AS-diagnos? (Omröstning)
82 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
AS-diagnos? (Omröstning)
Diagnos, under utredning, misstänke om AS eller AS-drag?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:30:31, redigerad totalt 1 gång.
Satte 2:an.
Förresten så passar både 2 och 4 på mig. Såg inte det förrän efter jag röstat.
Förresten så passar både 2 och 4 på mig. Såg inte det förrän efter jag röstat.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:30:31, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Efter att ha fått läsa om all denna sjukvård är jag väldigt lättad över att det var en psykolog som frågade om jag kände till AS, och att det inte var jag som sa att jag trodde jag låg åt det hållet. Har diagnos.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:30:31, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Som barn fick jag en MBD-diagnos, vilket mycket förenklat skulle kunna beskrivas som en föregångare till dagens ADHD-diagnos. Gjorde en ny utredning ang. ADHD efter att mitt liv helt hade kraschat 2004. Fick då också en AS-diagnos. Min kunskap om AS var då mycket begränsad så min initiala reaktion var att detta måste vara åt helvete fel. Idag har jag ändrat mig... På gott och ont.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 21:30:31, redigerad totalt 1 gång.
Jag har ingen diagnos. Jag har uppenbart många as drag eller as, men jag vet inte om jag skulle vilja utredas. Det hela beror lite på vilken riktning livet får inom närmsta åren. Det skulle ju vara korrekt att få en undersökning istället för att stå i skuggan, men jag är inte säker om det skulle förändra särskilt mycket för mig.
Det är inte säkert att jag skulle säga nej om jag blev erbjuden undersökning, korrektheten i mig tar överhand.
Det är inte säkert att jag skulle säga nej om jag blev erbjuden undersökning, korrektheten i mig tar överhand.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:30:31, redigerad totalt 1 gång.
Jag har precis börjat gå hos en psykolog för att diskutera AS. Ska få göra några enklare tester för att se om vi ska gå vidare med en utredning eller ej.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:30:31, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Jag har AS-diagnos.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:30:37, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Omröstningar? Du tycker att vi kartlägger användarna?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:30:37, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag tycker att detta är en av de mer intressanta undersökningarna som gjorts här. Ibland undrar jag faktiskt hur många av oss som egentligen har en professionellt ställd diagnos.
För att inte riskera att göra nån upprörd (vilket nån förmodligen lär bli ändå) får jag väl lägga till följande lilla disclaimer, som är uppriktigt menad: man kan ju definitivt kvalificera sig för en AS-diagnos även om man inte redan har en.
För att inte riskera att göra nån upprörd (vilket nån förmodligen lär bli ändå) får jag väl lägga till följande lilla disclaimer, som är uppriktigt menad: man kan ju definitivt kvalificera sig för en AS-diagnos även om man inte redan har en.
Senast redigerad av Alexandra 2011-05-04 21:30:37, redigerad totalt 1 gång.
Alexandra skrev:Jag tycker att detta är en av de mer intressanta undersökningarna som gjorts här. Ibland undrar jag faktiskt hur många av oss som egentligen har en professionellt ställd diagnos.
Och hur är en professionellt ställd diagnos? Vad menar du med det sista?
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 21:30:37, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare