Aspie-quiz
weasley skrev:Hahaha!
Det var inte menat som ett skämt,det kanske verkade så men jag förstår att det kanske inte är så vanligt att man har de intressena?
Jag har mina funderingar om det är ett drag som jag fått i arv utav min farsa. Han har haft en egen skrot, där han kunnat skruva sönder så mycket bilar som möjligt i den takt han ville. På sina föräldrars gård, när de blev för gammla att säga ifrån fyllde han tomten typ med massor utav bilar som skulle 'in på reparation'. De flesta gånger blev de ju lagade men i hans takt. Jag har kommit ifrån det oljiga intresset men mycke smutsigt har det blivit där jag också levt.
Nej det är inte städat ifall du undrar(han har dock pratat om asfaltering)på tomten än, fastän det var typ 10år sedan han la ner.
Kristofer: som tur är har jag en stor släkt som gärna gav mig tekniska prylar i presenter, så om man slår ut kostnaden under min uppväxt tycker jag inte det är så farligt. Barnbidraget gick oftare till morsans vindrickande.
Har också kastat en del saker
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 13:52:16, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:weasley skrev:Jag är väldigt dålig på att kasta sopor.
That makes two of us. :)
Hihi!
Jag var väldigt bra på att kasta brännbollar när jag var liten. Jag var en av dem som fick stå längst bak och plocka långbollarna från de hårdskjutande grabbarna.
Däremot var jag usel på att smacka iväg den rackarns bollen. Fick aldrig till tekniken med brännbollsträt. Stekspaden var mitt sistaval, på den fick jag alltid iväg bollen, men hu så kort den gick! De få gånger jag träffade med brännbollsträt lyckades jag ofta springa frivarv, trots att jag är riktigt långsam på korta sträckor. Är mer av en medeldistansare. Hög jämn fart är min grej.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 13:52:16, redigerad totalt 1 gång.
Jag har svårt att kasta både sopor och en massa annat. Å andra sidan gör mig kanske det till en sopa själv, och litet självbevarelsedrift har man väl. Fast så klart, i djupa själavåndor kan jag ju kasta mig...
Dock inte väckarklockan i väggen; nog för att jag skulle vilja, men en ny kostar ju pengar och besvär. Fast hur en neanderthalare skulle göra... tänk om de dog ut för att de hade för mycket peace, love and understanding i sina stora hjärnor?...
Dock inte väckarklockan i väggen; nog för att jag skulle vilja, men en ny kostar ju pengar och besvär. Fast hur en neanderthalare skulle göra... tänk om de dog ut för att de hade för mycket peace, love and understanding i sina stora hjärnor?...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:52:16, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Neandertalarna kanske började kasta varandra? ;-D
Neanderthalare vet jag inte, men dvärgkastning lär väl förekomma.
Annars är väl indierna bra på det där med kast.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:52:16, redigerad totalt 1 gång.
Jag blev sämst i hela min årskurs i kommunmästerskapet i kast med liten boll i mellanstadiet. Förmodligen hade det att göra med, att jag lyckads släppa bollen allt för sent, drämma ner bollen mindre än en meter framför mina egna fötter, och vägrades göra ett omkast...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 13:52:16, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh skrev:Blickar?
... kjährlige öghna-kast
heelan een lastbijls-last
woore wähl uhr-boota kasst
at af wijsa wist och fast
gåffues the blot intet såå hwasst
och uthan roo eller rast
som offta til uth dööd arts gast
- thå dragher man öffuer sigh sit öffuer-kasst.
(Aspekjär Bergbo)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:52:16, redigerad totalt 2 gånger.
Kvasir skrev:Räknas det förresten att kasta Sten i vattnet? Han brukar inte gilla det.
Jag känner en som heter Sten. Jag har aldrig sett honom bada frivilligt, trots att han gillar båtar.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 13:52:18, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Barnbidraget gick oftare till morsans vindrickande.
Beklagar djupt och hoppas du hade någon annan vuxen att lita på. Samt att du själv inte anammat drickandet.
Människor som dricker borde inte ha hand om de barn de eventuellt har. Barnen har rätt till ett bättre liv och en bättre uppväxt än så. Generellt sett. Och jag har hittills inte mött några undantag från det trots att jag sett ganska mycket.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 13:52:18, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:uniqueNr5 skrev:det händer att jag analyserar sönder saker..
Lyckas du laga dem igen?
Ja, sakta men säkert ..men jag tycker lagningsprocesserna gick snabbare för 5 år sedan.. delvis kanske det är mycket fler småbitar att pussla ihop och på mycket fler sätt...
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 13:52:18, redigerad totalt 1 gång.
uniqueNr5 skrev:Kvasir skrev:uniqueNr5 skrev:det händer att jag analyserar sönder saker..
Lyckas du laga dem igen?
Ja, sakta men säkert ..men jag tycker lagningsprocesserna gick snabbare för 5 år sedan.. delvis kanske det är mycket fler småbitar att pussla ihop och på mycket fler sätt...
Det kanske beror på att du ger dig i kast med större och svårare saker? Då brukar det ta längre tid att lista ut hur man får ihop dem igen.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:52:18, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:uniqueNr5 skrev:Kvasir skrev:[quote="uniqueNr5"]det händer att jag analyserar sönder saker..
Lyckas du laga dem igen?
Det kanske beror på att du ger dig i kast med större och svårare saker? Då brukar det ta längre tid att lista ut hur man får ihop dem igen. [/quote]
Fullständigt rimligt. Man håller väl samtidigt på att bli långsam och vis också istället för kvick som kastar sig in på ogenomtänkta spår...
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 13:52:18, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen