Arbetsförmedlingens introduktionsprogram på deltid?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Arbetsförmedlingens introduktionsprogram på deltid?

Inläggav Snus » 2009-11-24 21:34:32

När den tidsbegränsade sjukersättningen utgår kommer jag hamna i ett riktigt svårt ekonomiskt läge. Jag har blivit erbjuden en deltidstjänst, vilket såklart är bra. Problemet är att min deltidslön inte täcker mina utgifter. Eftersom att jag vet att jag aldrig skulle klara av att jobba heltid så är inte att gå upp i timmar ett alternativ som skulle funka för mig. För mig är deltid heltid. Om inte reglerna för sjukersättningen ändrats så skulle jag fått vara sjukskriven på deltid, det är ett faktum efter att jag arbetstränat och tröttat ut mig totalt. När jag läste om det nya "spännande" introduktionsprogrammet som arbetsförmedlingen drar igång i årsskiftet så verkar det finnas möjlighet till att delta i detta på deltid och få aktivitetsstöd för det. Ett aktivitetsstöd på 50% skulle göra att jag slapp leva under existensminimum, så det låter frestande.
Är det någon som vet mer om vad det kommer innebära att delta i introduktionsprogrammet? Eller är det någon som är i en liknande situation och funnit en lösning?

/Snus
Snus

Anslöt: 2009-01-28

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in