Arkivera i Outlook = borta för alltid?
12 inlägg
• Sida 1 av 1
När jag skulle flytta ett mail till en mapp var jag tankspridd och klickade på Arkivera. Och så försvann det mailet någonstans i cyberrymden. Hittade inget Arkiv varken i vänsterspalten el bland valen i panelen ovanför, där det stod Nytt m m. Vad jag skulle ha gjort var att klicka på tre punkter och välja Flytta där under.
Nu har jag lyckats ta bort allt utom Nytt i panelen också och vet inte hur jag får det tillbaka. Varför är det så krångligt, känns som systemet är till för att göra det besvärligt för mig istf att underlätta.
Nu har jag lyckats ta bort allt utom Nytt i panelen också och vet inte hur jag får det tillbaka. Varför är det så krångligt, känns som systemet är till för att göra det besvärligt för mig istf att underlätta.
Finns en del svar här: https://www.google.se/search?q=outlook+ ... era&hs=NNn
Jag skulle nog testat följande (fetmarkerat av mig)..
Jag skulle nog testat följande (fetmarkerat av mig)..
http://social.technet.microsoft.com/For ... ng-deletedIf you have enabled AutoArchive, to get the lost emails, search archive.pst or *.PST in the local drive.
For Outlook 2010 and Outlook 2013 on Windows Vista, Windows 7 or Windows 8 the default location is:
C:\Users\%username%\Documents\Outlook Files\
If you have multiple pst-files you can get an overview via:
File-> Account Settings-> Account Settings-> tab Data Files
Import Outlook items from pst-file to check the result:
http://office.microsoft.com/en-us/outlo ... A102749454
Outlook är skit, det finns mycket bättre mailprogramvaror. Själv kör jag allt via gmail numera, funkar bra för mig.
Håller med Miche. En gång förlorade jag 1000 mail pga strulande pst-filer. Jag kör också gmail.com, bättre finns inte vad jag vet. Skulle jag bli tvingad att köra mailklient skulle jag ta Thunderbird.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jag hittar inget som slutar på pst.
Letar jag i Användare så är mappen Dokument tom.
Letar jag i Användare så är mappen Dokument tom.
Kan filerna vara dolda? Logga isf in som admin och ändra "dölj systemfiler" så att den inte döljer dem.
Var står det "dölj systemfiler"?
Jag loggar öht aldrig in, datorn är s as öppen för alla.
Jag loggar öht aldrig in, datorn är s as öppen för alla.
Verktyg / mappalternativ eller nåt liknande i utforskaren / explorer. Du har säkert nåt nyare än XP som jag kör, så det kanske heter nåt annat.
Jag tittade i mappalternativ.
"visa dolda filer och mappar" är ikryssat
"dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas)" är ikryssat.
Men operativsystemfiler låter avancerat, inget som jag borde titta på.
"visa dolda filer och mappar" är ikryssat
"dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas)" är ikryssat.
Men operativsystemfiler låter avancerat, inget som jag borde titta på.
Tiblan skrev:Kan man få Outlook att arkivera i "molnet"?
Självklart kan man få de arkiven att hamna i molnet (det är kanske inte helt enkelt att göra automatiskt) men det hjälper knappast till att lösa grundproblemet, filerna blir inte heller automatiskt läsbara som mail för att de läggs upp i molnet.
Den bästa lösningen (enligt mig och kanske många till) är att se till att man kan läsa sina mail i gmail, man kan (oftast ganska enkelt) se till att alla mail hamnar i gmail och därifrån kan man sköta mailhanteringen (man behöver kanske inte ens byta mailadress för det, gmail tillåter att man officiellt använder sin gamla mailadress).