Ångest av Concerta?
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
AAA skrev:Thurzias, jag menade inte att vara nonchalant Jo, det är ju som du skriver: Dessa preparat hjälper vissa, kanske 30-60% eller så.
Så tog jag det inte heller, kanske jag formulerade mig lite skumt jag med då jag tänker efter så här i efterhand.
Det var inte meningen att verka kinkig på något sätt när jag skrev svar i den här tråden igår.
Har nu ätit concerta i 1 ½ månad och bara fått trappa upp den. Och det här med ångesten är ett helvete milt sagt. Skulle vara skönt om någon kunde säga att den kan gå över. Men så enkelt skall det inte få vara som med all medicin visserligen.
Främsta anledningen till att jag slutat med Concerta, Ritalin, Voxra, Strattera och Metamina var kraftigt ökad ångest. Vägrar ta Inderal mot blodtryckshöjningen (som i sig ger ångest eller känns som början på det) och ständigt ta Stesolid plus behöva ta sömntabletter varje natt. Provade i månader med nästan samtliga och på yttepyttedoser från början.
Tror att den här känsligheten är värre hos folk som inte har ren ADHD utan aspighet eller annan tilläggsproblematik som förvärvad ångest, PTSD osv.
Lycka till, Thurizas!!
Tror att den här känsligheten är värre hos folk som inte har ren ADHD utan aspighet eller annan tilläggsproblematik som förvärvad ångest, PTSD osv.
Lycka till, Thurizas!!
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Vassego så mycket söta Thurizas, alltid till din tjänst. Och AAA, Hur mycket vill du låna skulle nån i min närhet säga, men jag säger bara Tack!
Kan tillägga att jag får ökad puls även av Effexor. Nu på en tredjedel av minsta dosen 37, 5 mg är biverkningarna möjliga att leva med. Hur mycket nytta jag har av medzen vet jag inte däremot... Det börjar ju närma sig homeopat-doser...
Jag har alltså öppnat kapslarna och tagit bort fem korn, nästa dag samma dosering med fem korn mindre. Nästa dag tio korn. Fjärde dagen tio korn också. Femte dagen femton korn osv tills de var färre korn kvar än jag tagit bort. Då räknade jag allihop och började från andra hållet. Nu tar jag fyrtio korn av hundrafemtio. Jädra pilljobb kan jag säga. Tur man är aspig!
Kan tillägga att jag får ökad puls även av Effexor. Nu på en tredjedel av minsta dosen 37, 5 mg är biverkningarna möjliga att leva med. Hur mycket nytta jag har av medzen vet jag inte däremot... Det börjar ju närma sig homeopat-doser...
Jag har alltså öppnat kapslarna och tagit bort fem korn, nästa dag samma dosering med fem korn mindre. Nästa dag tio korn. Fjärde dagen tio korn också. Femte dagen femton korn osv tills de var färre korn kvar än jag tagit bort. Då räknade jag allihop och började från andra hållet. Nu tar jag fyrtio korn av hundrafemtio. Jädra pilljobb kan jag säga. Tur man är aspig!
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Återgå till Aspergare och vården