Återkallad anvisning

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Återkallad anvisning

Inläggav rhod » 2013-07-04 18:03:05

Om en handläggare på arbetsförmedlingen får reda på missförhållanden som att deltagaren stör verksamheten eller misssköter sig, och måste återkalla anvisningen, tar man hänsyn till deltagarens autismdiagnos och dess problematik så att anvisningen inte återkallas? Eller måste arbetsförmedlingen återkalla ovansatt personliga förhållanden?

Vad menas med att "Störa verksamheten"? Är det att man tvångsmässigt stör folk på arbetsplatsen?
rhod

Anslöt: 2009-04-13

Återkallad anvisning

Inläggav marxisten » 2013-07-04 18:40:27

rhod skrev:Vad menas med att "Störa verksamheten"? Är det att man tvångsmässigt stör folk på arbetsplatsen?

Tolkar "störa verksamheten" som att du på något sätt försvårar för arbetsplatsens produktion dvs. verksamhet.

Kan vara att du är högljudd och stör andra, går runt till alla andra, pratar mycket med andra, arbetar för långsamt så du stannar av produktionstakten, gör arbetet slarvigt osv. Kan vara en mängd saker, men kontentan är att man på något sätt inverkar negativt på arbetsplatsens produktion och därav stör verksamheten på arbetsplatsen.
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Återkallad anvisning

Inläggav Bjäbbmonstret » 2013-07-04 19:31:15

Nu tror jag att jag förstår din fråga. Är det du så att du undrar om arbetsförmedlingen har regler som gör att de måste återkalla en anvisning om en viss specifik situation har uppstått eller om de har möjlighet att bromsa den?

Det har jag faktiskt ingen aning om. Men någon måste ju ha sagt till Arbetsförmedlingen att det inte har funkat från början?
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Återkallad anvisning

Inläggav nabbe » 2013-07-04 22:22:25

När du skicka in ansökan skriv att du har fått en anvisning för att söka jobbet. Du måste söka jobbet och om du inte gör det så förlorar du A-kassa.
nabbe

Anslöt: 2009-06-03

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in