Aspiga krav på partner

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav svensken » 2011-10-12 13:16:18

sussi83 skrev:Gör hur du vill, bara du gör det på mitt sätt. Sambo regeln. :D


typisk as regel tror jag :)
svensken
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2011-09-21

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Joakoni » 2011-10-13 20:13:02

Pemer skrev:Fast omhändertagande män upplevs ju nu då som för mjuka, mesiga, omanliga och är inte vad de flesta kvinnor upplever som attraktiva... :roll:

(Se åtskilliga trådar där vi tragglat igenom det ämnet förr...)

Oj vad fel du har... Inga macho för mig, tack!
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Joakoni » 2011-10-13 20:15:14

Mjukhet och värme är en av de saker jag uppskattar mest hos män...
Och intelligens är ett måste.
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav 424stil » 2011-10-13 20:29:30

Jag har aldrig haft en partner men jag hoppas hitta någon i framtiden. Jag attraheras av mörka kvinnor som antingen har mörk hy eller i alla fall svart hår och mörka ögon. "Två mörka ögon och leendet du gav mig" :D

Behöver inte vara speciellt "snygga" tjejer, jag gillar tjejer som ser ut som karaktärer, svårt att förklara. Min ena fastighetsskötare är jag lite småkär i, hon skulle nog inte klassas som en klassisk skönhet men jag finner henne jättesöt.

Men jag har gett upp tanken på en partner, har varit nära att få ihop ett förhållande några gånger tills tjejen märkt hur jobbig jag är. Jag har min katt och kan se fotboll massa gånger i veckan det får räcka för mig. Tänker inte ut och jaga tjejer i alla fall, om det dyker upp nåt oväntat och man hittar någon hade det varit fint men om inte det gör det så är jag redan förberedd på "det värsta" dvs leva ensam. Har varit ensam nu i 32 år så det är inte så farligt.

Träffade en kille på min dagliga verksamhet som jag tycker är helskön med humor och han sa att "ingen kommer någonsin vilja ha mig" och det lät tragiskt för han kanske inte ser ut som en prins men har ett hjärta av guld. Det tror jag många ensamma kvinnor/män har, ingen har bara lagt märke till dom.

Det borde vara alla män som misshandlar sina kvinnor som borde vara ensamma, inte vi blyga killar som innerst inne bara väntar på att ösa kärlek på någon ensam kvinna som törstar efter det också. Vet bara inte hur man ska hitta dessa kvinnor. Testade match.com men hittade bara "normala" tjejer som jag dejtade 4-5 gånger och sen lämnade dom mig.

Jaja, det var bara lite svammel, nu ska jag återgå till att 100% ägna min tid åt något viktigare: fotboll. :D
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav snyft » 2011-10-31 13:56:53

Söt, kåt, delade värderingar, liberal, delade intressen, brinner verkligen för något, gärna rik.
Söt, kåt och delade intressen är väl de jag utgår ifrån nu.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Inläggav Joakoni » 2011-10-31 19:38:20

Mogen, balanserad, med vårdat språk. Så klart kan alla svära, det gör jag också, när det är känslomässigt försvarbart. Intelligent, förstående och finkänslig.
Ordval i stil: kuk, fitta, röv, knulla osv. är direkt avtändande. Inga tjurar med testosteron sprutande ur alla möjliga öppningar!... Nej, tack!
Män jag fastnar för är varma och mjuka. Ett sinne för humör är välkommet.
Inga speciella krav på utseendet, men så klart måste jag uppfatta honom som attraktiv. Gärna lite kramvänlig :-)Happy
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav calima » 2011-10-31 21:03:13

Självgående och i princip utan bekräftelsebehov.

Inget plåster som absolut måste kramas, gosa och sitta nära i soffan vareviga kväll, någon gång ibland är dock ok. Inga levande ljus, räkor och vitt vin- Nej Tack!

En som kan ta egna initiativ och göra saker på egen hand, med egna intressen och egna projekt.

Och, absolut viktigast, en "utemänniska". Gräva land, plantera, mocka, plocka svamp, fixa med veden, paddla kanot osv.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav lasseivägen » 2011-10-31 23:08:29

Snygg på det sätt jag uppskattar, absolut inte bildsönt trendigt utseende. Intelektuellt rörligt huvd, gilla att vara i naturen, tretimmars promenader, vara på havet.
Acceptera att jag nästan enbart umgås med mig själv. Om jag inte träffar på någon med mina värderingar i min egen ålder.
Deffenitivt inte TV-serier. Helst inte TV er än en timma/vecka
Inse att jag inte är den person som väldigt många inbillar sig att jag är.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in