Aspigt att ha svårt att underordna sig?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Aspigt att ha svårt att underordna sig?

Inläggav Danne » 2009-11-29 18:46:10

Alexandra skrev:Finns det verkligen någon människa vid sina sinnens fulla bruk, som uppskattar att ha en chef som kan mindre om det man ska göra än vad man själv kan?!

En chef har sin uppgift, den anställde har sin.
Det betyder inte att chefen måste kunna den anställdes jobb.

T.ex. behöver inte chefen för SAS kunna flyga flygplan för att kunna göra ett bra jobb som chef.
Man har olika arbetsuppgifter helt enkelt, oftast är det så ialafall.

Men det måste finnas en ömsesidig respekt.
En chef med dålig koll på hur mitt arbete funkar måste respektera mitt yrkeskunnade, lika mycket som jag ska repsktera hans/hennes.

Annars blir det lätt problem.
Men då kan man säga åt chefen att man kan gå hem, så kan han/hon göra skiten själv istället. :D
(Som dom alltså inte kan.)
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:56:43, redigerad totalt 1 gång.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Re: Aspigt att ha svårt att underordna sig?

Inläggav Alexandra » 2009-11-29 19:04:20

Danne skrev:
Alexandra skrev:Finns det verkligen någon människa vid sina sinnens fulla bruk, som uppskattar att ha en chef som kan mindre om det man ska göra än vad man själv kan?!

En chef har sin uppgift, den anställde har sin.
Det betyder inte att chefen måste kunna den anställdes jobb.

T.ex. behöver inte chefen för SAS kunna flyga flygplan för att kunna göra ett bra jobb som chef.
Man har olika arbetsuppgifter helt enkelt, oftast är det så ialafall.

Men det måste finnas en ömsesidig respekt.
En chef med dålig koll på hur mitt arbete funkar måste respektera mitt yrkeskunnade, lika mycket som jag ska repsktera hans/hennes.

Annars blir det lätt problem.
Men då kan man säga åt chefen att man kan gå hem, så kan han/hon göra skiten själv istället. :D
(Som dom alltså inte kan.)

Ehm. Nu uttryckte jag mig oklart, inser jag. Vad jag ville få fram var, för att tala i klarspråk, att jag inte tror att "aspergare" har större problem med att underordna sig än så kallade "NT". Punkt.
Alexandra
Inaktiv

Anslöt: 2009-01-02

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in