Angående sidans uppbyggnad

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Angående sidans uppbyggnad

Inläggav Kingdom_Hearts » 2012-03-08 5:14:04

Hejsan, nu var det väldigt länge sedan jag varit inne här och sidan verkar ha ändrats markant sedan senast till det bättre. Var ny sist jag var här och försökte förstå hur man finner sin egen sida (Avatar) och sina egna inlägg och tyckte det var rätt svårt och blev jobbigt att förstå sidan, därför var jag inte så mycket här, då det frustrerade mig väldigt mycket.

Har några synpunkter jag själv skulle önska förändras för att underlätta för användarna.

1.) På öppnings sidan, borde det finnas "Min Profil", eller "Avatar", för att underlätta att finna sin egen sida, den skulle kunna vara överst i listan för Nya inlägg, Aktiva trådar, Dina egna inlägg, Obesvarade inlägg, Markera allt som läst.

2.) Dina egna inlägg och Obesvarade inlägg borde finnas på "Min profil", eller "Avatar", alternativt både på start menyn och på "Min profil", eller "Avatar".

3.) Sökalternativ på städer och kön, så man inte behöver söka igenom alla sidor för att finna en person. Dock har ju inte alla skrivit i var de bor och vill hålla sig anonyma. Dock så skulle man kunna finslipa idén och se hur man skulle kunna gå tillväga.

4.) Många vill hålla sig hemliga och vill inte ha foton på sig själva; detta förstår jag, då jag delvis är sån från och till, däremot, önskar jag att man kan klicka i en ruta, ifall man själv önskar visa sitt ansikte för önskad person, så att enbart den personen ser en, enklast genom att man får ett mail av personen, eller om man skriver till personen, kan man visa hur man ser ut, och det gäller bara den personen som är i klickad, ingen annan, dvs man kan ha en alternativ profil bild, bara vissa kan se. Detta kanske redan finns i någon liknande form, jag vet inte, då det tyvärr var rätt länge sedan jag var här.

Jag kan tala ur eget perspektiv; jag gillar inte att visa ansiktet för alla, men vill själv gärna veta med vem jag talar med och hur personen ser ut, då jag inte alltid vill ha att göra med vem som helst och vill inte köpa grisen i säcken, utan vill se personens ansikte om jag trivs med personens utseende, eller inte, vilket inte har att göra med vacker, eller ful, utan om personkemi.

Se inte detta som en pik, utan som en hjälp, då jag anser att detta är den bästa internetsidan för att möta likasinnade och att sidan kan göras ännu bättre. För övrigt, tack för en bra sida :)
Kingdom_Hearts

Anslöt: 2010-11-22

Re: Angående sidans uppbyggnad

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-08 6:23:28

Du får väl leta lite.
Forumet är bra som det är och alltför många förändringar gör bara folk förvirrade.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav plåtmonster » 2012-03-08 6:25:18

Foto kan man visa genom att skicka PM med länk ..?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav kullan » 2012-03-08 7:37:15

Det är inte alla som uppger vare sig stad dom bor i eller vilket kön dom är. Man får nog i slutändan leta ändå. Jag brukar söka på begynnelsebokstaven. Funkar bra åt mig. Annars kan man gå till ett inlägg som den man letar efter har gjort och gå in på profil son sitter under inlägget. Det är en genväg.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Dagobert » 2012-03-08 13:01:34

Avatar är den lilla personliga bilden vid inläggen, inte någon sida e.d.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in