Anmälda inlägg (handläggningstider)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Anmälda inlägg (handläggningstider)

Inläggav Dagobert » 2011-06-30 13:17:09

Det tar ibland ett par veckor innan anmälda inlägg åtgärdas. Det duger inte, tycker jag.

Moderator mnordgren: förtydligade rubriken.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Re: Anmälda inlägg

Inläggav slackern » 2011-06-30 13:28:08

Kanske vill ha reklam på sidan som blinkar och stör så att de har råd att anställa ett par moderatorer som arbetar 24/7? Som det är nu gör de det på frivillig basis eller vill du att moderatorerna inte ska ägna sin tid på något annat än forumet? Att de ska ta sina uppdrag på fullaste allvar och släppa allt annat?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav ufo » 2011-06-30 13:36:52

När jag anmäler inlägg som blivit felformaterade av något slag, så tar det i regel bara ett par timmar innan justering sker. Det duger gott, tycker jag.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Hundralappen » 2011-06-30 13:38:43

slackern skrev:Kanske vill ha reklam på sidan som blinkar och stör så att de har råd att anställa ett par moderatorer som arbetar 24/7? Som det är nu gör de det på frivillig basis eller vill du att moderatorerna inte ska ägna sin tid på något annat än forumet? Att de ska ta sina uppdrag på fullaste allvar och släppa allt annat?

Eller så sätter man till fler moderatorer. Fler som har tid till just detta. Moderatorer på alla forum gör annat än sitter i dessa. Klart dom inte ska släppa allt annat, men är man mod så får man ju sitta och rensa osv. Det ingår typ. Men man hinner annat med...
Hundralappen

Anslöt: 2009-01-16

Inläggav Dagobert » 2011-06-30 13:40:30

Hur ledningen löser det är deras sak. Det är inte synd om dem att de fått ett så stort forum på halsen.
Dagobert

Inläggav Miche » 2011-06-30 14:45:18

Moderator:
Som det är skrivet på annan plats så har vi efter "Det stora forumbråket" fortfarande en rejäl hög med anmälningar att hantera och vi håller på systematiskt att bearbeta dessa anmälningar, samtidigt som vi försöker hantera de enklare anmälningarna så snabbt vi hinner.

Personligt har jag haft ett väldigt tufft schema de senaste veckorna och inte hunnit med så mycket som jag hoppats här, och jag är inte ensam bland oss moderatorer om att haft en del annat i det privata livet att ägna sin tid åt.

Ledningen har lagt ner en hel del tid och privata resurser på att hålla forumet på fötter utan att det ska behöva kosta medlemmarna något och utan att ta in reklampengar och jag tror knappast att intresset för forumet hade varit så stort om det hade varit reklam eller kostnader för att delta.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav slackern » 2011-06-30 14:49:54

Dagobert skrev:Hur ledningen löser det är deras sak. Det är inte synd om dem att de fått ett så stort forum på halsen.

Nej det kan jag hålla med om de har valt själva att bli moderatorer. Men när saker sker på frivillig basis tycker jag att man får ha lite överinseende att det tar lite tid och inte är perfekt. Skulle de ta betalt för tjänsten skulle jag personligen kräva snabbare svar utav moderatorerna men i och med att det här är en gratis tjänst så kräver jag inget. Men det står alla fritt att vara med på forumet eller att lämna det.

Men Hundralappen har rätt dom skulle kunna skaffa ett gäng moderatorer till.
slackern

Inläggav Miche » 2011-06-30 14:53:57

slackern skrev:Men Hundralappen har rätt dom skulle kunna skaffa ett gäng moderatorer till.

Moderator:
Självklart och jag misstänker att admin har någon ny i åtanke ganska snart, men det är inte så lätt att hitta nya moderatorer, de växer inte på trän...
Miche

Inläggav Dagobert » 2011-06-30 16:16:27

Det är liksom inte fråga om att det ska gå "snabbare", utan att det inte ska ta veckor!
Det förekom även före det stora bråket.

En metod för att få ner antalet okynnesanmälningar och oöverlagda anmälningar kunde vara att ett visst antal sådana renderar anmälaren en varning.
Dagobert

Inläggav ufo » 2011-06-30 16:20:56

Miche skrev:men det är inte så lätt att hitta nya moderatorer, de växer inte på trän...
Helt korrekt, knölar växer under mark. :wink:

Det skämtet kan kosta mig en varning, men det får det vara värt.
ufo

Inläggav slackern » 2011-06-30 16:30:54

Dagobert skrev:En metod för att få ner antalet okynnesanmälningar och oöverlagda anmälningar kunde vara att ett visst antal sådana renderar anmälaren en varning.

Det kan jag hålla med om till 100% och personligen tycker jag att anmälningar ska bara ske utav personen som känner sej kränkt och inga andra. Om det inte handlar om ett hot eller en grov kränkning. Som om tex jag skulle bli sur på någon tjej och kalla henne för din jävla hora eller jag kallar någon för bögjävel eller din jävla neger för att kränka någon. Men man får nog leva med att någon säger din jävla idiot eller du e så jävla dum i huvudet. I stundens hetta får man ta det ibland bara det inte förekommer var 5 minut men kanske ibland kan man leva med det och ruska av sej det.
slackern

Inläggav Fenren » 2011-06-30 17:22:04

slackern skrev:Det kan jag hålla med om till 100% och personligen tycker jag att anmälningar ska bara ske utav personen som känner sej kränkt och inga andra. Om det inte handlar om ett hot eller en grov kränkning. Som om tex jag skulle bli sur på någon tjej och kalla henne för din jävla hora eller jag kallar någon för bögjävel eller din jävla neger för att kränka någon. Men man får nog leva med att någon säger din jävla idiot eller du e så jävla dum i huvudet. I stundens hetta får man ta det ibland bara det inte förekommer var 5 minut men kanske ibland kan man leva med det och ruska av sej det.

Nej, det där håller jag inte med om. Det måste gå att anmäla inlägg som inte är trevliga oavsett vem de riktar sig till. Annars skulle det vara väldigt lätt att prata skit om andra medan de är på jobbet eller ligger och sover och sedan dränka det i andra inlägg.

man bör kunna kontrollera sig så pass att man inte använder svordomar eller kränkande ord oavsett om man är i en diskussion eller ej.

Även jag anser att det ibland tar lång tid. vissa anmälningar tar två minuter innan de är fixade andra tar veckor. jag kan förstå att det kan ta tid och vara svårbedömt ibland, men forumet kanske behöver skaffa sig fler moderatorer.

edit: jag menar inte att de anmälningarna som tittas på inom två minuter tar för lång tid...
Senast redigerad av Fenren 2011-06-30 17:30:09, redigerad totalt 1 gång.
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Inläggav Miche » 2011-06-30 17:27:25

ufo skrev:
Miche skrev:men det är inte så lätt att hitta nya moderatorer, de växer inte på trän...

Den här knölen (dvs jag) har växt ovan mark... :wink:

Äsch, någon varning tycker jag inte att ett så lågt (dvs under mark) skämt är ens värt att varna för...
Miche

Inläggav slackern » 2011-06-30 17:29:44

Fenren skrev:
slackern skrev:Det kan jag hålla med om till 100% och personligen tycker jag att anmälningar ska bara ske utav personen som känner sej kränkt och inga andra. Om det inte handlar om ett hot eller en grov kränkning. Som om tex jag skulle bli sur på någon tjej och kalla henne för din jävla hora eller jag kallar någon för bögjävel eller din jävla neger för att kränka någon. Men man får nog leva med att någon säger din jävla idiot eller du e så jävla dum i huvudet. I stundens hetta får man ta det ibland bara det inte förekommer var 5 minut men kanske ibland kan man leva med det och ruska av sej det.

Nej, det där håller jag inte med om. Det måste gå att anmäla inlägg som inte är trevliga oavsett vem de riktar sig till. Annars skulle det vara väldigt lätt att prata skit om andra medan de är på jobbet eller ligger och sover och sedan dränka det i andra inlägg.

Men folk som bara roar sej att anmäla inlägg gör ju att forumet blir dränkt utav anmälningar och därför tar tid från moderatorena borde ge varningar som spam. Min åsikt du får gärna ha din men finns viktigare saker att lägga ner tiden för moderatorena och sen om man är moderator ska man väll lägga ner tid inom sitt eget område och granska alla inlägg?
slackern

Inläggav Fenren » 2011-06-30 17:32:49

slackern skrev:
Fenren skrev:

Men folk som bara roar sej att anmäla inlägg gör ju att forumet blir dränkt utav anmälningar och därför tar tid från moderatorena borde ge varningar som spam. Min åsikt du får gärna ha din men finns viktigare saker att lägga ner tiden för moderatorena och sen om man är moderator ska man väll lägga ner tid inom sitt eget område och granska alla inlägg?

vad jag vet så har folk blivit varnade för att de anmält för mycket, så moderatorerna håller garanterat koll på det.
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-30 17:35:15

Miche skrev:
ufo skrev:

Den här knölen (dvs jag) har växt ovan mark... :wink:

Äsch, någon varning tycker jag inte att ett så lågt (dvs under mark) skämt är ens värt att varna för...

:lol:
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav ufo » 2011-06-30 17:47:01

Fenren skrev:Det måste gå att anmäla inlägg som inte är trevliga oavsett vem de riktar sig till.
Inlägg som riktas mot mig vill jag själv få avgöra om det är kränkande. Jag vill inte under några omständigheter att någon idiot skall avgöra vad jag skall känna. Det om något är kränkande.

Fenren skrev:Annars skulle det vara väldigt lätt att prata skit om andra medan de är på jobbet eller ligger och sover och sedan dränka det i andra inlägg.
Det här förstår inte jag.
Anta ett hypotetiskt exempel att jag vill förolämpa dig och skrika idiot så dina öron trillar av.
Vad är det då för vits att vänta tills du gå till jobbet och sedan "dränka" tråden så du inte ser det?
Då har man ju pratat med en vägg.
ufo

Re: Anmälda inlägg (handläggningstider)

Inläggav Dagobert » 2011-06-30 18:09:04

ufo, många nöjer sig med att prata bakom ryggen, om du inte upptäckt det. Skaffar "vänner" och sympatier på andras bekostnad. De tjänar på att offret inget märker och då inte heller försvarar sig eller går till motangrepp.

Om jag skulle anmäla ett angrepp mot dig så vore orsaken brott mot forumreglerna, inte omtanke om dina känslor. Skilj på det.
Senast redigerad av Dagobert 2011-06-30 18:09:55, redigerad totalt 1 gång.
Dagobert

Inläggav Lakrits » 2011-06-30 18:09:35

ufo skrev:Jag vill inte under några omständigheter att någon idiot skall avgöra vad jag skall känna. Det om något är kränkande.

Då hoppas jag att du inte är en idiot själv. Det skulle nämligen utlösa en oändlig slinga av självkränkningar och svar på hur de känns. Ett sinistert predikament, minst sagt.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Banzai » 2011-06-30 18:13:34

Lakrits skrev:
ufo skrev:Jag vill inte under några omständigheter att någon idiot skall avgöra vad jag skall känna. Det om något är kränkande.

Då hoppas jag att du inte är en idiot själv. Det skulle nämligen utlösa en oändlig slinga av självkränkningar och svar på hur de känns. Ett sinistert predikament, minst sagt.

:lol:

Jag vill bara säga att jag inte avundas moderatorerna eller Titti just nu med tanke på det bråk som varit. Det kan inte vara lätt att nysta i den anmälningshärvan. :?
Banzai

Anslöt: 2010-07-21

Inläggav Dagobert » 2011-06-30 18:28:45

De borde slänga alla anmälningar äldre än 2 veckor; både offer och förövare har ändå glömt vad det handlade om och gått vidare, och nya fajter seglar upp på horisonten. Det finns aktuellare saker att modda.

Vi kan inte "inte avundas" dem hur länge som helst.
Dagobert

Inläggav ufo » 2011-06-30 18:31:13

Lakrits skrev:

Hmm
Nu blev det svårt här, för jag är ju en idiot. :|
ufo

Inläggav nallen » 2011-06-30 18:36:35

ufo skrev:Inlägg som riktas mot mig vill jag själv få avgöra om det är kränkande. Jag vill inte under några omständigheter att någon idiot skall avgöra vad jag skall känna. Det om något är kränkande.

Det är ju en av kärnpunkterna kan man tycka. Jag håller med helt. Folk som inte har med saken att göra, det vill säga inte är tilltalade i aktuellt inlägg, borde inte bry sig över huvud taget.

Den enkla lösningen på både det här och en påse andra problem med forumet är väl att ge folk en quota om säg 5 inlägg per rullande 24 timmars period. Det borde höja medelkvaliten, seriositeten och minska antalet anmälningar till nära 0.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav ufo » 2011-06-30 18:37:07

Dagobert skrev:ufo, många nöjer sig med att prata bakom ryggen, om du inte upptäckt det. Skaffar "vänner" och sympatier på andras bekostnad. De tjänar på att offret inget märker och då inte heller försvarar sig eller går till motangrepp.
Det förkommer väl bara som ett sätt att kringgå "radarn"?

Dagobert skrev:Om jag skulle anmäla ett angrepp mot dig så vore orsaken brott mot forumreglerna, inte omtanke om dina känslor. Skilj på det.
Jag uppskattar att du skiter i mina känslor. Alla gör dock inte det.

Reglerna skall jag försöka att inte gå in på.
ufo

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in