BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)
37 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Som vanlig ute i allra sista minuten. Beklagar. Imorgon, torsdag, hålls en bdsm-klubb för alla andra kön än cis-killar i Stockholm. Vill mycket gärna dit och åtminstone bilda mig en uppfattning om stället. Våndas samtidigt över allt nytt och läskigt. Någon annan som funderat på att gå? Som känner för att nervösa i grupp istället för solo?
Det är helt ok att pm:a istället för att svara här i tråden. Ingen ska behöva hängas ut här ofrivilligt.
Länk till stället
http://www.clubwish.se/2015/08/torsdag- ... chool.html
Det är helt ok att pm:a istället för att svara här i tråden. Ingen ska behöva hängas ut här ofrivilligt.
Länk till stället
http://www.clubwish.se/2015/08/torsdag- ... chool.html
Jag gick in på sidan men jag förstår inte vad det är för något? Vad är CIS-killar och vad gör man där? Jag vet bara att det verkar ha med en sexuell fetisch att göra men inte för vilka, vem och vad man ska göra där?
- Hallonsaft
- Anslöt: 2014-12-05
CIS är motsatsen till trans. En cis-person är alltså inte en transperson. Det kommer av det det latinska prefixet cis- som betyder ”på samma sida”.
Cis-killar är de som inte är transsexuella. Trans- betyder bortom och cis- betyder hitom.
Ah, tack så mycket för att ni förklarade! Så det här är en alltså en BDSM-klubb för transsexuella personer och diverse andra kön, som enligt hemsidan verkar syfta på intersexuella, vilket jag inte riktigt har klart för mig vad det är för något.
Jag försökte också att läsa på om det. Tänka sig vad naiv man kan vara, som aldrig hört talas om såna här klubbar, och kanske är det till och med många transsexuella på det här forumet? Det var bara en gång kontakttråden jag såg en sådan användare.
Jag försökte också att läsa på om det. Tänka sig vad naiv man kan vara, som aldrig hört talas om såna här klubbar, och kanske är det till och med många transsexuella på det här forumet? Det var bara en gång kontakttråden jag såg en sådan användare.
- Hallonsaft
Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
Blev du ledsen nu? Sorry var tvungen
JaneLane skrev:slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
Blev du ledsen nu? Sorry var tvungen
Nej absolut inte , är inte exhibitionistiskt lagd.
Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej? Tror det skulle bli ett väldigt liv om nån har en forumträff där det ska gås på strippklubb...
Moggy skrev:Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej? Tror det skulle bli ett väldigt liv om nån har en forumträff där det ska gås på strippklubb...
Det hade ju varit väldigt tråkigt om sådan diskriminering förekommer på forumet och jag hoppas att så verkligen inte är fallet. Kanske kan du prova att organisera en sådan aktivitet?
- Hallonsaft
Hallonsaft skrev:Moggy skrev:Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej? Tror det skulle bli ett väldigt liv om nån har en forumträff där det ska gås på strippklubb...
Det hade ju varit väldigt tråkigt om sådan diskriminering förekommer på forumet och jag hoppas att så verkligen inte är fallet. Kanske kan du prova att organisera en sådan aktivitet?
Då kommer jag att tänka på den här filmen.
slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
Om man nu är nyfiken och är straight är det väl bara spela lite bi, det är väl inte svårare än så...
antonius skrev:slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
Om man nu är nyfiken och är straight är det väl bara spela lite bi, det är väl inte svårare än så...
Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav. Men jag hade nog fel det är nog en klubb för tjejer och dom som känner sig som tjejer vet inte vad intersexuell betyder, trodde att det betydde öppensinnad men jag har nog fel.
slackern skrev:Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav
Men det är väl ändå inget problem, låter som en undanflykt som många skyller på, det är bara säga att man redan är upptagen så är det löst, haha
Lycka är att komma hem och se 13 inlägg i den här tråden. Vilken aktivitet! Förtydligande: klubben riktar sig till tjejer och transpersoner. Transidentitet kan vara många olika saker. Orkar inte förklara, men här är info för den som vill reducera sin okunskap: http://www.rfsl.se/?p=115
Jag klarade inte av att gå dit den här gången. Kände att jag inte orkade ny och svårtillgänglig klubbmiljö. Jobbar dock på en lista till arrangörerna över hur de kan bli mer tillgängliga för oss autister och aspergare. Nästa gång!
Jag klarade inte av att gå dit den här gången. Kände att jag inte orkade ny och svårtillgänglig klubbmiljö. Jobbar dock på en lista till arrangörerna över hur de kan bli mer tillgängliga för oss autister och aspergare. Nästa gång!
Varför gå till ett sådant ställe om man redan är upptagen och inte vill ha några nya kontakter?antonius skrev:slackern skrev:Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav
Men det är väl ändå inget problem, låter som en undanflykt som många skyller på, det är bara säga att man redan är upptagen så är det löst, haha
Huggorm skrev:Varför gå till ett sådant ställe om man redan är upptagen och inte vill ha några nya kontakter?antonius skrev:slackern skrev:Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav
Utlevelse så klart, folk vill krydda på sitt sexliv.
slackern skrev:Huggorm skrev:Varför gå till ett sådant ställe om man redan är upptagen och inte vill ha några nya kontakter?antonius skrev:
Utlevelse så klart, folk vill krydda på sitt sexliv.
Om det gått slentrian i förhållandet efter 10-15 års äktenskap är det många som fortfarande älskar varan men vill titta på nya idéer och inriktningar...
Inte måttligt könsdiskriminerande....
Fenren skrev:slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Bara att låtsas att man är en lesbisk kvinna i en manskropp då. Kunde varit kul att utforska hur långt man kunde kommit innan man avslöjades.slackern skrev:Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Detta låter najs, men var upptagen med jobb och promenera med nån annan men kanske nån annan gång i framtiden, dock ser jag fortfarande rätt manlig ut då jag inte fått hrt och så än
slackern skrev:Fenren skrev:slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Ja men då blev det iallafall lite mindre diskriminerande.
Huggorm skrev:Bara att låtsas att man är en lesbisk kvinna i en manskropp då. Kunde varit kul att utforska hur långt man kunde kommit innan man avslöjades.slackern skrev:Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Jamen, då är det ju grönt ljus om man säger att man är en kille men identifierar sig som en lesbisk kvinna som klätt ut sig till man...nu vart det komplicerat...