Angående att skaffa nya kompisar!
103 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Att skaffa sig nya bekantskaper
Hej!
Det är en man som jag känner lite yrkesmässigt men som jag gärna skulle vilja lära känna lite närmare.
Jag tycker att han är trevlig och samtidigt ganska rak på sak.
Har pratat med honom en del via telefon och mail
Har lite frågor:
Hur ska jag göra för att lära känna honom lite närmare?
Funderar på om han gillar mig som person eller mest pratar med mig yrkesmässigt?
Tacksam för svar!
Det är en man som jag känner lite yrkesmässigt men som jag gärna skulle vilja lära känna lite närmare.
Jag tycker att han är trevlig och samtidigt ganska rak på sak.
Har pratat med honom en del via telefon och mail
Har lite frågor:
Hur ska jag göra för att lära känna honom lite närmare?
Funderar på om han gillar mig som person eller mest pratar med mig yrkesmässigt?
Tacksam för svar!
Re: Att skaffa sig nya bekantskaper
Låter som du tröttnat på en viss annan
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Hej i gen!
Nej, det har jag inte!
Vill mera ha tips hur jag ska kunna få kontakt med den andra mannen som kompis?
Jag känner honom som sagt bara lite yrkesmässigt men tycker att han är trevlig men samtidigt ganska så rak i sitt sätt.
Det jag funderar på är ju om den andra mannen uppskattar mig som person eller hjälper till rent yrkesmässigt?
Tack på för hand!
Nej, det har jag inte!
Vill mera ha tips hur jag ska kunna få kontakt med den andra mannen som kompis?
Jag känner honom som sagt bara lite yrkesmässigt men tycker att han är trevlig men samtidigt ganska så rak i sitt sätt.
Det jag funderar på är ju om den andra mannen uppskattar mig som person eller hjälper till rent yrkesmässigt?
Tack på för hand!
Sätt dig ner och prata med honom?, du märker om han verkar engagerad eller inte.
- plåtmonster
Hej i gen!
Grejen är att jag känner honom inte privat utan som sagt lite yrkesmässigt.
Han har varit hemma hos mig vid ett tillfälle.
Annars har jag haft kontakt med honom via mobil och e-mail
Pratade med honom i dag på telefon men det rörde bara yrkesmässiga saker dvs han gav mig råd om hur jag skulle välja rätt.
Vet inte om jag vågar ringa upp honom för att bara prata allmänt eller vänta tills om ett tag då jag förmodligen får chans att bli mer bekant med honom?
Tack så länge!
Grejen är att jag känner honom inte privat utan som sagt lite yrkesmässigt.
Han har varit hemma hos mig vid ett tillfälle.
Annars har jag haft kontakt med honom via mobil och e-mail
Pratade med honom i dag på telefon men det rörde bara yrkesmässiga saker dvs han gav mig råd om hur jag skulle välja rätt.
Vet inte om jag vågar ringa upp honom för att bara prata allmänt eller vänta tills om ett tag då jag förmodligen får chans att bli mer bekant med honom?
Tack så länge!
Njae.. se om du kan prata med honom på jobbet och sänd inte ut några signaler om att du är intresserad sexuellt.
- plåtmonster
Hej i gen!
Det är inte så att jag lärt känna honom via jobbet utan det är så att jag har anmält intresse till Hemvärnet
Han är chef för det kompani jag vill till sen.
Har haft en del kontakt med honom på telefon och via mail angående att jag är anmäld till några kurser för att sedan kunna komma in i Hemvärnet
Jag tycker som sagt han verkar vara en trevlig och vettig person!
Funderar ju som sagt över om han gillar mig som person eller känner skyldighet att hjälpa mig om jag tex ringer honom?
Tack på förhand!
Det är inte så att jag lärt känna honom via jobbet utan det är så att jag har anmält intresse till Hemvärnet
Han är chef för det kompani jag vill till sen.
Har haft en del kontakt med honom på telefon och via mail angående att jag är anmäld till några kurser för att sedan kunna komma in i Hemvärnet
Jag tycker som sagt han verkar vara en trevlig och vettig person!
Funderar ju som sagt över om han gillar mig som person eller känner skyldighet att hjälpa mig om jag tex ringer honom?
Tack på förhand!
Hej i gen!
Jag vill gärna lära känna honom lite mer som kompis då jag tycker han verkar vara trevlig och ganska så rak i sitt sätt.
Ska jag ta kontakt med honom nu eller vänta tills senare då jag förmodligen kommer träffa honom oftare?
Tack på förhand!
Jag vill gärna lära känna honom lite mer som kompis då jag tycker han verkar vara trevlig och ganska så rak i sitt sätt.
Ska jag ta kontakt med honom nu eller vänta tills senare då jag förmodligen kommer träffa honom oftare?
Tack på förhand!
Vänta till senare och umgås i hemvärnssammanhang först. Sen är det ju enklare att hitta stunder där samtal kan glida in på annat än vapenfett och vindskydd.. och då märker du om han vill prata om annat också. Men som sagt, just nu kan det vara för "på" om du vill börja umgås bara så där rakt av.
Hej i gen!
Grejen är ju att jag känner honom inte så väl och sen är han lite äldre än mig.
Men har börjat fatta tycke för honom då han har varit bussig mot mig genom att hjälpa mig att välja rätt kurser till Hemvärnet
Han har sagt att det är bara att ringa om du har några frågor.
Men frågan är ju om han ser mig som en kompis eller bara hjälpt mig rent allmänt då han ändå är min Hemvärnsansvarig?
Jag vill som sagt lära känna honom lite mer.
Tack på förhand!
Grejen är ju att jag känner honom inte så väl och sen är han lite äldre än mig.
Men har börjat fatta tycke för honom då han har varit bussig mot mig genom att hjälpa mig att välja rätt kurser till Hemvärnet
Han har sagt att det är bara att ringa om du har några frågor.
Men frågan är ju om han ser mig som en kompis eller bara hjälpt mig rent allmänt då han ändå är min Hemvärnsansvarig?
Jag vill som sagt lära känna honom lite mer.
Tack på förhand!
Att hjälpa till att välja rätt kurser och stå till tjänst när det gäller frågor tillhör bara hans yrkesroll.
Om ni bjuder hem honom kommer du ganska snabbt att förstå om han bara är där som hemvärnsrepresentant eller som blivande kompis. Om han inte vill komma eller om han enbart pratar hemvärn så är där som hemvärnsansvarig, inget annat.
Om ni bjuder hem honom kommer du ganska snabbt att förstå om han bara är där som hemvärnsrepresentant eller som blivande kompis. Om han inte vill komma eller om han enbart pratar hemvärn så är där som hemvärnsansvarig, inget annat.
hej!
Vet ju inte vad han tycker om mig?
Skulle ju vara kul om han ringer och bara vill snacka allmänt.
Hoppas på att sen få träffa honom lite mer.
Tack på förhand!
Vet ju inte vad han tycker om mig?
Skulle ju vara kul om han ringer och bara vill snacka allmänt.
Hoppas på att sen få träffa honom lite mer.
Tack på förhand!
blue30 skrev:Vet ju inte vad han tycker om mig?
Och vi som inte ens träffat honom kan ju inte ha någon åsikt om det.
blue30 skrev:Skulle ju vara kul om han ringer och bara vill snacka allmänt.
Men varför skulle han göra det? Du har sökt kurser som han ansvarar för. Hur skall han veta att du är ute efter mer?
Om du verkligen vill veta om han är intresserad av att bli kompis så ring eller sök upp honom.
Vi här på Forum kan inte veta vad han tycker, vi känner honom inte.
Hej i gen!
Jag känner som sagt att jag vill lära känna honom lite mer då jag tycker att han som sagt verkar trevlig och ganska rak i sitt sätt
Efter sommaren hoppas jag att få komma med i hans kompani och delta i hans övningar.
Är det ett bra sätt att börja prata mer med honom där och se lite om han vill bli min kompis eller kan jag reda nu kontakta honom via telefon eller mail och fråga lite mer allmänna frågor?
Tack på hörhand!
Jag känner som sagt att jag vill lära känna honom lite mer då jag tycker att han som sagt verkar trevlig och ganska rak i sitt sätt
Efter sommaren hoppas jag att få komma med i hans kompani och delta i hans övningar.
Är det ett bra sätt att börja prata mer med honom där och se lite om han vill bli min kompis eller kan jag reda nu kontakta honom via telefon eller mail och fråga lite mer allmänna frågor?
Tack på hörhand!
Antingen väntar du till hösten och övningarna eller så tar du kontakt nu.
Fler varianter finns inte.
Fler varianter finns inte.
Hej i gen!
Ett alternativ jag kom på precis är ju när jag har gått kurserna att jag då tar kontakt med honom och talar om för honom hur kurserna gick.
Måste ju ändå på något sätt sen få kontakt med honom i och med att jag ju sen vill in i Hemvärnet
Sen hoppas jag ju hur som helst att det inte blir något missförstånd dvs att han sen inte får uppfattningen att jag är kär i honom.
Jag har inte alltid så lätt att få nya kompisar och i och med att han är lite äldre än mig kanske den sen blir lättare?
Tack på förhand!
Ett alternativ jag kom på precis är ju när jag har gått kurserna att jag då tar kontakt med honom och talar om för honom hur kurserna gick.
Måste ju ändå på något sätt sen få kontakt med honom i och med att jag ju sen vill in i Hemvärnet
Sen hoppas jag ju hur som helst att det inte blir något missförstånd dvs att han sen inte får uppfattningen att jag är kär i honom.
Jag har inte alltid så lätt att få nya kompisar och i och med att han är lite äldre än mig kanske den sen blir lättare?
Tack på förhand!
Det är ju lätt hänt för honom att uppfatta att du stöter på honom om du söker aktiv kontakt, vilket även riskerar din vänskap med din pojkvän.
Du fär hoppas att ett naturligt umgänge gör att ni kan umgås även utanför hemvärnet och att din pojkvän även kan och vill vara med i det umgänget så att ingen svartsjuka uppstår.
PS: Snälla, ordet igen är ett ord.
Du fär hoppas att ett naturligt umgänge gör att ni kan umgås även utanför hemvärnet och att din pojkvän även kan och vill vara med i det umgänget så att ingen svartsjuka uppstår.
PS: Snälla, ordet igen är ett ord.
Hej i gen!
Det är ju lite det jag tänker också!
För mig skulle det ju ändå vara kul att bli kompis med honom då jag som sagt inte alltid har så lätt att skaffa mig nya kompisar.
Tänkte sen när jag väl kommit in i hans Kompani att jag ska försöka börja prata med honom lite mer och se om han vill bli kompis med mig även utanför Hemvärnet.
Tack på förhand!
Det är ju lite det jag tänker också!
För mig skulle det ju ändå vara kul att bli kompis med honom då jag som sagt inte alltid har så lätt att skaffa mig nya kompisar.
Tänkte sen när jag väl kommit in i hans Kompani att jag ska försöka börja prata med honom lite mer och se om han vill bli kompis med mig även utanför Hemvärnet.
Tack på förhand!
Ett sätt kan ju vara att ni träffas alla tre hemma eller så. Då är risken för missförstånd ganska liten.
- plåtmonster
Hej i gen!
Min tanke är ju som sagt att när jag väl har kommit in i Hemvärnet att jag ska försöka lära känna honom lite mer och om det är så att han vill bli kompis med mig kan jag ju fråga om han vill komma över på en fika hos mig och min kille.
Som det är just nu har jag inte modet att ta kontakt med honom för att lära känna honom lite mer privat.
Tack på förhand!
Min tanke är ju som sagt att när jag väl har kommit in i Hemvärnet att jag ska försöka lära känna honom lite mer och om det är så att han vill bli kompis med mig kan jag ju fråga om han vill komma över på en fika hos mig och min kille.
Som det är just nu har jag inte modet att ta kontakt med honom för att lära känna honom lite mer privat.
Tack på förhand!
Angående att skaffa nya kompisar!
Hej!
Har skrivit i en tidigare tråd här på AS forumet angående att det är en man som är lite äldre än mig som jag gärna vill bli kompis med.
Jag känner honom bara lite yrkesmässigt då han har hjälpt mig bland annat med val av kurser till Hemvärnet.
Kontaktade honom i dag angående hur jag sa göra när kurserna är klara och han verkade positiv till att anmäla mig till intro för nya deltagare.
Kan inte sluta tänka på honom och vill hitta ett sätt att få kontakt med honom mer privat?
Till grejen hör ju att jag har kille så jag borde ju inte känna något annat än kamratskap för honom?
Tack på för hand!
Har skrivit i en tidigare tråd här på AS forumet angående att det är en man som är lite äldre än mig som jag gärna vill bli kompis med.
Jag känner honom bara lite yrkesmässigt då han har hjälpt mig bland annat med val av kurser till Hemvärnet.
Kontaktade honom i dag angående hur jag sa göra när kurserna är klara och han verkade positiv till att anmäla mig till intro för nya deltagare.
Kan inte sluta tänka på honom och vill hitta ett sätt att få kontakt med honom mer privat?
Till grejen hör ju att jag har kille så jag borde ju inte känna något annat än kamratskap för honom?
Tack på för hand!
Re: Angående att skaffa nya kompisar!
Några förslag från nån som inte riktigt fattar sånt här.
Försök hitta sätt att be honom om råd, fråga honom. Be att få rådgöra med honom.
Försök och passa på att ta i honom, i nåt sånt där sammanhang.
Berätta för honom om dina mindre problem och be om råd.
Ställ dig jättenära när det givs tillfälle.
Det är två grejer. Visa intellektuell uppskattning och visa att du är kroppsligt intresserad.
(Det här är en grov gissning.)
Lennart Frimodig
Försök hitta sätt att be honom om råd, fråga honom. Be att få rådgöra med honom.
Försök och passa på att ta i honom, i nåt sånt där sammanhang.
Berätta för honom om dina mindre problem och be om råd.
Ställ dig jättenära när det givs tillfälle.
Det är två grejer. Visa intellektuell uppskattning och visa att du är kroppsligt intresserad.
(Det här är en grov gissning.)
Lennart Frimodig
Re: Angående att skaffa nya kompisar!
Frimodig skrev:Ställ dig jättenära när det givs tillfälle.
Kanske inte så bra att visa att man är kroppsligt intresserad när man har pojkvän. Om TS inte planerar att dumpa pojkvännen då.
Försök att hitta en anledning att prata med honom som de anledningarna du haft innan. Försök sen att styra in samtalet på andra saker det kan vara allt från den där nya filmen du tipsar om till en undran om vad han brukar göra på fritiden.
(Jag är inte heller så bra på sånt här så mina råd kan vara helt fel)
Kanske du borde be någon NT om råd också för säkerhets skull?
- Corpse Bride
- Anslöt: 2012-01-20
Återgå till Att leva som Aspergare