Att göra rätt för sig [delad tråd]
Re: Att göra rätt för sig
sugrövmanövern skrev:Jag hoppas du sitter och lagar felcitatet nu oh begåfvade man. Så du gör rätt för dig och inte skapar kaos på forumet och merarbete för moderatorerna som arbetar ideellt.Frimodig skrev:Aah, en begåvning. Kära nån.
Jag är inte bra på tekniska grejer, jag har noll respekt.
Lennart Frimodig
KrigarSjäl skrev:Fan vad jag är trött på det här uttrycket. "Göra rätt för sig".
Som om vi bidragstagare vore lata parasiter eller något, men i själva verket är det ju så att ni som har arbete är de privilegierade.
Ni kan åka till Thailand, "förverkliga er själva", äga er bostad, se fram mot en pension etc.
För oss som lever på småpengar är det grå vardag jämt. Det finns aldrig något att fira, inget att se fram emot och inget man företar sig BETALAR sig.
Vi lever ur hand i mun och kan se fram mot ett helt liv där man inte kan unna sig ngt extra - och så har ni besuttna mage att kalla OSS bekväma, lata och allt vad det nu är.
Jag säger bara en sak. Håll käften på er.
Ni har inte problemformuleringsprivilegiet.
I synnerhet när ni själva aldrig suttit i skiten.
Och nej, er fattiga studenttid för tjugo eller trettio år sen räknas inte. Inte era (betalda) första jobb heller.
Ni har aldrig behövt brottas med samma existentiella demoner som vi gör dagligen.
I Sverige handlar det om att göra rätt för sig för att få respekt.
Lennart Frimodig
Det här är basic, jag är också oteknisk. Förhandsgranska så ser du om det blivit rätt. Man kan inte ha hur många citat som helst i varandra, då måste man ta bort några och bara spara det viktigaste, detta kan vara vad som gått fel vid din större felcitering av multipla citat.Frimodig skrev:Jag är inte bra på tekniska grejer,
Du säger att du inte förstår folk som smiter, men du smiter själv hela tiden bland annat från ditt ansvar som seriös medskribent här. Konstigt resonemang.
Varför? Tycker du att du är cool eller? Folk kommer inte att lyssna på dig om du håller på som en barnrumpa i seriösa diskussioner.Frimodig skrev:jag har noll respekt
Att göra rätt för sig verkar vara en viktig fråga för dig, så varför skriver du inte seriösa grejer och bemöter svaren med annat än "du vet bäst" och liknande?
Det här är ingen tävling, det är ett diskussionsforum vi är på och alla möjliga åsikter och påpekanden kommer upp då. Vill du sitta och vara bäst kan du väl spela nåt dataspel eller nåt och bli kung på det?
Frimodig skrev:Sugrövmanövern, Alien, Tayler Durden. Kära nån.
Lennart Frimodig
Det där säger mig ingenting, förstår inte vad du menar.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Frimodig skrev:KrigarSjäl skrev:Fan vad jag är trött på det här uttrycket. "Göra rätt för sig".
Som om vi bidragstagare vore lata parasiter eller något, men i själva verket är det ju så att ni som har arbete är de privilegierade.
Ni kan åka till Thailand, "förverkliga er själva", äga er bostad, se fram mot en pension etc.
För oss som lever på småpengar är det grå vardag jämt. Det finns aldrig något att fira, inget att se fram emot och inget man företar sig BETALAR sig.
Vi lever ur hand i mun och kan se fram mot ett helt liv där man inte kan unna sig ngt extra - och så har ni besuttna mage att kalla OSS bekväma, lata och allt vad det nu är.
Och nej, er fattiga studenttid för tjugo eller trettio år sen räknas inte. Inte era (betalda) första jobb heller.
Ni har aldrig behövt brottas med samma existentiella demoner som vi gör dagligen.
Det är kul med såna här som vet om andra.
Problemformuleringsprivilegiet tillhör de som försörjer sig själva. Just that.
Lennart Frimodig
-Bah, försörjer sig själva my ass. Det är bara ett annat ord för att roffa åt sig en större del av kakan.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
sugrövmanövern skrev:Det här är basic, jag är också oteknisk. Förhandsgranska så ser du om det blivit rätt. Man kan inte ha hur många citat som helst i varandra, då måste man ta bort några och bara spara det viktigaste, detta kan vara vad som gått fel vid din större felcitering av multipla citat.Frimodig skrev:Jag är inte bra på tekniska grejer,
Du säger att du inte förstår folk som smiter, men du smiter själv hela tiden bland annat från ditt ansvar som seriös medskribent här. Konstigt resonemang.Varför? Tycker du att du är cool eller? Folk kommer inte att lyssna på dig om du håller på som en barnrumpa i seriösa diskussioner.Frimodig skrev:jag har noll respekt
Att göra rätt för sig verkar vara en viktig fråga för dig, så varför skriver du inte seriösa grejer och bemöter svaren med annat än "du vet bäst" och liknande?
Det här är ingen tävling, det är ett diskussionsforum vi är på och alla möjliga åsikter och påpekanden kommer upp då. Vill du sitta och vara bäst kan du väl spela nåt dataspel eller nåt och bli kung på det?Frimodig skrev:Sugrövmanövern, Alien, Tayler Durden. Kära nån.
Lennart Frimodig
Tack för strykningarna över ryggen. Vi befinner oss i lätt olika verkligheter.
Fast jag uppskattar omtanken.
Lennart Frimodig
KrigarSjäl skrev:Frimodig skrev:KrigarSjäl skrev:Fan vad jag är trött på det här uttrycket. "Göra rätt för sig".
Det är kul med såna här som vet om andra.
Problemformuleringsprivilegiet tillhör de som försörjer sig själva. Just that.
Lennart Frimodig
-Bah, försörjer sig själva my ass. Det är bara ett annat ord för att roffa åt sig en större del av kakan.
Antagligen kan man ha såna här politiska idéer som ursäkt.
För att man inte gör rätt för sig.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:Jag blir anmärkningsvärt otrevlig när jag diskuterar sån här.
Det här som min mamma lärde mig. Det är inte meningen att sätta sig på nån.
Det är som om människor spottar på min mamma. Så, jag blir skitotrevlig.
Det är ok, ni fattar ingenting.
Lennart Frimodig
Du har helt rätt. Jag spottar på din mamma och hennes moralkakor.
Din mamma må ha varit en viktig person i ditt liv. För mig betyder hon ingenting. Hon har aldrig hjälpt mig med någonting och kommer aldrig att hjälpa mig med någonting. Så hon är en icke-person för mig.
När man är barn tror man att allt ens mamma säger är sant. De flesta av oss växer upp, blir vuxna och märker så småningom att allt mamma sa inte var sant.
Det är kanske dags för dig att bli vuxen, även mentalt? Och inse att allt din mamma sa inte är sant, för det är det inte.
/Mats
P.S.
Jag kan också vara anmärkningsvärt otrevlig. Jag blir det när folk är otrevliga mot mig.
Det stinker narcissism. Vilken vidrig lukt det är. Det är lätt att sparka neråt va din patetiska nolla.
Och ja det är dig jag menar Lennart Fripussy.
Och ja det är dig jag menar Lennart Fripussy.
Co-Admin
Även om din måltavla betett sig minst sagt provocerande är det här angreppet inte acceptabelt.
Det här är inlägget är också över gränsen:
post829369.html#p829369
Detta är en tillsägelse, meddelas även via PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Även om din måltavla betett sig minst sagt provocerande är det här angreppet inte acceptabelt.
Det här är inlägget är också över gränsen:
post829369.html#p829369
Detta är en tillsägelse, meddelas även via PM.
------------
- Tyler_Durden
- Anslöt: 2012-06-12
Re: Att göra rätt för sig [delad tråd]
Co-Admin
Låser upp tråden igen och hoppas att den inte kommer att behöva låsas igen.
Frimodig fick en varning: post829338.html#p829338
Tyler-Durden fick en tillsägelse: post829431.html#p829431
Skrev ett påpekande här: post829345.html#p829345
------------
Låser upp tråden igen och hoppas att den inte kommer att behöva låsas igen.
Frimodig fick en varning: post829338.html#p829338
Tyler-Durden fick en tillsägelse: post829431.html#p829431
Skrev ett påpekande här: post829345.html#p829345
------------
Det är imponerande med all den här utövningen av kontroll. Alltså, jag blir skitskraj.
Nå.
Ok. Din mamma är ett känsligt kapitel för dig, Mats. Det var inte meningen att tvinga på dig nåt, det var ett sätt att förklara hur jag funkar.
Om vi skiter i pengar. Vad gillar du att göra?
Vad är du bra på?
Lennart Frimodig (Hoppas nu inte de här röda skynkena kommer störtande igen.)
Nå.
Ok. Din mamma är ett känsligt kapitel för dig, Mats. Det var inte meningen att tvinga på dig nåt, det var ett sätt att förklara hur jag funkar.
Vad är du bra på?
Lennart Frimodig (Hoppas nu inte de här röda skynkena kommer störtande igen.)
sugrövmanövern skrev:Det här är basic, jag är också oteknisk. Förhandsgranska så ser du om det blivit rätt. Man kan inte ha hur många citat som helst i varandra, då måste man ta bort några och bara spara det viktigaste, detta kan vara vad som gått fel vid din större felcitering av multipla citat.Frimodig skrev:Jag är inte bra på tekniska grejer,
Du säger att du inte förstår folk som smiter, men du smiter själv hela tiden bland annat från ditt ansvar som seriös medskribent här. Konstigt resonemang.Varför? Tycker du att du är cool eller? Folk kommer inte att lyssna på dig om du håller på som en barnrumpa i seriösa diskussioner.Frimodig skrev:jag har noll respekt
Det här är ingen tävling, det är ett diskussionsforum vi är på och alla möjliga åsikter och påpekanden kommer upp då. Vill du sitta och vara bäst kan du väl spela nåt dataspel eller nåt och bli kung på det?Frimodig skrev:Sugrövmanövern, Alien, Tayler Durden. Kära nån.
Lennart Frimodig
Jag beklagar. Det var inte alls meningen att framstå som en översittare.
Jag blir jättemärklig när jag bara slappnar av och är mig själv.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:Ok. Din mamma är ett känsligt kapitel för dig, Mats. Det var inte meningen att tvinga på dig nåt, det var ett sätt att förklara hur jag funkar.
Vad är du bra på?
Min mamma är inte något känsligt kapitel för mig. Det är ett missförstånd från din sida.
Jag gillar att sitta framför en dator och titta på prickmönster. Det framgår av presentationen som startade den här tråden.
/Mats
Mats skrev:Frimodig skrev:Ok. Din mamma är ett känsligt kapitel för dig, Mats. Det var inte meningen att tvinga på dig nåt, det var ett sätt att förklara hur jag funkar.
Vad är du bra på?
Min mamma är inte något känsligt kapitel för mig. Det är ett missförstånd från din sida.
Jag gillar att sitta framför en dator och titta på prickmönster. Det framgår av presentationen som startade den här tråden.
/Mats
Ok. Kan du göra andra såna här mönster?
Hur kan du tjäna pengar på den förmågan?
Man måste hålla koll på en massa saker från rymden. Vädret, kärnvapenanläggningar, framtida tsunamin, rörelser inom kommunistkina, vad som händer i världshaven, etc.
Du har säkert andra idéer för din förmåga och ditt intresse.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:Om vi skiter i pengar.
Det var en bra ansats.
Frimodig skrev:Hur kan du tjäna pengar på den förmågan?
Synd att du inte kunde hålla kvar den goda ansatsen i mer än ett inlägg.
Jag tycker vi fortsätter att skita i pengar.
/Mats
Mats skrev:Frimodig skrev:Om vi skiter i pengar.
Det var en bra ansats.Frimodig skrev:Hur kan du tjäna pengar på den förmågan?
Synd att du inte kunde hålla kvar den goda ansatsen i mer än ett inlägg.
Jag tycker vi fortsätter att skita i pengar.
/Mats
Ok.
Vad är du bra på att göra som kan roa andra människor?
Gör du exakt allting bara för dig själv?
Jag är lite fixerad vid att ha pengar eftersom jag riktigt avskyr att vara beroende av andra. Jag blir tammejfan mordisk när jag tänker tillbaka på de korta perioder i livet när jag var så där beroende. Jag funderade hela tiden på vilken jag skulle betala tillbaka till.
Lennart Frimodig
-Vadå betala tillbaka till?
Sjukersättning är en lagstadgad rättighet.
Sjukersättning är en lagstadgad rättighet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Frimodig skrev:Jag är lite fixerad vid att ha pengar eftersom jag riktigt avskyr att vara beroende av andra. Jag blir tammejfan mordisk när jag tänker tillbaka på de korta perioder i livet när jag var så där beroende. Jag funderade hela tiden på vilken jag skulle betala tillbaka till.
Att du är fixerad vid att ha pengar är ditt problem - inte mitt.
Jag vill inte diskutera mina pengar här.
/Mats
Frimodig skrev:Ok.
Mats. Jag upprepar det här för tredje gången.
Lennart Frimodig
Mats skrev:Jag vill inte diskutera mina pengar här.
Att göra rätt för sig handlar väl nästan definitionsmässigt om pengar.
Frimodig skrev:Frimodig skrev:Ok.
Jag har inte för avsikt att göra någonting alls för att du ska tycka bättre om mig. Att du tycker illa om mitt livsval har inte mycket med mig att göra. Det har faktiskt ingenting alls med mig att göra.
Att du tycker illa om mitt livsval är ditt problem. Det handlar om din fixering vid pengar och det får du lösa utan min hjälp.
/Mats
nallen skrev:Mats skrev:Jag vill inte diskutera mina pengar här.
Att göra rätt för sig handlar väl nästan definitionsmässigt om pengar.
Korrekt. Men jag hävdar att jag har blivit indragen i den här diskussionen mot min vilja.
Det verkliga problemet i den här tråden är dock inte huruvida jag gör rätt för mig eller inte. Det verkliga problemet är Frimodigs fixering vid pengar.
Mats skrev:Korrekt. Men jag hävdar att jag har blivit indragen i den här diskussionen mot min vilja.
Gott så, jag ska inte tjata.
Mats skrev:Frimodig skrev:Frimodig skrev:Ok.
Jag har inte för avsikt att göra någonting alls för att du ska tycka bättre om mig. Att du tycker illa om mitt livsval har inte mycket med mig att göra. Det har faktiskt ingenting alls med mig att göra.
Att du tycker illa om mitt livsval är ditt problem. Det handlar om din fixering vid pengar och det får du lösa utan min hjälp.
/Mats
Jag beklagar att jag framstår som rätt otrevlig för dig. Du är inte den ende som tycker så. Jag är antagligen rätt otrevlig.
Nå.
De här mönstren, vad kan du göra med dem? Vad är kul?
Lennart Frimodig
Återgå till Studier och arbetsliv