Avinstallera förinstallerade appar i Android
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Avinstallera förinstallerade appar i Android
Min telefon har väldigt taskigt med minne och jag får ofta meddelanden om det är fullt i telefonen (ytterst irriterande), jag har flyttat så mycket det går till SD-minnet, men nu undrar jag, vilka förinstallerade appar kan jag avinstallera utan risk att sabba nåt (jag har en LG-P500 Optimus One).
Jag har tagit hem Root Uninstaller och tittade igenom listan och hittade ett par appar som jag inte använder:
Jag har tagit hem Root Uninstaller och tittade igenom listan och hittade ett par appar som jag inte använder:
- Androids rörliga bakgrunder (2,9 MB )
- Androids tangentbord (jag använder MultiLing Keyboard, gillar inte Androids egna)
- Bakgrunder med ljudvisualisering (vad fan ska man ha det till?)
- Bakgrunder med magisk rök (suger nog bara batteri)
- Bokmärken (jag använder ju inte dessa)
- E-post 2.3 (kör ju Gmail-appen)
- HTML-visningsprogram (?)
- LG tangentbord (ytterligare ett onödigt tangentbord)
- Nyheter och väder (använder inte heller denna)
- Röstsökning (har en annan vettigare sökning, Gesture Search, orka använda rösten...)
- Startsida för bil 2.3.3 (2 st med samma datum)
- Sök på Google (gör detta via browsern, inte från startskärmen)
- Talk 1.3 (aldrig använt)
- Tips för startsidan 1.0 (tog bort från startsidan det första jag gjorde)
- Väder 2.3.3 (möjligen att denna behövs för On{x}-väderfunktion som jag just installerat)
- Webbläsare 2.3.3 (värdelös webbläsare, Dolphin är mycket bättre)
- YouTube 2.4.4 (kör tuben via webbläsaren)
- com.android.wallpaper.livepicker (vad ska man ha den till?)
Re: Avinstallera förinstallerade appar i Android
I min Samsung Galaxy Tab GT-P1000, Android 2.2 engelskt operativ (som inte alls lider av samma minnesbrist) hittade jag:
- Android Live Wallpaper 2.2
- Browser 2.2
- Chinese Keypad 2.2
- Email 2.2
- Home screen tips 1.1
- Kobo 2.0.163 (?)
- Live Wallpaper Picker 2.2
- Magic Smoke Wallpaper 2.2
- Music Visualization Wallpaper 2.2
- My files 1.0.0 (använder ASTRO)
- News and Weather 1.3.01
- SNSAccount 1.0 (har en fejsbook-logga, använder inte någon förinstallerad fejsbook, däremot Facebook Messenger för chatt med min dotter)
- Samsung keypad
- Swype 2.4.44.10881 (verkar inte stödja svenska tecken så vad ska man ha den till?)
Re: Avinstallera förinstallerade appar i Android
Tack, bittin! Jag kör Cyanogenmod (android 2.3.7) på min gamla Hero. Jag visste att sättet att avinstallera från telefonminnet bara är att flytta bort apk-filen vilket man vinner en väldig massa plats på. Men i din länk ser man exakt vad som gäller för varje apk - skitbra!
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11