Att sluta att äta kött och bli vegetarian?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Att sluta att äta kött och bli vegetarian?

Inläggav triggerhappyD » 2024-09-05 13:47:04

manne skrev:
triggerhappyD skrev:Fegisar!

Om man kan äta kött, så kan man allt kolla 20-30 min av en dokumentär om köttindustrin iaf tycker jag.

Men ni vill inte veta vad ni bidrar till, och det är på sätt och vis begripligt, med tanke på vad det är ni bidrar till.


Att äta gris och ko är naturligt och det har man gjort sedan bronsåldern helt normalt det ju :-)049 :-)Happy

gris och ko är boskaps djur :-)Happy

stenåldersmänniskan åt också kött :-)Happy


Vad spelar det för roll vad som är naturligt eller vad man gjort sen bronsåldern?

Folk har förslavat, våldtagit och dödat varandra sen dess också. Försvarar du sånt idag med "att det är naturligt och har varit så länge" ?

Hundar ses som mat i vissa delar av världen, så med din logik är det även ok att äta hund.

Så imorgon blir det labradorkött för mig till lunch i protest mot dina svaga argument. :lol: :wink:

Kollade du på dokumentären btw manne?
triggerhappyD
 
Inlägg: 5133
Anslöt: 2015-06-01

Att sluta att äta kött och bli vegetarian?

Inläggav manne » 2024-09-05 13:57:01

triggerhappyD skrev:
manne skrev:Att äta gris och ko är naturligt och det har man gjort sedan bronsåldern helt normalt det ju :-)049 :-)Happy

gris och ko är boskaps djur :-)Happy

stenåldersmänniskan åt också kött :-)Happy


Vad spelar det för roll vad som är naturligt eller vad man gjort sen bronsåldern?

Folk har förslavat, våldtagit och dödat varandra sen dess också. Försvarar du sånt idag med "att det är naturligt och har varit så länge" ?

Hundar ses som mat i vissa delar av världen, så med din logik är det även ok att äta hund.

Så imorgon blir det labradorkött för mig till lunch i protest mot dina svaga argument. :lol: :wink:

Kollade du på dokumentären btw manne?


lägg av för fan hundar och katter är också rovdjur och de äter kött ju också :-)049 :-)Happy :D
våran lilla charlie tyckte om att äta köttbullar och hamburgare :-)Happy :D
manne
 
Inlägg: 19828
Anslöt: 2007-08-23

Att sluta att äta kött och bli vegetarian?

Inläggav triggerhappyD » 2024-09-05 15:41:48

manne skrev:
lägg av för fan hundar och katter är också rovdjur och de äter kött ju också :-)049 :-)Happy :D
våran lilla charlie tyckte om att äta köttbullar och hamburgare :-)Happy :D


Människan är omnivor till skillnad från katt och hunddjur och behöver inte äta kött för att överleva längre.
Det är bara dåligt för hälsan, miljön och alla miljarder djur som plågas och dödas till följd av det.
Och det ger även upphov till zoonotiska sjukdomar och virus som SARS, MERS, Fågelinfluensan, Svininfluensan m.m.

Hundar äter btw till och med bajs manne. Och många kattdjur både våldtar och dödar sina egna.
Så jag tror inte det är en bra ide att apa efter hur andra djur beter sig i naturen.

Jag utmanar dig manne.
Kolla 30 minuter av dokumentären iaf, du gillar ju att kolla på dokumentärer normalt sätt?
Och du utger dig för att värna om djurens bästa om jag inte minns fel?
Så varför skulle du ha problem att kolla en dokumentär om hur köttindustrin i västvärlden ser ut?
Du stödjer den, och du försvar den, men du vill inte veta vad det är du stödjer och försvarar?

Lite fegt måste jag säga.
triggerhappyD
 
Inlägg: 5133
Anslöt: 2015-06-01

Återgå till Intressanta intressen



Logga in