Arbete/relationer
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Arbete/relationer
Var ganska nyligen och skrev in mig på Arbetsförmedlingen och min förhoppning var att bli bemött där i från som vem som helst och inte ut i från min AS diagnos
När det visade sig att min Handläggare på Arbetsförmedlingen gick emot min önskan om ett vanligt arbete på den öppna arbetsmarknaden känner jag mig nu lite pressad och i och med det tog jag kontakt med henne och talade om att jag avbokar inbokade mötet och att jag aktivt kommer söka arbete på egen hand.
Hur kommer det sig att ens handläggare på Arbetsförmedlingen gör så?
Har i tidigare tråd här på AS forumet skrivit om problemet med relation till min killes mamma och känner nu att jag kommit till ro med det problemet.
Har bestämt mig för att aldrig träffa henne mer vilket lett till att jag mår mycket bättre.
När det visade sig att min Handläggare på Arbetsförmedlingen gick emot min önskan om ett vanligt arbete på den öppna arbetsmarknaden känner jag mig nu lite pressad och i och med det tog jag kontakt med henne och talade om att jag avbokar inbokade mötet och att jag aktivt kommer söka arbete på egen hand.
Hur kommer det sig att ens handläggare på Arbetsförmedlingen gör så?
Har i tidigare tråd här på AS forumet skrivit om problemet med relation till min killes mamma och känner nu att jag kommit till ro med det problemet.
Har bestämt mig för att aldrig träffa henne mer vilket lett till att jag mår mycket bättre.
Arbete/relationer
Skönt att du kommit tillrätta med problemet med din svärmor.
Angående AF så är dom inte mycket till hjälp tyvärr, så jag tycker det är bra att du söker jobb själv.
Om du har något specialintresse som du kan försörja dej på kan det vara idé att skaffa sej högskole- eller KY-utbildning inom detta för att få större chanser till riktigt jobb på öppna arbetsmarknaden.
Lycka till med allt.
Angående AF så är dom inte mycket till hjälp tyvärr, så jag tycker det är bra att du söker jobb själv.
Om du har något specialintresse som du kan försörja dej på kan det vara idé att skaffa sej högskole- eller KY-utbildning inom detta för att få större chanser till riktigt jobb på öppna arbetsmarknaden.
Lycka till med allt.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Arbete/relationer
Förlustvärdet av AF är kraftigt överdrivet..
Prata med bemanningsföretag men var uppmärksam på att de gärna utnyttjar folk som löneslavar och tjänar rejält på skillnaden i betalning i lön vs uthyrningspris.
Prata med bemanningsföretag men var uppmärksam på att de gärna utnyttjar folk som löneslavar och tjänar rejält på skillnaden i betalning i lön vs uthyrningspris.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Arbete/relationer
blue30 skrev:Hur kommer det sig att ens handläggare på Arbetsförmedlingen gör så?
Hade du givit dem information om att du hade diagnostiserats med Asperger?
Jag tycker att du gör helt rätt i att söka jobb på egen hand. Arbetsförmedlingen är dessvärre inte särskilt effektiva ändå så du kommer sannolikt att ha betydligt lättare att finna en inkomst genom kontakter, jobbsökmotorer eller genom eget entreprenörskap.
Lycka till =)
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
Återgå till Att leva som Aspergare