Att ta en fika på stan
20 inlägg
• Sida 1 av 1
Att ta en fika på stan
hejhej
har en tid jag ska träffa en person jag ska lära känna och personen tyckte det var lämpligt att vi skulle ta en fika på stan för att bara lära känna varandra, alltså bara sitta dricka kaffe och... ?????
ja vad gör man egentiligen, vad pratar man om?
kom på att jag aldrig i mitt liv suttit på stan för att ta en kopp kaffe och lära känna någon, har alltid träffat nya människor enbart där aktiviteter är fokuset
jag får bilden att vi bara ska dricka kaffe på ett kafé och stirra på varandra men det verkar sjukt konstigt som aktivitet
har en tid jag ska träffa en person jag ska lära känna och personen tyckte det var lämpligt att vi skulle ta en fika på stan för att bara lära känna varandra, alltså bara sitta dricka kaffe och... ?????
ja vad gör man egentiligen, vad pratar man om?
kom på att jag aldrig i mitt liv suttit på stan för att ta en kopp kaffe och lära känna någon, har alltid träffat nya människor enbart där aktiviteter är fokuset
jag får bilden att vi bara ska dricka kaffe på ett kafé och stirra på varandra men det verkar sjukt konstigt som aktivitet
Re: ta en fika på stan
Du måste prata. Prata om väder, intresse, jobb. Osvosv...
Är det en date så glömmer du inte att le!
Är det en date så glömmer du inte att le!
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Är hon inte snygg eller vad menar du?kitsove skrev:jag får bilden att vi bara ska dricka kaffe på ett kafé och stirra på varandra men det verkar sjukt konstigt som aktivitet
Ställ frågor, som inte är alltför specifika, om den andra personen. "Vad jobbar du med då?", "vad är roligast med det?" osv. Antar jag. Sen lyssnar du så mycket du orkar. Svara på frågor också.
Nej, könet har absolut ingen betydelse. Ber hemskt mycket om ursäkt.kitsove skrev:det är en han om det gör någon skillnad
Inte könet men syftet med fikan kanske. Sammanhanget i vilket man försöker lära känna varandra.
Parvlon skrev:Nej, könet har absolut ingen betydelse. Ber hemskt mycket om ursäkt.kitsove skrev:det är en han om det gör någon skillnad
kan inte förstå vad du ber om ursäkt för så det är inte någon fara
Det är vid sådana här tillfällen som personkemin kommer in i bilden.
Har ni bra kemi, kommer allt prat och sådant komma av sig självt.
Har ni inte bra kemi...*skrattar*
Ja, så finns det risk att ni stirrar på varandra, frågar lite stelt om vad den andra personen tycker om fika med mer....
Men det ska nog gå bra, men som sagt, om det nu är en person som du inte har bra personkemi med, då märker du det.
Var ärlig och säg som det känns...
Du vill ju inte gärna vara vän med en person som du inte har bra personkemi med i alla fall.
...eller...det kanske du vill....
Jaja...det kommer gå bra!!
Lycka till!!
..du får gärna skriva hur det gick sedan...
Har ni bra kemi, kommer allt prat och sådant komma av sig självt.
Har ni inte bra kemi...*skrattar*
Ja, så finns det risk att ni stirrar på varandra, frågar lite stelt om vad den andra personen tycker om fika med mer....
Men det ska nog gå bra, men som sagt, om det nu är en person som du inte har bra personkemi med, då märker du det.
Var ärlig och säg som det känns...
Du vill ju inte gärna vara vän med en person som du inte har bra personkemi med i alla fall.
...eller...det kanske du vill....
Jaja...det kommer gå bra!!
Lycka till!!
..du får gärna skriva hur det gick sedan...
kan inte svara för om det gick bra eller ej men jag tyckte det kändes ok, sen kan jag se i efterhand många fel såklart, om den andre personen lät sig påverkas av något får visa sig vid nästa möte om några attityder förändrats
kitsove skrev:kan inte svara för om det gick bra eller ej men jag tyckte det kändes ok, sen kan jag se i efterhand många fel såklart, om den andre personen lät sig påverkas av något får visa sig vid nästa möte om några attityder förändrats
Var det någon form utav dejt eller var det mer kompis relaterat?
kitsove skrev:ny vän, ej dejt men är det egentligen så stor skillnad?
En date är kärleksrelaterat och en fika med en ny vän är vänskapsrelaterat. Skillnaden? Ptjaa, om man ska hårdra det. Den ena vill du ha sex med -den andra vill du bara vara VÄN med.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:kitsove skrev:ny vän, ej dejt men är det egentligen så stor skillnad?
En date är kärleksrelaterat och en fika med en ny vän är vänskapsrelaterat. Skillnaden? Ptjaa, om man ska hårdra det. Den ena vill du ha sex med -den andra vill du bara vara VÄN med.
okej hur kunde jag missa det?
paradiset i borlänge? som tusan där bodde jag för några år sen, rött tegelhus på jungrustigen, liten värld
kitsove skrev:Fighterbabe skrev:kitsove skrev:ny vän, ej dejt men är det egentligen så stor skillnad?
okej hur kunde jag missa det?
paradiset i borlänge? som tusan där bodde jag för några år sen, rött tegelhus på jungrustigen, liten värld
Du menar Jungfrustigen va?
Jag bor i ett beige-färgat betonghus med putsfasad, på andra sidan vägen. De populära radhusen...
- Fighterbabe
kitsove skrev:Jungfrustigen precis
tror jag vet vilka du menar, fint område överlag.
Ja, det är jättemysigt här. Och det ger verkligen skäl för sitt namn!
Var bor du NU då, om man får fråga?
- Fighterbabe
jag flyttade från borlänge lite över ett år sen till hudiksvall, väldigt skönt efter att ha bott i bullermyren några år bara illegala och gäng där, jag vet inte hur jag bärt mig åt för nya stället här uppe verkar vara en dumpstation för missbrukare till råga
inget ont mot några folkgrupper/klasser men man vänjer sig inte direkt vid dagliga konflikter i området som kräver polis inblandad hehe.
så paradiset saknar jag, så kul att det kom upp
inget ont mot några folkgrupper/klasser men man vänjer sig inte direkt vid dagliga konflikter i området som kräver polis inblandad hehe.
så paradiset saknar jag, så kul att det kom upp
Återgå till Att leva som Aspergare