, var får ni hjälp och vilka mediciner fungerar för er?
Kram
Senast redigerad av Nico_87 2011-05-05 2:32:54, redigerad totalt 1 gång.
Berätta om dina symtom för läkaren, så kommer hen anpassa medicineringen efter det.
Jag har AS, ADHD och återkommande depressioner, psykotiska symtom, har haft panikångest tidigare, nu har jag "bara" svår ångest. Var nära att få en social fobi-diagnos på förra läkarmötet men jag pratade bort det och skyllde på AS. Nåväl.
Jag har Lamictal och litium som stämningsstabiliserande, Zyprexa för psykotiska symtom (hjälper även mot ångest), Concerta mot ADHD och Sobril mot ångest. Har Imovane för sömnen och Atarax och Theralen mot ångest vid behov. Antar att du kommer få SSRI eller Theralen om Atarax inte hjälper. Undvik bensodiazepiner (tex Sobril, Stesolid, Oxascand och Xanor) om du inte behöver, för de kan vara svåra att vänja sig av med. Atarax, Theralen och SSRI blir man inte beroende av.
Jag har AS, ADHD och återkommande depressioner, psykotiska symtom, har haft panikångest tidigare, nu har jag "bara" svår ångest. Var nära att få en social fobi-diagnos på förra läkarmötet men jag pratade bort det och skyllde på AS. Nåväl.
Jag har Lamictal och litium som stämningsstabiliserande, Zyprexa för psykotiska symtom (hjälper även mot ångest), Concerta mot ADHD och Sobril mot ångest. Har Imovane för sömnen och Atarax och Theralen mot ångest vid behov. Antar att du kommer få SSRI eller Theralen om Atarax inte hjälper. Undvik bensodiazepiner (tex Sobril, Stesolid, Oxascand och Xanor) om du inte behöver, för de kan vara svåra att vänja sig av med. Atarax, Theralen och SSRI blir man inte beroende av.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 2:32:54, redigerad totalt 1 gång.
Jag har Aspergers, antagligen även ADD. Jag har Zyprexa mot mina aggressioner, har blivit mycket bättre. Äter sertralin också. Jag somnar av Zyprexa som jag tar på kvällen.
Jag går hos en kurator på Närpsyk. Fungerar bra. Ska nu få stöd via LSS.
Jag går hos en kurator på Närpsyk. Fungerar bra. Ska nu få stöd via LSS.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Återgå till Aspergare och vården