AREA TURNS RED

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

AREA TURNS RED

Inläggav LILITH_ » 2010-06-05 1:36:00

Imorgon(idag) lördag 5. juni är det en antirasistisk festival i Tantolunden i Stockholm.
Den börjar kl.14 och slutar vid midnatt.

Som vanligt har jag ingen framförhållning och hade inte en tanke på att varken gå dit själv eller på att skapa en tråd om det tidigare än i absolut sista minuten.

Men ni har iaf. nästan 13 timmar på er att fundera och bestämma er och hinna dit tills det startar. Eller nästan 23 timmar tills den slutar. Om man råkar läsa det här precis nu när jag postar och det förutsätter jag att ALLA gör.

Ses där! :wink:

Just ja!
Det är en massa folk (förhoppningsvis), en del högljutt musik och säkert lite ett och annat som kan upplevas som väldigt jobbigt av många här.
Consider yourself warned.

Länk till lite mer info (OBS! ingen politisk aspekt lagd i val av länk! Råkade bli den.)
http://www.motkraft.net/nyheter/3804
LILITH_
f.d Eyes wide open

Anslöt: 2009-12-26

Inläggav Zombie » 2010-06-05 1:41:44

Helvete. Hade jag kunnat tänka mig något hellre än Svenska flaggans dag. (Inte för att jag tänkte gå på den, men.) Om jag hade vetat om det i god tid...
(Annars vet jag med hur det kan vara med framförhållning, så ingen anklagelse.)

Lycka till.
Senast redigerad av Zombie 2010-06-05 1:44:20, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav LILITH_ » 2010-06-05 1:43:37

:(

:x icon (Arg på mig själv!!!!)
Att jag alltid ska vara så här sölig med allt.

Synd Zombie!
LILITH_
f.d Eyes wide open

Inläggav Zombie » 2010-06-05 1:45:36

Nu ska du vara snäll mot dig själv, det är du värd. ;)

(Redigerade mitt inlägg litet, vet inte om du hann se allt.)
Zombie

Inläggav LILITH_ » 2010-06-05 1:48:05

Jo, nu. :)

Men ändå! :(
LILITH_
f.d Eyes wide open

Inläggav Zombie » 2010-06-05 1:57:21

Och jag kanske råkade förstöra ditt goda humör? Nåja, så det kan bli. ;)
Ni som kommer får känna att ni har uppbackning från oss som inte kommer, och det går förhoppningsvis fler tåg.
Zombie

Inläggav LILITH_ » 2010-06-05 2:26:07

Nej, du förstörde ingenting, Zombie.
Faktiskt har du en helt annan inverkan på mig, måste jag säga.
Tack för att du finns!
(Ja, vad fånigt det blev nu men iaf... :) )

Det kommer säkert fler liknande tillställningar. Får försöka ha mer framförhållning då.
LILITH_
f.d Eyes wide open

Inläggav trémula » 2010-06-05 9:29:08

Kanske. Ska fundera på det. Isåfall till kvällen.
trémula

Anslöt: 2009-01-03

Inläggav rdos » 2010-06-05 9:43:43

Åka till Stockholm för att få ont i öronen av hiphop musik och tillika få höra fördelarna med mångkultur?

Nej tack. :x icon

Vi ska fira nationaldagen på Bergrenska gården i Höör, och vara med på dansuppvisning av traditionell, svensk, dans. :wink:
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav animal » 2010-06-05 9:47:19

Jag tycker att det undergräver förträffliga Träff-sektionens intressevärde att ta upp stora offentliga evenemang som "träffar". Vad jag kan förstå så har sammankomsten mer karaktären av att uppehålla sig på samma festivalområde, med hundratals andra okända människor, någon gång under en 10-timmarsperiod, än av en "träff" i vanlig mening.

Om det är en riktig träff så får du gärna förtydliga det i tråden tillsammans med en angivandet av specifik mötesplats och PM:a kontaktuppgifter till övriga deltagare.

Jag av en tillfällighet så kommer jag med nästan 100 % säkerhet att närvara mellan kl. 14-15. Dock lämnar jag armbindeln med hakkorset, SS-mössan och andra rasistiska/nazistiska markörer hemma.

Jag anmäler att tråden flyttas till "Tipsa medlemmarna".
animal

Anslöt: 2010-05-02

Inläggav rdos » 2010-06-05 10:03:50

Håller med om att tråden inte har i träffar att göra. Den har öht inte påAF att göra heller.

Vill dessutom tipsa de som eventuellt tycker detta är ett lovvärt arrangemang om att det är AFA (en extrem vänsterorganisation) som ligger bakom.

På samma sajt finns även länkar till rena attentat som man hyllar på sidan:
http://www.motkraft.net/nyheter/241
http://www.motkraft.net/nyheter/100
http://www.motkraft.net/nyheter/223

Fy fan!
rdos

Inläggav Kristofer » 2010-06-05 10:36:57

Antirasistisk festival i Tantolunden i Stockholm låter mycket trevligt. AFA som arrangör låter inte alls bra. Tyvärr. Annan arrangör hade gjort det hela betydligt mer intressant ur min synvinkel, även om jag inte är någon stor vän av hiphop.

Sen finns det ju, givetvis, inget motsatsförhållande mellan antirasistisk festival med hiphop och firande av svenska flaggans dag med traditionell svensk dans. Båda två kan säkert vara mycket trevliga (förutsatt att det är vettig arrangör) och att besöka det ena innebär givetvis inte ställningstagande mot det andra arrangemanget.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Savanten Svante » 2010-06-05 10:39:22

rdos skrev:Håller med om att tråden inte har i träffar att göra. Den har öht inte påAF att göra heller.

Vill dessutom tipsa de som eventuellt tycker detta är ett lovvärt arrangemang om att det är AFA (en extrem vänsterorganisation) som ligger bakom.

På samma sajt finns även länkar till rena attentat som man hyllar på sidan:
http://www.motkraft.net/nyheter/241
http://www.motkraft.net/nyheter/100
http://www.motkraft.net/nyheter/223

Fy fan!

Shoot the racist and the area turns red!
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav ford » 2010-06-05 10:47:06

rdos skrev:Håller med om att tråden inte har i träffar att göra. Den har öht inte påAF att göra heller.

Gäller det allt som inte passar din smak, att det inte har på AF att göra?
ford

Anslöt: 2006-03-14

Inläggav skitapa » 2010-06-05 11:04:56

Har evenemangstips från Svenska motståndsrörelsen (Nassegrupp) något här att göra då? Extremerevenemang är aldrig OK. De brukar ha sina egna kanaler att skyffla ut den infon.
skitapa

Anslöt: 2010-03-14

Inläggav rdos » 2010-06-05 11:14:48

skitapa skrev:Har evenemangstips från Svenska motståndsrörelsen (Nassegrupp) något här att göra då?

Absolut inte!
rdos

Inläggav rdos » 2010-06-05 11:20:07

Savanten Svante skrev:Shoot the racist and the area turns red!

Man misstänker nästan att det är precis så man menar. :roll:
rdos

Inläggav skitapa » 2010-06-05 11:25:01

rdos skrev:
skitapa skrev:Har evenemangstips från Svenska motståndsrörelsen (Nassegrupp) något här att göra då?

Absolut inte!

Min punkt precis, inte rätt forum för sånt
skitapa

Inläggav Savanten Svante » 2010-06-05 11:28:58

rdos skrev:
Savanten Svante skrev:Shoot the racist and the area turns red!

Man misstänker nästan att det är precis så man menar. :roll:

The mass, the mass the infinite mass.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav LILITH_ » 2010-06-05 12:46:21

animal skrev:Jag tycker att det undergräver förträffliga Träff-sektionens intressevärde att ta upp stora offentliga evenemang som "träffar". Vad jag kan förstå så har sammankomsten mer karaktären av att uppehålla sig på samma festivalområde, med hundratals andra okända människor, någon gång under en 10-timmarsperiod, än av en "träff" i vanlig mening.

Om det är en riktig träff så får du gärna förtydliga det i tråden tillsammans med en angivandet av specifik mötesplats och PM:a kontaktuppgifter till övriga deltagare.

Jag av en tillfällighet så kommer jag med nästan 100 % säkerhet att närvara mellan kl. 14-15. Dock lämnar jag armbindeln med hakkorset, SS-mössan och andra rasistiska/nazistiska markörer hemma.

Jag anmäler att tråden flyttas till "Tipsa medlemmarna".

Ja det blev ju väldigt hattigt med planerandet eftersom jag kom på det hela så sent.
Däremot kan man faktiskt se det som en träff oavsett, det är bara att skriva i tråden vilken tid man tänker dyka upp och genom PM utbyta mobilnummer.

Jag har lovat ha picknick med barnen under eftermiddagen så för vår del blir det det vid sidan om själva festivalområdet på behörigt avstånd och så går vi väl runt och manifesterar den fantastiska mångkulturen personifierad i vår lilla familj helt på egen hand.

Angående "fy och skam" AFA-arrangörer - hade ingen koll på att det var dem! Men ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg. Rasister och deras ideer kräver måhända ett hårdhandskat bemötande.
Vore det inte för barnen så skulle jag gladeligen stå där själv och turn the area red.

Som det är nu får vi se hur pass stökigt och barnovänligt det verkar.
Eller så får jag tänka om...planering pågår - var vänlig dröj.

:)
LILITH_
f.d Eyes wide open

Inläggav Zombie » 2010-06-05 12:49:19

Kristofer skrev:Antirasistisk festival i Tantolunden i Stockholm låter mycket trevligt. AFA som arrangör låter inte alls bra. Tyvärr. Annan arrangör hade gjort det hela betydligt mer intressant ur min synvinkel, även om jag inte är någon stor vän av hiphop.

Annonsen är uttryckligen undertecknad
/ STARK – Stockholms Antirasistiska Kulturförening

Sedan vet inte jag vad den eventuellt har kopplingar till. Men rdos är den sista jag skulle sätta tro till om det. Jag undrar hur en som känner till hans inställning i alla sådana här frågor kan göra det.

Sen finns det ju, givetvis, inget motsatsförhållande mellan antirasistisk festival med hiphop och firande av svenska flaggans dag med traditionell svensk dans. Båda två kan säkert vara mycket trevliga (förutsatt att det är vettig arrangör) och att besöka det ena innebär givetvis inte ställningstagande mot det andra arrangemanget.

Om det är ett svar eller kommentar till mig så skrev jag inte det heller.

(Mina känslor har jag för mig jag redogjorde för här.)

skitapa skrev:Har evenemangstips från Svenska motståndsrörelsen (Nassegrupp) något här att göra då? Extremerevenemang är aldrig OK. De brukar ha sina egna kanaler att skyffla ut den infon.

Nej, det har det inte. Det är skillnad på att verka för tolerans och hat. Det är det senare som är extremistiskt. Detta inte skrivet till dig, rdos eller animal utan för läsande tredje part.

Men det här kan väl vara till er: Om ni som är högerfolk, eller åtminstone hätsk antivänster, retar er på att vänstern har profilerat sig som den som står för tolerans och mänskliga rättigheter får ni väl skärpa er själva på de områdena. Det är ju ni som lämnar ett tomrum där.
Zombie

Inläggav Kristofer » 2010-06-05 13:12:12

Zombie skrev:
Kristofer skrev:Sen finns det ju, givetvis, inget motsatsförhållande mellan antirasistisk festival med hiphop och firande av svenska flaggans dag med traditionell svensk dans. Båda två kan säkert vara mycket trevliga (förutsatt att det är vettig arrangör) och att besöka det ena innebär givetvis inte ställningstagande mot det andra arrangemanget.

Om det är ett svar eller kommentar till mig så skrev jag inte det heller.

Nej, det är inget svar till dig direkt. Det var mer en allmän kommentar för att vi inte ska gå in i något slags antingen-är-du-med-eller-mot-ställningskrig. Det har vi ju tyvärr gjort i liknande frågor förut.

Oavsett vad... Jag hoppas att de som kommer vara där får det trevligt och att arrangören är bra! Själv ska jag snart iväg på andra trevligheter.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav skitapa » 2010-06-05 13:30:21

Zombie, i mina ögon och enligt deras webbsida så propagerar de för våld och olagliga metoder för att uppnå politiska mål. Tolerans mot andra politiska åsikter visas inte, T ex SD. Anledningen att jag tycker det är dåligt på forumet med sådan här reklam är av just den anledningen. Det är väldigt negativt att vårt forum här ska associeras med våld mot oliktänkande och olagligheter. När det gäller vänsterpolitik har jag ingen åsikt alls, alla från höger till vänster borde få uttrycka sina åsikter men när det uppmuntras till våld tycker jag forumadmin borde dra en gräns.
skitapa

Inläggav trémula » 2010-06-05 13:34:15

Ok, om detta är ett politiskt evenemang som folk kommer till för att hata rasister så är jag inte ett dugg intresserad.

Om det däremot är en glad fest där folk firar olika kulturer och att man kan komma överens och tycka om varandra fastän man har olika ursprung(vilket var bilden jag fick upp i skallen) så hade jag tyckt det lät trevligt.

Hursomhelst så känns det för stressigt för att jag ska hinna komma och nu orkar jag inte försöka ta reda på vad det verkar vara för nåt.
trémula

Anslöt: 2009-01-03

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in