Anmälda inlägg (handläggningstider)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Anmälda inlägg (handläggningstider)

Inläggav Bali » 2011-07-05 6:39:05

Jag kan bara skriva att jag är full av beundran över Ditt och moderatorernas otroliga arbete, Titti!
Själv skulle jag nog ge upp efter fem minuter, nja :-)014... skulle nog inte ens klara så lång tid faktiskt.

Stor eloge till Admin och alla moderatorer! :-)122
Bali
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2010-05-15

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-07-05 11:31:10

Jag instämmer till fullo i Balis eloge.

Jag tror knappast att den sitiuation som är just nu skulle kunna lösas genom att ta in fler moderatorer - det torde handla om en mer långsiktig process i så fall. Att rekrytera och sätta in nya personer i detta arbete, och dessutom få samarbetet att fungera smidigt och effektivt i den utökade arbetsgruppen, skulle antagligen kräva en hel del merarbete som i nuläget skulle bli ytterligare en flaskhals. Det är ju så mycket som måste klaffa: rättvisa bedömningar, förtroende från forummedlemmarna, tystnadsplikt (för all framtid) och hantering av känslig information, hur man går tillväga praktiskt och rent tekniskt, ansvarsfördelning, prioriteringsordning, tydlighet, finkänslighet, intern kommunikation, rollkonflikter, relationer till forumiter som man känner på andra sätt... Alltsammans dessutom utan någon som helst ersättning för tid som läggs ner, och många gånger kanske även mött på ett otacksamt sätt. Vem som helst skulle knappast orka. Det är en lärprocess som kräver mycket engagemang, tålamod, kunnighet, mod och tjock hud - för att inte tala om organisationsförmåga (något som vi ju med våra diagnoser kan ha svårt för). Bara det att inte själv tappa humöret och vräka ur sig något olämpligt!

Jag tycker att de problem som har varit har hanterats exemplariskt under rådande förutsättningar. Information har givits regelbundet och med all önskvärd tydlighet. Vad jag har sett har inblandade parter behandlats på ett respektfullt sätt (från admin och moderatorerna alltså). Uppgiften har tagits på stort allvar och hanterats metodiskt för att inte särbehandla någon. Det här är ett forum, inte en myndighet. Ändå har framför allt Titti men även moderatorerna frivilligt axlat en enorm ansvarsbörda, och de fortsätter att axla den trots allt tjafs.

Tack!
Tintomara Ariadne

Anslöt: 2009-03-04

Inläggav Miche » 2011-07-05 11:45:30

Moderator: Jag tror jag kan framföra ett tack från alla moderatorer inklusive admin för ert förstående.

Titti har kommit en bra bit i natt, snart är vi ifatt (kanske redan ikväll).
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav lasseivägen » 2011-07-05 11:52:09

Jag har nog inte fattat hur infekterat det har varit i vissa trådar, men tycker det verkar som moderatorer och admin har gjort ett bra jobb. Det vore nog bra om vi inte belastade dom med massa struntjobb.

Tycker det vore trevligt om dom kan dela med sig av sina erfarenheter i diskussionerna, i stället för att lägga massa tid på att reda ut trams.

Förmodligen inte genomförbart, men kan man inte bara rensa en tråd som gått helt åt helvete, bara behålla inledningen och hoppas att det inge skiter sig igen. Hoppas inte jag har stört de två personer jag känner irl, det var i så fall inte meningen.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in