Anti-skriv-knapp?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Anti-skriv-knapp?
Om man kan sätta någon på Ignore, vad sägs om en inställning som gör att man kan blockera vissa skribenter från att svara i trådar man själv startat? Skulle inte det kunna avlasta moderatorerna en del?
Re: Anti-skriv-knapp?
Oj vad det kan missbrukas. Även omedvetet, mot hyggliga människor som inte har något emot en men som man missförstår. Och så åsikts- och yttrandefrihetsapsekterna och det dylika. Även om jag kan förstå varför det föreslås... men nej, ovant att behöva säga mot Iridia, men det här tycker jag inte verkade så genomtänkt.
Risken är stor att det bara blir ryggdunkartrådar fulla med Ja-sägare.
Och hur kul är det?
Går man till ytterligheter kan man ju blockera alla utom ett par tre stycken som man vet kommer att vara rörande överrens.
Om nu någon är så förtvivlat otrevlig i en tråd får man väl ta mod till hjälp?
Jag tycker det är helt fel att censurera folk för att man riskerar inlägg som kan vara kritiska. Och det är definitivt inte speciellt demokratiskt att hindra folk från att uttrycka sin åsikt.
Dessutom kan folk man vanligtvis tycker illa om överraska positivt emellanåt.
Och hur kul är det?
Går man till ytterligheter kan man ju blockera alla utom ett par tre stycken som man vet kommer att vara rörande överrens.
Om nu någon är så förtvivlat otrevlig i en tråd får man väl ta mod till hjälp?
Jag tycker det är helt fel att censurera folk för att man riskerar inlägg som kan vara kritiska. Och det är definitivt inte speciellt demokratiskt att hindra folk från att uttrycka sin åsikt.
Dessutom kan folk man vanligtvis tycker illa om överraska positivt emellanåt.
Hm, nä det var inte väl så genomtänkt, det var en ingivelse bara. Tänkte inte så mycket på hur det skulle kunna användas utan mest att det skulle kunna vara praktiskt för den som känner sig stalkad av någon enskild. Fast då finns ju förstås Ignore-knappen.
Jag antar att du vill ha andras åsikter eftersom du postar det här så jag skriver såhär:
Jag är emot förslaget. Att ignorera en användare du stör dig på borde räcka. Det känns lite att gå till överdrift om man helt blockerar dem från att skriva i ens tråd. Skriver de inlägg som gör en upprörd bör man ju anmäla och försöka att ignorera inlägget.
Jag vet inte om vissa inte klarar det men om man tvunget vill svara och inte vill att tråden ska spåra ur kan man ju skicka PM.
My two cents..
Jag är emot förslaget. Att ignorera en användare du stör dig på borde räcka. Det känns lite att gå till överdrift om man helt blockerar dem från att skriva i ens tråd. Skriver de inlägg som gör en upprörd bör man ju anmäla och försöka att ignorera inlägget.
Jag vet inte om vissa inte klarar det men om man tvunget vill svara och inte vill att tråden ska spåra ur kan man ju skicka PM.
My two cents..
Detta påminner om en viss forumists krav på att vissa andra forumister inte skulle få skriva i "min tråd". Men jag tycker att har man väl startat en tråd så är den inte ens egen utan alla ska få skriva där. Om det de skriver är off-topic får man anmäla så de inläggen flyttas. Är det mot reglerna anmäler man också, så får de ev tillsägelse el varning.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter