Barbie!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Barbie!

Inläggav jelia » 2014-05-31 17:46:48

Jag älskar Barbie ända sen jag var liten och har insett att det är ett specialintresse. Eller ja, Barbie och vissa andra dockor i den storleken, tex Tyco och Disney. Jag har många av mina dockor kvar sen jag var liten samt flertalet dyrare från Barbiecollector som jag skaffat i vuxen ålder.

Tyvärr är inte alla dockorn från barndomen kompletta, (de är ju lekta med och min lillasyster hade bort en hel del småsaker, i övrigt är de i väldigt väldigt gott skick, jag badade tex aldrig med dom så håret är jättefint på alla) och jag har blivit helt besatt av att komplettera dom med de tillbehör som fattas, må det vara en kam eller en liten visselpipa. Det stör mig fruktansvärt att en sjöjungfrudocka har fel BH exempelvis och jag försöker hitta grejer på ebay.

Har blivit lite extra besatt av dockor jag hade som liten sen min mamma dog i höstas. Jag har tex köpt några som varit borta, för att komplettera samlingen så att säga. Tänker att det är ett bättre sätt att hantera sorgen än de äppelmunkar som var min tröst första 6 månaderna, även om det är lite dyrare.

Nån mer än jag som har detta intresse eller liknande?
jelia
Ny medlem

Anslöt: 2014-05-31

Barbie!

Inläggav slackern » 2014-05-31 17:49:24

Jag skulle kunna tänka mig att det finns folk som är intresserade utav Japan och Korea dockor. Min systerdotter var med i ett avsnitt utav outsiders där dom ägnade det programmet om dom dockorna.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Återgå till Intressanta intressen

Logga in