Bandyfinalen
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Bandyfinalen
SVT1 direktsänder från Studenternas IP i Uppsala.
Nu ..
Nu ..
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 18:35:49, redigerad totalt 1 gång.
Va??? Brukade inte bandyfinalen vara en söndag?
Vad skönt om Västerås kan vinna. Jag fullkomligt hatar Edsbyn i bandy. Västerås var visserligen den förra stora "elefanten" i bandy, som Edsbyn så sorgligt gick och blev och dessutom stal scenen från ett lag jag höll på när de dök upp - när det äntligen var dags för Bajen att nå ända fram åtminstone ett år kom detta jävla Edsbyn.
Jag håller alltid på underdogs, hatar klubbar som blir för stora och dominerande.
NT:s som gillar sport tenderar precis tvärtom, det är just redan riktigt stora, framgångsrika och populära lag de generellt dras till.
På samma sätt är jag dötrött på att se Färjestad gå bra i SM-slutspelet år efter år. Så dyngtrist att de skulle vinna första matchen mot Skellefteå och dessutom på just ett sådant sätt. Shit, så urtrist...
Vad skönt om Västerås kan vinna. Jag fullkomligt hatar Edsbyn i bandy. Västerås var visserligen den förra stora "elefanten" i bandy, som Edsbyn så sorgligt gick och blev och dessutom stal scenen från ett lag jag höll på när de dök upp - när det äntligen var dags för Bajen att nå ända fram åtminstone ett år kom detta jävla Edsbyn.
Jag håller alltid på underdogs, hatar klubbar som blir för stora och dominerande.
NT:s som gillar sport tenderar precis tvärtom, det är just redan riktigt stora, framgångsrika och populära lag de generellt dras till.
På samma sätt är jag dötrött på att se Färjestad gå bra i SM-slutspelet år efter år. Så dyngtrist att de skulle vinna första matchen mot Skellefteå och dessutom på just ett sådant sätt. Shit, så urtrist...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:35:49, redigerad totalt 1 gång.
Det är helt enkelt en underbar helg för TV-sportande. Imorgon är det Food City 500 på Bristol Motor Speedway. En bana som tackvare sin speciella karaktär alltid bjuder på spänning och tight racing. Banan är en 800 meter lång oval i betong. Kurvorna är trots den korta banan doserade i 36 grader.
Så för att vara en helg då jag jobbar litegrann så är detta en finfin helg. Hinner hem lagom till start imorgon.
Så för att vara en helg då jag jobbar litegrann så är detta en finfin helg. Hinner hem lagom till start imorgon.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 18:35:49, redigerad totalt 1 gång.
Kul med Västerås, instämmer!
Fast det där förbenade Karlstadlaget verkar ju tyvärr gå till final i år igen.....
Är det förresten bara vinnaren i allsvenska kvalet som går upp?
Asplöven går det ju inget vidare för..
Fast det där förbenade Karlstadlaget verkar ju tyvärr gå till final i år igen.....
Är det förresten bara vinnaren i allsvenska kvalet som går upp?
Asplöven går det ju inget vidare för..
Senast redigerad av jorand 2011-05-04 18:35:49, redigerad totalt 1 gång.