AS & Anorexi? Fortfarande så utåtagerande! :-(

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

AS & Anorexi? Fortfarande så utåtagerande! :-(

Inläggav vilja85 » 2011-12-10 22:41:46

Anledningen till att jag ö h t fick en utredning gjord var min återkommande perioder av svält i tonåren och fix kring mat, ett sätt att hantera orutin, missförstånd osv. Har ännu inte träffat någon med båda diagnoserna, så jag blev medlem här.
Är ung tjej med sambo.

Mitt problem är att jag så lätt hamnar i sådant beteende hela tiden, trots att jag kämpar med planering, rutin, framförhållning osv. Jag tror att en av de grejer som snärjer mig är det sociala, och att så få vet om min diagnos, och jag hamnar lätt i konflikter, och känner mig bara dum och elak jämt och tar ut det på mig själv.
Vid minsta stress äter jag dåligt och blir utåtagerande, slår mig själv, dunkar huvudet i väggen osv.
HAB har inte gett mig bra råd, hur bryter man? Utbrotten kommer så plötsligt, känner inte igen mig själv. Det går verkligen på en sekund. Kastar sönder saker och gör illa mig själv.

Och hur blir man mer öppen med diagnosen, jag är så rädd att bli felbedömd. Fungerar ganska bra i vardagen ändå på många plan, så de flesta tycker bara att jag ska "skärpa mig".

Ville bara skriva av mig och göra ett första inlägg.
vilja85
Ny medlem

Anslöt: 2011-12-10

Re: AS & Anorexi? Fortfarande så utåtagerande! :-(

Inläggav Joakoni » 2011-12-11 13:47:05

Hej och välkommen!
Tyvärr an jag inte komma med några konstruktiva förslag, känslan av att koka inombords och ta ut det på mig själv känner jag dock väl igen... Hos mig försvinner den med hjälp av SSRI-medicinering.
Joakoni

Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in