Asperger/dyslexi
Ska försöka inte skrika:-) Vet inte hur jag ska göra för att mina svar ska komma under rätt inlägg, de svårt o leta på mobilen, en mobil e mycket begränsad. När jag skriver vissa av er menar jag de som gör det, andra behöver inte ta åt sej. Påhopp, ja, jag känner mej granskad bedömd o tillrättavisad av många. Vissa av er:-) skriver, vi tycker, vi anser, vi vill mm. Jag hänger inte med o går i försvar. Individer? Om det e nån som försvarar individen så e det jag! En del använder ju vi hela tiden o regler, skrivna o oskrivna, diagnoser o annan osaklig påhopp, hänvisar till rapporter o forskning. Kallas de individ? Nej en grupp får som alla bräker i samma tonläge av rädsla för just o bli individ. En individ skriver jag, inte vi. Kan man inte bara få tycka o tänka bara? Pröva olika tankar o teorier, O SKRIVA ANNONSER SOM INDIVIDEN VILL? Verkar inte så, ert forum har oskrivna regler hur jag ska skriva annons, alltså hur er grupp skriver, men vem dikterar för gruppen vad e rätt-fel? Mvh Jx
Senast redigerad av Jx 2011-05-04 16:33:23, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen i gruppen av individer, som utgör det vi som är detta forum. Om du inte vill bli misstänkt för att provocera, bör du uttrycka dig försiktigare och mindre anklagande. Då behöver du inte gå i försvar och blir bemött som andra deltagare på forumet, nämligen efter vad du har att komma med i diskussionen.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 16:33:23, redigerad totalt 1 gång.
Jx skrev:Ska försöka inte skrika:-)
Lyckades tydligen inte särskilt länge, eftersom du skriver med versaler igen i det här inlägget.
Jx skrev:Vet inte hur jag ska göra för att mina svar ska komma under rätt inlägg, de svårt o leta på mobilen, en mobil e mycket begränsad.
Om det är tekninskt svårt från mobilen kan du ta det alternativa förslaget och nämna namnet på den du tilltalar.
Jx skrev:När jag skriver vissa av er menar jag de som gör det, andra behöver inte ta åt sej. Påhopp, ja, jag känner mej granskad bedömd o tillrättavisad av många.
Ja, det blev du. Men du var också väldigt snabb att hoppa på andra för att de inte forstod vad du ville med ditt inlägg, och på regnif som bara försökte vara vänlig och visa förståelse.
Jx skrev:Vissa av er:-) skriver, vi tycker, vi anser, vi vill mm. Jag hänger inte med o går i försvar. Individer? Om det e nån som försvarar individen så e det jag! En del använder ju vi hela tiden o regler, skrivna o oskrivna, diagnoser o annan osaklig påhopp, hänvisar till rapporter o forskning. Kallas de individ? Nej en grupp får som alla bräker i samma tonläge av rädsla för just o bli individ.
Det där är ju exempel på ett påhopp.
Jx skrev:En individ skriver jag, inte vi. Kan man inte bara få tycka o tänka bara?
Det får väl alla?
Jx skrev:Pröva olika tankar o teorier, O SKRIVA ANNONSER SOM INDIVIDEN VILL? Verkar inte så, ert forum har oskrivna regler hur jag ska skriva annons, alltså hur er grupp skriver, men vem dikterar för gruppen vad e rätt-fel?
Nu har jag förklarat flera gånger a) att det allmänt vedertagen netikett att inte skriva hela meningar med versaler och b) att netikett ingår i reglerna här. Det är alltså inte någon oskrivnen regel.
När det gäller kontaktförsök så tror jag samma regler gäller överallt i samhället: att man gärna vill veta något i förväg om den som söker kontakt. Detta för att det faktiskt finns risk att råka ut för t ex kriminalitet, stalking, raggningsförsök av sexsugna män, eller av någon som säljer ens mejladress till spammare. (Obs! jag menar inte att antyda att du skulle ha dyl skumma avsikter med din inbjudan, men jag känner sig inte.)
Därför hör det till vanligt sunt förnuft att vara försiktig, särskilt över nätet, och inte ta kontakt med någon man inte vet vem det är. Detta måste du rimligen känna till och kunna respektera?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:33:24, redigerad totalt 2 gånger.
Ert forum skrev jag utan att tänka. Kanske en del av er ska tänka till, ni skapar ett forum för vissa, de som e som ni. Tyvärr e asp inte bara som ni e, ni har inte patent på asp, men jag tror ni försöker göra det. De kommer skrämma bort många! Inte mej, jag kan svara för mej o jag tycker de e intressant o debattera. ber er, va lite toleranta o ödmjuka mot de nya, obs menar inte er alla, få kan klar den anstormning ni utsatt mej för. Obs jag har tyckt de varit intressant o lärorikt:-) kvar blir o kommer att fortsätta min kamp för accepterande av alla med olika funktionshinder, VI E INTE ANNOLUNDA, BARA TOLKAR LITE OLIKA MEN ALLA MED ASP TOLKAR OXÅ OLIKA! Nu skrek jag visst, förlåt:-) tack till sommar, jag upplevde du var den enda som stod vid min sida. Visst e det illa om en ny känner så. Mvh Jx
Senast redigerad av Jx 2011-05-04 16:33:24, redigerad totalt 1 gång.
Jx. Du har tydligen svårt att låta bli att gå i försvar eller att gå till anfall. Ditt senaste inlägg är ett klart bevis på det. Likaså var ditt svar till regnif ett mycket grovt övertramp. För mig har du fortfarande inte bevisat att du menar allvar med din vilja att diskutera på ett seriöst sätt. Så vad tror du att jag anser om dig efter det du skrivit hittills i denna tråd?
Senast redigerad av TK 2011-05-04 16:33:24, redigerad totalt 1 gång.
Den som VILL kan ju maila mej men fortsätta med inlägg i den här frågan tänker jag inte göra här. Påhopp, jag har ju försvarat mej, läs från början, dryga meningar, o det står DEN SOM VILL, NI SJÄLVA FÅR JU FÖR FAN AVGÖRA OM NI VILL! Jag tvingar ju ingen, o va fan kan jag göra tror ni, det e ju bara o byta adress! Jag varken begärt namn adress el ort, bara bett om åsikt! Men ni vill jag ska skriva det! O den som svarar oxå? DÅ BLIR DE JU FÖRHELVETE OTRYGGT! Slut från mej på denna tråd.
Senast redigerad av Jx 2011-05-04 16:33:24, redigerad totalt 1 gång.
Jx skrev:Jag har nog ganska mycket men dyslix har jag inte. På tal om diagnoser, va lidei rdos av egentligen, nåt med hej o hå va jag har diagnoser men frisk e jag o kan sätta diagnos på andra pga hur de skriver. Kvacksalvare kanske?:-) Mvh Jx
Tja, isf får du väl lära dig att stava som folk. I meningen ovan ser jag flera stavfel. Du menar alltså att du stavar illa utan att vara dyslektiker? Isf är du bara obildad.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:33:24, redigerad totalt 1 gång.
Jx skrev:kvar blir o kommer att fortsätta min kamp för accepterande av alla med olika funktionshinder, VI E INTE ANNOLUNDA, BARA TOLKAR LITE OLIKA MEN ALLA MED ASP TOLKAR OXÅ OLIKA!
Upp till bevis då. Att påstå saker saker är enkelt, att visa på att de är giltiga är lite svårare.
Även i meningen ovan finns konstiga grammatiska konstruktioner, men du var ju inte dyslektiker, utan bara obildad.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:33:24, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Altus skrev:Jag som trodde att aspergare i regel lider av antidyslexi, ett tillstånd som karaktäriseras av att man osäkrar sin revolver när man upptäcker ett språkfel.
Det har vi sett många exempel på. Jag är en av de skyldiga.
Jag också. Åtminstone inom mig, men jag säger inte alltid något.
Återgå till Aspergare och vården