Asperger och inredning.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Asperger och inredning.

Inläggav sugrövmanövern » 2013-11-24 20:17:36

kiddie skrev:Sugis, det är formen på ditt rum som gör det svårt, det är många brutna väggar och inga riktiga "hörn". Så en vägg får ta väldigt mycket och då kan det bli uppradat.
Ja, det stämmer ju, det är bara en hel vägg. Ena soffan står framför ett fönster, bara det är ju synd i sig :-)003 ...
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Asperger och inredning.

Inläggav LordNelson » 2013-11-24 21:42:44

sugrövmanövern skrev:
kiddie skrev:Sugis, det är formen på ditt rum som gör det svårt, det är många brutna väggar och inga riktiga "hörn". Så en vägg får ta väldigt mycket och då kan det bli uppradat.
Ja, det stämmer ju, det är bara en hel vägg. Ena soffan står framför ett fönster, bara det är ju synd i sig :-)003 ...

Jag tror du ska låta dina möbler ta plats och inte stå uppskrämda längs väggarna. Lika med fondväggen. Låt den glänsa!
LordNelson
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-06-25

Asperger och inredning.

Inläggav sugrövmanövern » 2013-11-24 22:02:12

Fondväggen, ja, den blev alldeles för täckt av tvn och den stora hyllan :? . Skrota allt vid tv-väggen utom själva tvn? Tror det får bli så!!!! Tack för input alla, fler tankar emottages tacksamt, min hjärna är en oorganiserad gröt.

Tänker mig att man hänger högtalare och stereo på fondväggen, och kanske har någon vägghylla för prydnadssaker också, men ingen jättemöbel.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Asperger och inredning.

Inläggav ElisabetC » 2013-11-27 12:51:54

Tidslöst, moderna inslag, enkelt. Färre, men noggrant utvalda prydnadssaker. Rent, välorganiserat. Växter är ett måste <3. Personliga detaljer. Och GASSPIS/UGN. Avskyr el-spisar >.<.. Uschuschusch.
ElisabetC

Anslöt: 2013-08-30

Asperger och inredning.

Inläggav MsTibbs » 2013-11-27 13:02:36

Jag har lila väggar i vardagsrummet och vit/lila gardiner, gråsvart soffa med Ctrl+Alt+Del-kuddar i vitt som syster sytt. Under en ljusare grå hårig matta. Har ett vitrinskåp som med sin mörkbruna färg inte riktigt passar in, men det kostade bara typ 20kr, så det duger till jag får råd med bättre. Bokhylla i ljust trä. "samlar" på böcker...

Jag har udda möbler, men alla är slipade och målade i samma blå ultramarin, så de passar ihop ändå. Kök blå väggar och fräscha skåp i ljust trä.

Badrum halvkaklat i vitt och blått med blått golv och mörkblå runda blå mattor. Bara mörkblå handdukar. Draperi i duschen med roliga tecknade gubbar på.

Sovrum blå lugnande väggar, annars är det mesta rött och orange där. Har vita skåp och byrå, bokhylla i ljust trä. Stor tjock-tv, vägrar köpa platteve så länge tjockten funkar, även om mor och far erbjudit sig att betala. Datorbord/hylla i ljust trä. En mac och en Windowsdator, samt extern hårddisk och massa...

Jag gillar ombonat. Litet och mysigt med mjuka saker, hjärtkuddar i sängen mm. :)
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in