Ännu en tråd om körkortstillstånd

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Zikul » 2015-06-29 12:09:01

Fråga nummer 14 på ansökan lyder:
Har du vårdats på sjukhus eller haft kontakt med läkare med anledning av ovanstående (punkterna 1-13)?

Och hur jag en gör så förstår jag inte om det är meningen att jag ska kryssa ja eller inte, eftersom det känns som en dum fråga? Det är väl klart att jag har varit hos läkare, hur skulle jag annars veta vilka diagnoser/problem/etc jag har? Och hur skulle jag annars ha ett läkarintyg? Skriva det själv? Självdiagnosticera? Ha.

Misstänker att det är något NT med den här frågan och att de egentligen menar något annat. Sedan tycker jag att det är väl lite väl mycket att lägga sig i från deras sida, var och varför jag går till läkare är väl min ensak. Jag har ju redan kryssat ja och nej på alla frågor innan, samt införskaffat läkarintyg för min Asperger. Räcker inte det?

Usch, idag är jag visst benägen att bli på dåligt humör också.

Är det nån som vet om det är meningen att man ska kryssa ja eller nej på fråga 14? Jag har inte haft några besök med läkare ang. min asperger som inte hade att göra med att dels få diagnosen, och sedan intyget som de ju kräver. Det är ju som om det vore någon slags kuggfråga.

(Jag kunde ha återuppväckt en äldre tråd från de döda, men jag är ingen necromancer, så...)
Zikul
Ny medlem

Anslöt: 2014-07-12

Inläggav Puzzle » 2015-06-30 19:33:03

Är det inte inom viss tid tex om du har haft kontakt med sjukhuset inom ett år? Annars så eller om du har haft det så ska du nog kryssa ja. Många såna där blanketter har massa övertydliga frågor. :P
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Inläggav Zikul » 2015-07-01 12:33:19

Nej, det fanns ingen tidsram angiven. Bara att man skulle skriva var och när. Hur ska jag veta exakt när jag varit inne? :/ Kryssade i alla fall ja och skrev att jag varit inne för att dels få utredning, och även för att få intyg, och årtalen det rörde sig om.

Jag tycker det känns lite konstigt/obehagligt att de ska fråga sådär, om man varit hos läkare eller på sjukhus. Det är ju rätt privat, och dessutom så får de ju ändå ett läkarintyg från mig där datum framgår.

Vi får väl se hur det går.
Zikul
Ny medlem

Anslöt: 2014-07-12

Inläggav Puzzle » 2015-07-01 13:10:04

Ja lite mystiskt är det ju allt men ja, man får väl hoppas att det räcker så.
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in