ASPcenter igen. Dödsfall.
Re: ASPcenter igen. Dödsfall.
lars_britta skrev:Ja, det lär vara bättre att få fängelse eller rättspsykiatri mot detta. Vilken oerhörd förnedring av människor.
Fängelse kan jag inte uttala mig om, men angående rättpsyk däremot, kan jag. Och det är inte bättre.
Har läst nästan alla inlägg i denna tråden.
Finner inga ord. Känner sån otrolig uppgivenhet och sorg...
Sänder varma tankar till familjen som har förlorat sin dotter/syster.
Stå på dig, Dynah! Det du skriver och gör är viktigt för många, TACK för det!
- hysteriskt
- Anslöt: 2008-04-04
Tack för uppdateringen! Bra att socialstyrelsen äntligen gjort en seriös bedömning. Men otroligt att de inte bara stänger stället.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Har läst det. Måste kännas lättnande? Hoppas det är någon tröst?... Mycket styrka till dig Dynah och till Mikaleh!
Tack Dynah
Bra att det nu är utrett av socialstyrelsen, det är nu uppmärksammat och ej avfärdat...
Tänker på er och vad ni går igenom.
Önskar er allt väl.
Saknar ord...
Bra att det nu är utrett av socialstyrelsen, det är nu uppmärksammat och ej avfärdat...
Tänker på er och vad ni går igenom.
Önskar er allt väl.
Saknar ord...
Ja, hoppas det känns som en delvis upprättelse iallafall. Men nog kan man få ett intryck av att storfolket skyddar varandra när de inte på seriöst vis har utrett andra saker förut och inte stänger stället. Även om det kanske finns juridiska teknikaliteter som hindrar så blir de på något sätt alltid så viktiga när de ställs mot enskilda människor med låg status...
Instämmer med Joakoni och segdeg.
Instämmer med Joakoni och segdeg.
Inrättningar får kritik, privatpersoner hamnar i fängelse. Känns jämnt lika futtigt med denna ständiga kritik. Bara för ansvariga att hoppa iväg till nästa inrättning istället.
DIProgan skrev:Inrättningar får kritik, privatpersoner hamnar i fängelse. Känns jämnt lika futtigt med denna ständiga kritik. Bara för ansvariga att hoppa iväg till nästa inrättning istället.
I det här fallet nog inte ens det...de fortsätter "som vanligt". De rättar sig efter Socialstyrelsens kritik enligt byråkratin, men om ändringarna verkligen tillämpas i verkligheter återstår att se. Dessutom är det ingen som får en varning, tillsägelse eller sparken, trots att deras misstag kostat en ung människa livet.
Det ÄR orättvist!
Tänkte bara informera om att Socialstyrelsen ser skäl till att utreda ansvarig läkare och hans ansvar inför min dotters död.
Artikeln finns tydligen inte kvar hos NSD:
NSD: Asp center får skarp kritik efter självmord
Man har kanske utsatts för påtryckningar?
NSD: Asp center får skarp kritik efter självmord
Man har kanske utsatts för påtryckningar?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Återgå till Aspergare och vården