Att söka en partner på krogen
Jag har alltid undrat vad de gör därinne så länge.
Har också provat body (nån gång på 80-talet). Min hade tryckknappar... det var ingen höjdare om man säger så.
Och jag skulle definitivt inte knäppa den åt nån annan! Är de för packade för att knäppa själva borde de ha kardborrband. Fast det kan ju få andra olyckliga konsekvenser om man inte rakat muffen...
Har också provat body (nån gång på 80-talet). Min hade tryckknappar... det var ingen höjdare om man säger så.
Och jag skulle definitivt inte knäppa den åt nån annan! Är de för packade för att knäppa själva borde de ha kardborrband. Fast det kan ju få andra olyckliga konsekvenser om man inte rakat muffen...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:24:02, redigerad totalt 1 gång.
Man har väl rätt att bara gå ut och dansa också om man vill.
Ja, det tycker jag! Jag har började med att dansa bugg och där är det en hel del som "bara" dansa för att det är roligt.
Sedan bruka det vara lite trög med att blir uppbjuden men jag har funderat på om det bero på min kropps-hållning. Men det kan bara blir bättre.
Någon gång har det nog nappat någon som trodde att det skulle blir något mera men eftersom jag inte uppfattade varför han blängde så och bara gick hem..... Han var inte min typ
Senast redigerad av einefrau1 2011-05-04 20:24:02, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker det är självklart att man tvättar händerna efter att man haft dem vid sitt eller någon annans kön.sugrövmanövern skrev:Då blev hon arg! Hon blev jätteförnärmad för att jag genom att tvätta fingrarna hade förolämpat hennes fitta.
- Jasså, det luktade illa??? Skrek hon.
Jag svarade någonting ohörbart. Så kan det gå till när tjejer går 2 och 2 på toaletten.
Pax för att aldrig bli tjej
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:02, redigerad totalt 1 gång.
Jag som pratat med ett antal tjejer om den saken (har ännu inte bjudit på någon drink) att bjuda en tjej på en drink på krogen gör oftast bara att hon tacksamt tar emot drinken.Debbido skrev:Det behövs ett AS-lexikon för aspergare på krogen. Här är det enbart subtila signalsystem som gäller. Språket är kraftigt kodat. "Får jag bjuda dig på en drink?" trodde jag i början betydde: Får jag bjuda dig på en drink? innan jag förstod att det betydde: Är du tillgänglig för sex i natt? Så, det säkraste är att betala sin egen drink.
En tjej sade, "nähääe, jag fattar inte det där med att killar ska bjuda på drinkar, man tar ju bara emot dem, pratar lite och går.
Jag har ju egna pengar om jag vill ha en drink".
Är du ute efter att prata så uppskattas det oftast mer än att få en gratis drink.
Vänner (som var killar) sade i 25 årsåldern att man måste bjuda på drinkar, jag fattade aldrig varför och sade åt de tjejer som bad om gratisdrinkar att jag inte bjöd på drinkar, då tyckte de att jag var snål.
Men jag har haft väldigt trevliga pratstunder med tjejer utan att bjuda på någon drink.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:02, redigerad totalt 1 gång.
Är extremt trött idag så jag fattar lite långsamt... Har det alltså gått så långt (i 'jämställdhetens' Sverige) att killar numera måste bjuda på drinkar bara för att få prata med en tjej?
I så fall tycker jag verkligen inte killarna ska bjuda på något. Å andra sidan ska de väl inte heller inbilla sig att de ska få sex mot en fjuttig drink eller två. Tycker hela drinkkonceptet således bör skrotas. Som du säger så har ju de flesta tjejer råd att köpa sig egen drink om de vill ha. Om alla betalar för sig själva så blir det enklast för alla inblandade.
F ö är jag väldigt glad att inte bo i t ex England eller Irland där man turas om att köpa alla i sällskapet eller vid bordet en omgång istället för att var och en betalar för sig. Kan bli en dyr affär om alla utom man själv dricker alkohol. Och jobbigt att hålla reda på vems tur det är. Och tänk om man är 10 i sällskapet, måste man dricka 10 öl eller drinkar då?
I så fall tycker jag verkligen inte killarna ska bjuda på något. Å andra sidan ska de väl inte heller inbilla sig att de ska få sex mot en fjuttig drink eller två. Tycker hela drinkkonceptet således bör skrotas. Som du säger så har ju de flesta tjejer råd att köpa sig egen drink om de vill ha. Om alla betalar för sig själva så blir det enklast för alla inblandade.
F ö är jag väldigt glad att inte bo i t ex England eller Irland där man turas om att köpa alla i sällskapet eller vid bordet en omgång istället för att var och en betalar för sig. Kan bli en dyr affär om alla utom man själv dricker alkohol. Och jobbigt att hålla reda på vems tur det är. Och tänk om man är 10 i sällskapet, måste man dricka 10 öl eller drinkar då?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:24:02, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Har också provat body (nån gång på 80-talet). Min hade tryckknappar... det var ingen höjdare om man säger så.
Och jag skulle definitivt inte knäppa den åt nån annan! Är de för packade för att knäppa själva borde de ha kardborrband.
Apropå hjälpa någon annan på fyllan. Ett par jag känner hade festat med några andra och killarna i gänget var fulla och en av dem hade uppenbarligen tappat kontrollen över sig själv för när de skulle gå hem behövde han stanna och pinka i en buske varpå han ramlar omkull och klarar varken att resa sig eller få in Petter-Niklas igen, så hans killkompis fick hjälpa honom. Och han kommer nog inte kom ihåg det senare i heller men lär väl får höra det..
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:24:02, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Är extremt trött idag så jag fattar lite långsamt... Har det alltså gått så långt (i 'jämställdhetens' Sverige) att killar numera måste bjuda på drinkar bara för att få prata med en tjej?
I så fall tycker jag verkligen inte killarna ska bjuda på något. Å andra sidan ska de väl inte heller inbilla sig att de ska få sex mot en fjuttig drink eller två. Tycker hela drinkkonceptet således bör skrotas. .
Eftersom jag är autistisk kan jag bara gissa vad kroggesterna betyder.
Min erfarenhet är att om jag sagt ja till en drink så är jag "intecknad" för kvällen. Sedan ska jag fortsätta snacka och dansa med just den mannen. Om jag efter en stund bara lämnar honom (sedan jag avnjutit den dyra drinken ) så blir reaktionen oerhört negativ. Mannen i fråga känner sig blåst. Han hade ju köpt en natt med Debbido, eller ? Eller VAD kostar hon? Kan det inte räcka med en "Gröna Hissen" eller måste det till Vodka on ice?
I Holland var det inga problem med att ta emot drinkar eftersom de gavs som ett uttryck för vänskap och "Welcome to Holland!" Min son stirrade förskräckt på mig när ett ungt par bjöd honom på en drink: VAD VILL DE? GRUPPSEX? "Ta det lugnt, sa jag. De är såna här. Allt handlar inte om sex på kontinentens pubar!"
Jag blev ofta bjuden på drinkar av de personer på puben som kände min skottske pojkvän. De ville väl typ grattulera honom. Problemet med detta var ju att jag kände mig väldigt konstig när jag tvingats dricka upp sju glas vin.
Det märkliga med Holland var att alkoholen tycktes väldigt mycket mera intressant än knarket.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 20:24:07, redigerad totalt 1 gång.
Debbido skrev:mnordgren skrev:Jag undrar hur många nya krogbesökare den här tråden har genererat, om ni förstår vad jag menar.
Nej - Hur menar du?
Jag har inte läst tråden så värst jättenoga, men det känns som att den ger en negativ bild av kroglivet.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 20:24:07, redigerad totalt 1 gång.
Ni verkar vara födda igår allihop...ha ett bra liv i dockskåpet era fingervantar...hälsa Syster Yster!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:24:07, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Vad är det nu du har surnat till för Krigarn?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 20:24:07, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
regnif skrev:Debbido skrev:
Det märkliga med Holland var att alkoholen tycktes väldigt mycket mera intressant än knarket.
De kände väl för att variera sig då?
Grejen är den att de där nere vet att man blir helt korkad och väldigt asocial av marijuana. Alkoholen är en social drog. Korkad blir man förstås men det tar tid innan man märker det!
Debbido skrev:regnif skrev:Debbido skrev:
De kände väl för att variera sig då?
Grejen är den att de där nere vet att man blir helt korkad och väldigt asocial av marijuana. Alkoholen är en social drog. Korkad blir man förstås men det tar tid innan man märker det!
Det var väl nåt sånt jag gick och spånade på också
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:24:07, redigerad totalt 1 gång.
En bekant berättade att tjejer brukar komma fram till honom på krogen och säga: "Ska du inte köpa en drink åt mig, jag som är så snygg?"
Men själv har jag bara upplevt det nån enstaka gång, hur är det med er andra på forumet?
Men själv har jag bara upplevt det nån enstaka gång, hur är det med er andra på forumet?
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 20:24:07, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren skrev:Debbido skrev:mnordgren skrev:Jag undrar hur många nya krogbesökare den här tråden har genererat, om ni förstår vad jag menar.
Nej - Hur menar du?
Jag har inte läst tråden så värst jättenoga, men det känns som att den ger en negativ bild av kroglivet.
Jag vet inte om detta är den bästa sammanfattningen? Man kan ju klart säga att för människor i autismspektrum är krogen en bra plats att göra bort sig på! Också en social träningsarena. Missförstånd, besvikelser, feltolkningar av blickar, gester etc. Fast, man kanske lär så något på kuppen?
När jag var yngre och fick lov att dansa diskodans utan att bli utskrattad så hade jag vansinnigt roligt i just detta med dansen. För de som får och kan dansa finns ju möjligheten att få njuta av just dans och musik.
Om jag avstår en stund från att moralisera och döma ut en aspergertjej som inte klarade av manipulationerna och att säga Nej - då får jag väl säga att...hmm....under det virriga liv som gått har jag..
legat med en massa söta, gulliga, sexiga killar!
Så, då var det gjort! Jag har brutit mot det största tabuet av alla. Killar kan skryta med hur många tjejer de haft, men tjejer är bara horor om de haft fler än en. Om det är tillåtet med "fri kärlek" så gäller det väl båda könen, eller?
Stay the night!
http://www.youtube.com/watch?v=yLZu0lLdyGs
Återgå till Att leva som Aspergare